ברגל ימין ... עם: מושיק קוברסקי ודן נחמן: החלת הריבונות – מורשת לדורות !

$(function(){})


טור ראשון.
העוסק בנושא שירד קצת מהכותרות עקב אירועי השעה אך ברגע שימומש, חשיבותו תהיה לדורות – החלת הריבונות בחלק משטחי יהודה ושומרון (יו"ש) ובקעת הירדן.

פרטי 

האלון הבודד - באלון שבות.

בטורנו הראשון בחרנו להתייחס דווקא לנושא שירד קצת מהכותרות עקב אירועי השעה אך ברגע שימומש, חשיבותו תהיה לדורות – החלת הריבונות בחלק משטחי יהודה ושומרון (יו"ש) ובקעת הירדן.

ראשית מספר הערות חשובות: אנו לא משתמשים במילה סיפוח אלא החלת ריבונות. השטחים שבהם נחיל את ריבונות מדינת ישראל לא היו מעולם של "מדינת פלסטין" ומי ששלט בהם היו מדינות זרות לארץ הזו. זהו גם איננו אפרטהייד כי אנו מחילים ריבונות בעיקר על שטחים בהם יושבים אזרחי ישראל או שטחים ריקים. בשטח בו תוחל הריבונות יושבת אוכלוסייה ערבית קטנה יחסית (שבליבה מייחלת שתהיה במעמד דומה לערביי ישראל). ערביי שטחי  A  ו-B יישארו בדיוק במעמדם היום.

היתרון העיקרי בהחלת הריבונות הוא מחיקת האופציה של מדינה מוסלמית עוינת מעל ערי החוף וקיבוע גבול קבע של ישראל על נהר הירדן. השליטה בגב ההר היא חיונית להגדלת המותניים הצרות של קווי 1949 והבטחת הבטחון בנתב"ג, כפר סבא, נתניה וחדרה. כמו כן, ישראל תמשיך לשלוט באופן בלעדי במרחב האווירי והאלקטרומגנטי. אין ספק שנושאים אלו חיוניים לכל אזרח.

מבחינה כלכלית, מדובר בשטח של כ-30% מיו"ש (20% - בקעת הירדן, 10% - היישובים היהודים והקרקע מסביבם וביניהם). שטח זה יספק עתודות קרקע ענקיות הקרובות למרכז המדינה ויאפשר פיתוח רב ממדים וביזור אוכלוסייה. בבקעה ניתן יהיה ליצור שדרה מזרחית משמעותית שתכלול כבישים ורכבות במסלול ישיר מצפון לדרום ותחובר בכביש מהיר ורכבת למישור החוף. לאורך הנתיבים יוקמו יישובים עירוניים חדשים וייבנו מפעלי תעשייה ותיירות לאורך נהר הירדן. הריבונות תספק תעסוקה רבה גם לערביי יו"ש, דבר שיוריד את מפלס המתח הבטחוני. מעבר לכך, ישראל תשלוט על מי התהום החיוניים באקוויפר ההר, תוכל להניח תשתיות מודרניות של חשמל וגז ותשפר את תחום הגנת הסביבה ושימור העתיקות.

חשוב גם להבין שחצי מיליון ישראלים כמוכם, אזרחים המשרתים במילואים ומשלמים מיסים, יוכלו להנות סוף סוף מזכויות משפטיות שוות בכל תחום: תכנון ובנייה, זכויות סוציאליות, זכאות לשירותים. דברים אלו נשללים מהם היום והם כפופים למנהל האזרחי ומשרד הביטחון ומגבלותיהם.

בניגוד להערכות מופרכות ומאיימות המושמעות בתקשורת, החלת הריבונות תהווה זרז כלכלי חיובי שיגביר את הצמיחה ועלותו קטנה בהרבה מתחזיות האימה. על הפרק עומדים גלי עלייה גדולים של יהודים בעקבות הקורונה והאנטישמיות, וכמו שכביש 6 נתן בשעתו תנופת פיתוח לסדרת יישובי ענק חדשים לאורכו (מודיעין, שוהם, אלעד, חריש), כך תגרום הריבונות לגל פיתוח נוסף ומשמעותי.

ומה ביום שאחרי? תוכנית המאה מספקת אבני דרך תחומות בזמן שבהן הרש"פ צריכה לעמוד בתנאים קשים מנשוא עבורה ולבוא למו"מ שאם לא יצלח נוכל אף להגדיל את שטח הריבונות. סביר להניח שמכת המוות לרעיון המדינה הפלסטינית תביא לדעיכת הרש"פ והקמת אוטונומיות מחוזיות ביו"ש עבור התושבים הערבים שבזמן לא רחוק, במזה"ת המשתנה לנגד עינינו, יוכלו גם לנסוע בעולם בדרכון ירדני, ובא לציון גואל.

פרטי

עמק דותן. מבט ממעוז צבי

 דור דעות אתר נס ציונה נט 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה