ברגל ימין / שמונה המכות של התקשורת הישראלית

$(function(){setImageBanner('f0654aeb-3952-4abb-b37c-6b4ac9bd8840','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,45931,'Image','');})

דן נחמן ומושיק קוברסקי שבים בטורם השבועי והפעם מסבירים:
מדוע הציבור מרגיש מבולבל ומדוכדך?
את התשובה יש לחפש אצל מהנדסי התודעה של התקשורת שמסיבות של רייטינג ויהירות משתדלים כל יום להשחיר את התמונה ולמשוך קהל ע"י פרובוקציות.

המאמר הזה נכתב ערב הכניסה לסגר הגדול, כנראה האחרון, בדרך ליציאה של ישראל ממשבר הקורונה. הכאב מהסגר מהול במידה של אופטימיות זהירה עקב ההישג המדהים של ישראל בחיסון האוכלוסייה (כמיליון וחצי איש, מעל שישית מכלל האוכלוסייה).

מעט נתונים: מספר המתים בישראל למיליון נפש עומד נכון להיום על 380, ומספר המתים יחסית למספר המקרים המאובחנים הוא כ-0.75%. במספר הבדיקות אנו עומדים היום על המספר המדהים של 8.9 מיליון בדיקות – כמובן שרבים נבדקו מספר פעמים (מקור: worldometers.info). בהשוואה למדינות ה-OECD אנו ממוקמים בצמרת הרשימה בכל המובנים הבריאותיים. גם בתחום הכלכלי ישראל מקבלת ציונים גבוהים מחברות נחשבות כמו בלומברג, S&P, וקרן המטבע הבינלאומית.

אז מה קורה פה? מדוע הציבור מרגיש מבולבל ומדוכדך? את התשובה יש לחפש אצל מהנדסי התודעה של התקשורת שמסיבות של רייטינג ויהירות משתדלים כל יום להשחיר את התמונה ולמשוך קהל ע"י פרובוקציות. להלן 8 המכות שהתקשורת מנחיתה על הציבור הישראלי:

  • יצירת רושם של בלבול ואי החלטיות
    המאבק בקורונה הוא מלחמה תוך כדי תנועה. כמות אדירה של נתונים שמשתנים בכל רגע. כידוע, אפידמיולוגיה ורפואה אינם מדעים מדויקים, וקיימות דעות רבות. בתחילת הקורונה ממשלת המעבר הייתה מגובשת יותר ופעלה בנחרצות ללא הפרעות. כניסתה של כחול לבן והלחץ התקשורתי לתת יכולת ביקורת לכנסת ולבתי המשפט הביא למסמוס של החלטות הממשלה. גם המומחים בעיני עצמם המקבלים במה תקשורתית תורמים לבלבול ולמבוכה. אפשר לציין כדוגמא קיצונית את פרופ' לס שרכש לו מקום של כבוד באולפנים כדי לשחרר את דעותיו המוטרפות לציבור.

  • מתן משקל יתר לגורמים שנפגעים בלי ראיית המכלול
    אין ספק שהקורונה פוגעת קשות במגזרים רבים ובעוסקים הקטנים וחשוב לתת להם להתבטא. אולם כל דבר צריך להיעשות בהקשר הנכון ומתוך ראיית מכלול השיקולים, הבריאותיים מול הכלכליים. חייבים להסביר את ההשלכות של היענות לדרישות מגזריות בהחמרת התחלואה ואף במוות.

  • העלאה על נס ומתן פרסום יתר לכל פוליטיקאי פופוליסט ו"מומחה לרגע"
    כל פוליטיקאי בלתי ידוע הופך במחי שרביט הקסם של התקשורת לגיבור עממי ברגע שהוא יוצא כנגד החלטות הממשלה המתחייבות מהמצב. כאשר פוליטיקאים אלו נמצאים גם בעמדות השפעה, כגון הגב' שאשא ביטון או האדון רם שפע, הם יוצרים כאוס ונזק שמתבטא בחוסר אמון ציבורי ואף בחיי אדם!

  • מציאת פגמים בכל דבר, גם בהצלחה מסחררת כמו החיסונים
    תראו את המומחה הזה, פרופ' חגי לוין, לפני פחות מחודשיים מדבר על החיסונים, שלא יגיעו:

  • https://www.facebook.com/watch/?ref=saved&v=202352274850635
    או את הפוליטיקאי יאיר לפיד מאשים את ראש הממשלה בשקרים בקשר לחיסונים:

  • https://www.facebook.com/watch/?ref=saved&v=3549071121842018

  • וכעת, כשישראל מובילה את העולם בחיסון בפער בלתי נתפס, אלו שטעו במצח נחושה לא מתנצלים על טעויותיהם וממשיכים להפריח תחזיות שווא.
    התקשורת עושה את הכל לתקוע סיכות בהישג: אנשים לא ירצו להתחסן, יותר מדי רוצים להתחסן, שילמנו יותר מדי, יש בלגן בתיעדוף המתחסנים, ואפילו יורדים לחייו של המחוסן המיליון.

  • גימוד ההצלחות ע"י שליפת קריטריונים מוטלים בספק כדי לפגוע בהן
    ברגע שיוצא דו"ח המחמיא לישראל מייד קופצים כל החכמולוגים למצוא את הסיבות "המקלות" מדוע לא מגיע שום שבח לממשלה ובמיוחד לאדלשטיין ולנתניהו. החל מהגיל החציוני הצעיר (מה שלא עוזר לחרדים), ההגדרה המפוקפקת של "מדינת אי" (מה שלא עוזר לאנגליה), ועד האקלים החם (מה שכנראה לא עוזר לברזיל).

  • הצביעות שבקידוש ההפגנות מעל לזכות לחיים
    כשמדברים על החלטות פוליטיות בממשלה ומתנפלים על השרים החרדיים חייבים לגנות את הלחץ האובססיבי של שרי "כחול לבן" להחריג את ההפגנות גם בסגר הנוכחי. אין שום הצדקה להתקהלות מכל סוג שהוא המהווה חממה ומוקד להדבקות.

  • שליפתו מהבוידם של ברל כצנלסון
    כתבנו השבוע לחבר שמודאג מכך שיתר החיסונים יתעכבו, שיפסיק לדאוג. ברל כצנלסון ידאג להביא... וברצינות, מבלי לקחת מאומה מהתפקוד הנהדר של קופות החולים, שאין שום קשר בינן לבין המנגנון ההסתדרותי המסואב, ההצלחה בהבאת החיסונים לארץ, כולל הלוגיסטיקה האדירה, הכרוכה בכך רשומה באותיות של זהב על שם ממשלת ישראל והעומד בראשה.

  • תכסיסים מצחיקים של גרפיקאים
    הסתכלו נא בתמונה בציוץ הבא ואימרו מה כאן לא בסדר...


https://twitter.com/GadiTaub1/status/1345315944038600705

צריך מידה רבה של כושר טכני משולב בעזות מצח לקחת גרף שכל תוכנת אקסל מפיקה בשניות ולעוות אותו כדי לגמד את ההישג הפנומנלי של מדינת ישראל. אם זו הייתה תקלה חד פעמית, לא נורא. אבל הרשת מלאה בדוגמאות של יצירתיות גרפית שתמיד, אבל תמיד, פוגעות בהישגי הממשלה ובגוש הימין.

ולמרות כל מכות התקשורת, אנו בדרך לניצחון על הקורונה בישראל, ולפני כולם.
כבוד למדינה. כבוד לממשלה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה