"ברגל שמאל"... עוזי שדה בקונטרה נוספת לצוות של "ברגל ימין".

$(function(){setImageBanner('c37936e5-bb15-46f5-9c09-b59e6c744d03','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

על בית העלמין הנס ציוני בו קבורים המייסדים, 'דיאלנא', ביטוח לאומי, פול גז, שינוי יעוד ועוד סיפורי סבתא... ו


מצטט את: "ישראל היום"... עיתונים כלכליים ואת יוסי אקרמן מנכ"ל אלביט לשעבר (בתמונה)   

 

אמינות – 'הצעה שאי אפשר לסרב לה'

עצה טובה מזו, לא יכולתם לתת לי, לבקר בבית העלמין ובקברי המייסדים ולהתנצל. ככה זה, כשגבר וגבר שמחזיקים מעצמם שומרי הגחלת. עליתי במידי, בהול, לקברי לררים ובוקסרים וכל יתר אנשי המינין הראשון. מה היה לנו שם? המראה שנגלה לעיני לא היה מלבב, ניכר שזמן רב איש מבני המשפחות, לא פקד את חלקות הקבר. ראיתי שיחי נוי שיבשו, עלים וענפים יבשים, עציץ גדול שנשבר וקרס. לשיטתכם, בקשתי מאבותיכם המייסדים, מחילה וסליחה על השיכחה והעזובה. "קשוט עצמך ואחר קשוט אחרים". (מדרבנן, לעלות לבית העלמין בערב יום כיפור).

אמינות -"דיאלנא", במרוקאית, אחד משלנו!

אקרמן

הכירו את יוסי אקרמן, מנכ"ל אלביט לשעבר, החליף ניהול של 10,000 עובדי אלביט בגידול 3,000 עצי זית בבית לחם הגלילית:

הוא אומר: "המדינה מתעללת בחקלאות"

הוא משלנו, חקלאי אמיתי, לא אחד דמה, של שבת וחג שמתקשט ומתהדר בנוצותיהם של אבות אבותיו.   תחת ניהולו של אקרמן החברה נסקה. באותה תקופה אלביט רכשה כ-50 חברות, והגדילה את מצבת העובדים מ-1,200 (המספר שהיה בעת תחילת כהונתו של אקרמן) ללמעלה מ-10,000. ", וגם הוציא ספר על החשיבות של שאילת שאלות.    יוסי ברשותך,  בוא נחזור לשאלה, שאביך נהג לשאול אותך. משבר הקורונה פגע קשות במדינה. מעבר למשבר הבריאותי, אנחנו נמצאים במשבר כלכלי קשה וישראל מפולגת מתמיד.

"תחושת השייכות למדינה נפגעה!"

מה היית שואל את ראש הממשלה, נתניהו, לו היית פוגש אותו היום? "לצערי, נתניהו מדבר אלינו, הוא לא עונה על אף שאלה. הייתי שואל אותו אם הוא חושב שהוא עושה טוב לעם ישראל, אם הוא פעל לאחדות, אם לא חבל לו על המשפחה שלו, ואם במבט קדימה לעוד עשר שנים, הוא לא ירגיש החמצה. הייתי שואל אם הוא חושב על מה שהוא משאיר אחריו: פילוג, כלכלה, מחלה, שנאה, עוינות. יש לי הרבה שאלות אליו, למרות שנראה שהוא לא היה משיב

. נראה שהוא פוחד מהתשובות, או שאולי, בעצם, אין לו תשובות".       'Ynetיעל ולצר   03.10.20.

אמינות - ביטוח לאומי.

החוב לזכותו, עומד על יותר מ-250 מיליארד שקל! הסכם משנת 1980 מחייב את המוסד להשקיע את כל התקבולים החופשיים שלו באגרות החוב הייעודיות של הממשלה, בריבית העומדת כיום על כ-2.85% בממוצע. מדובר על הכנסות שנתיות למדינה בהיקף של מעל 22 מיליארד שקל - חלקן מהשקעה חוזרת של חוב שנפרע, חלקן מריבית על חוב וחלקן ממה שמכונה בביטוח הלאומי "עודפי גבייה".באוצר חוששים שביטול ההסכם לא רק יזניק את הגירעון השנה, אלא שגם יהיו לו השלכות על דירוג האשראי של המדינה. החוב לביטוח הלאומי, העומד על יותר מ-250 מיליארד שקל, מוגדר כיום בממשלה כחוב פנימי. לפי הערכות פנימיות באגף החשב הכללי, במקרה של ביטול ההסכם תהיה המדינה חייבת לגייס חוב בשוק ההון כדי לממן את התשלומים לביטוח הלאומי. מדובר אמנם בתשלומים עתידיים, אולם המשמעות המיידית עשויה להיות שינוי בהגדרת החוב לביטוח הלאומי מפנימי לחיצוני. במקרה כזה יקפוץ החוב הממשלתי בקרוב ל-20 אחוזי תוצר, מכ-60% כיום לכ-80%. צעד כזה יגרור בוודאות השלכות קשות על דירוג האשראי של ישראל. ארכיון

'ישראל היום'  "הדי דיאלנא" (הוא משלנו)  זאב קליין  פורסם ב-6.9.2019.  

הריבית על החוב הממשלתי : 27.5 מיליארד שקלים.

הסקירה נכתבה עוד לפני משבר נגיף הקורונה.  הממשלה הקצתה 134 מיליארד שקלים להחזרי חובות  החזרי הריבית שווים להוצאות הממשלה בחודש  מתחילת השנה ביצעה הממשלה פירעון קרן וריבית למוסד לביטוח לאומי בסך 19 מיליארד שקלים הגירעון ועונשו. בשל  תקציב 2019, תשלומי הריבית על החוב הממשלתי זינקו מתחילת השנה והסתכמו ב־27.5 מיליארד שקלים. לפי נתונים שפרסם החשב הכללי, רוני חזקיהו, בחודש נובמבר לבדו נוספו עוד 1.7 מיליארד שקלים לתשלומי הריבית על החוב הממשלתי.   תשלומי הריבית על החוב הממשלתי גבוהים יותר מכל הוצאות הממשלה בחודש זה, שהסתכמו ב־26.4 מיליארד שקלים. תשלומי הריבית השנתיים גם גבוהים מסך הכנסות המדינה ממסים בחודש נובמבר, שהסתכמו, בנטרול סכומים שאינם קשורים לחישוב השוטף, ב־26 מיליארד שקלים. כלומר, הכנסות ממסים בחודש אחד השנה שירתו את תשלומי הריבית על החוב הממשלתי השנתי, שגדל שחרג בכל תכנון. נוסף על כך, מתחילת השנה ביצעה הממשלה פירעון קרן וריבית למוסד לביטוח לאומי בסך 19 מיליארד שקלים. ביחד, תשלומי הריבית על החוב הממשלתי ופירעון הקרן והריבית למוסד לביטוח לאומי הסתכמו מתחילת השנה ב־46.5 מיליארד שקלים, שהם 15% מתקציב הממשלה ברוטו. בתקציב לשנה זו תוכננה חריגה (גירעון) של 40 מיליארד שקלים, שהם 2.9% מהתקציב,  אלא שעד כה נרשמה חריגה של 51 מיליארדי שקלים - 11 מיליארד מעבר למתוכנן. לפי התכנון המקורי, הממשלה הקצתה השנה 134 מיליארד שקלים להחזר חוב - 39 מיליארד מתוכם לתשלומי ריבית והשאר להחזרי הקרן. לא מן הנמנע שהמדינה תשלם בגין עודף החריגה ריבית גבוהה יותר. גובה תשלומי הריבית כעת מורה על סיכון גדול, שכן אם וכאשר סביבת הריבית תשתנה ותחזור למסלול ריאלי, הגירעון הזה יעיב מאוד על הכלכלה.

 האוצר גייס עוד 5 מיליארד דולר באסיה.  גלובס'  עמירם ברקת 29.04.2020                                                                                                                                   

 אחרי גיוס קודם של 5 מיליארד דולר שכלל אג"ח ל-100 שנה בריבית של 4.5% המדינה שוב מגייסת לטווחים ארוכים ותשלם ריבית שנתית של 3.8% ל-40 שנה.   כל המשתתפים בגיוס הנוכחי היו גופים מוסדיים באסיה   אמינות- נתוני הצמיחה של ישראל כפי שהוצגו 'ברגל ימין' חקלאינו המצוינים, למה לרעות בשדות זרים? הנתונים מהאתר הבינלאומי המוערך, על ידכם?

https://tradingeconomics.com/israel/gdp-per-capita-ppp

ברגל שמאל, מעדיפים את נתוני בנק ישראל, אם לא ידעתם, הוא "משלנו",    כי הנגיד שלו הוא סמולאן מוצהר, 'דיאלנא'. ראו גרף: שיעור צמיחת תוצר לנפש בישראל  2000-2018.

אמינות - פולגז בניוטראל. "קידוח תמר"  'גלובס'   עמירם ברקת 04.12.2019 היזמים כבר הרוויחו 6 מיליארד דולר - אבל המדינה תתחיל לקבל את המס שמיועד ל"קרן העושר" רק ביולי 2020 ? הוועדה שהייתה אמורה לאתר בעלי משרה לקרן גוררת רגליים מאז 2016. "קרן העושק".  כך ניראת הכלכלה של כולנו. במשך 3 שנים 2015-2017 היתרה בקרן היתה תקועה על 459 מיליון ₪. בשנת 2018 היתרה פחתה  ל-449 מיליון ₪ בלבד!  השר שטייניץ ד"ר לפילוסופיה, מינוי של הטייקונים והבוס.  3 שנים ללא שקל אחד תוספת לקרן, בשנה הרביעית התאיידו להם 10 מיליון ₪ ככה סתאאאם?

ארכיון

  כנסת ישראל - ירושלים   9.9.20. כ' באלול תש"ף הוועדה המיוחדת לפיקוח על הקרן לניהול הכנסות המדינה מהיטל על רווחי גז ונפט

בראשות ח"כ אבי דיכטר שמעה היום סקירה מאת נציגי רשות הגז, חברת חשמל וחברת נתיבי הגז הטבעי. ושל חברות חיפושי גז ונפט בארץ על היקפי ההפקה, הצפי לפיתוח מאגרים חדשים ותחזית לעתיד.                       מחקר של מרכז המחקר והמידע של הכנסת מצביע על צמיחה של 192% בצריכת גז בעשור האחרון בארץ.. 

7.10.20.   סאגת הזרמת הגז ממאגר תמר לחברת החשמל עולה מדרגה:

לכלכליסט נודע שהבוקר פנתה חברת החשמל לממונה על התחרות, עו"ד מיכל הלפרין, בבקשה דחופה שתתערב בסכסוך בינה לבין נובל אנרג'י, או בכובעה החדש חברת שברון, שהפכה לבעליה. נובל אנרג'י (תחת שברון) סירבה לספק לחברת החשמל גז ממאגר תמר, בשל הטענה שהחוזה שנחתם השבוע מכיר הסכמות של רק 53% מבעלי המאגר. יצוין שמאגר תמר ממשיך לעבוד ולספק גז לכלל תחנות הכוח הפרטיות כמו גם מייצא גז למצרים, ואין חשש לאספקת החשמל במשק. מנגד, חברת החשמל לא יכולה לקבל גז זול יחסית לצרכיה, והנזק שנגרם לה לטענתה עלול להסתכם בכ-50 מיליון דולר לאורך שנת עבודה.  חברת החשמל מזכירה בקליפת אגוז את המבנה העקום של משק הגז, כאשר נובל ודלק קידוחים מחזיקות יחד גם ב-47% במאגר תמר וגם ב-85% במאגר לווייתן, כאשר נובל משמשת כמפעילת האסדות בשני המאגרים, מציאות שמייצרת לה "תמריץ ברור למנוע ככל הניתן ממאגר תמר לזכות במכירות, ולהסיט אותן למאגר לווייתן, שם כאמור חלקה ברווחים מהמכירות גבוה באורח ניכר. 

כלכליסט  ליאור גוטמן 09.07.20 פרויקט חיבור המפעלים לגז טבעי כשל: המדינה מלאימה את המיזם ועלותו תוטל על התעשיינים  בתזכיר חוק שהפיץ אתמול משרד האנרגיה הוא מודה כי הפרויקט נכשל. עתה נתג"ז תהיה אחראית על חיבור המפעלים לגז ותהיה רשאית לקבוע ולשנות את התעריפים.  הממשלה הודיעה אתמול כי נכשלה בניסיון לחבר את מפעלי התעשייה לרשת חלוקת הגז. לכן תלאים פרויקטי חיבור שהשוק הפרטי ניסה ולא הצליח להשלים, תוך גלגול העלויות החדשות על חשבון המפעלים. בפועל הפרויקט לא התקדם. בחוק ההסדרים של 2015־2016 עוד התפארו בתוכנית לחיבור 450 מפעלים לגז עד 2020. אך היוזמה נתקלה בקשיים ובחלק מהמקרים היזמים מצאו עצמם בהתכתשות מול חברות ממשלתיות או עם תמריץ כספי נמוך להשלים את הפעולה. עד כמה הכישלון גדול? עד היום חוברו רק כ־130 מפעלים מתוך פוטנציאל של עד 1,000. בממשלה הקודמת השיקו ארבע תוכניות חירום לשיפור המצב, אולם בפועל לא הרבה השתנה.

עדין לא דיברנו על: שינוי יעוד, סיפורי סבתא, ירי חיצים לבטלה, הנצחה, ועוד. עוזי הסמולאן לשיטתכם.      7.10.20.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה