ברוכה הבאה ממשלת השינוי. האם סוף סוף יהיה לנו קצת שקט?

$(function(){setImageBanner('1639ff3a-d8a3-4ee6-99ab-6ded5983599a','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45931,'Image','');})

זהו. יש ממשלה ונקווה שתשרוד.
עדיין מוקדם לנבא כיצד תצליח לשרוד ולתפקד, אך אפשר בוודאות להעריך שחיינו יהיו מעט יותר ש ק ט י ם...
והכי חשוב, שאנו, כל שלחמו נגד נתניהו, נדע גם ל ש ח ר ר ולחזור לחיים שקטים, כמו שמגיע לנו.

ל.פ.מ

עמוס עוז המנוח אמר בתום כהונת קדנציית נתניהו הראשונה כי "כאילו קומפרסור שטירטר ללא הרף מתחת לחלון השתתק.." - אני סבור שהפעם היו לנו סמוך לאוזן גם קומפרסור וגם 3 מפוחי עלים גדולים...

ואוסיף כמה משפטים על ה"חוויה" של ישיבת אתמול בכנסת.

מרביתנו צפינו בישיבת הכנסת אתמול ולכולנו יש דעה מנומקת על ההתנהלות של הצדדים. דעה המושפעת ללא ספק מדעותינו, גם אם נישבע בנקיטת חפץ שלא..

אך דומני שיכול להיות קונצנזוס סביב עובדה אחת והיא שיו"ר הכנסת הנבחר מיקי לוי גילה אצילות בוותרו על נאומו, כדי לזרז את התהליך למען חה"כ אמילי מואטי, שהגיעה כזכור להצבעה ממיטת חוליה. 

ולדעתי צריך להיות קונצנזוס גם סביב ארוע מביש אחד. כניסתו של בן גביר עם תמונות הנרצחים בידו. ואמנם יו"ר הכנסת היוצא (וברוך שפטרנו..) לוין הרחיקו, אך לא העלה על דעתו להוסיף לפרוטוקול משהו בגנות המעשה הנורא. 

אבל, מה כבר אפשר לצפות ממנו?

ואי אפשר בלי מילה על נתניהו...

הנאום שלו היה כרגיל מלאכת מחשבת של שיסוי ונבזות. וגם בכך אין חדש. אך עם זאת, אין בליבי עליו על שביטל את הרמת הכוסית החגיגית "המסורתית". כי אין לי אהדה מרובה לצביעות גם אם היא מסורת ממוסדת.

אבל, אני הרבה יותר מודאג מכך שעד למכת פטיש היו"ר שסתמה את הגולל על תקוותיו..- לא החל שום תהליך חפיפה סדור בינו לבין בנט וגם לא בין עוזריהם. 

האמת, כשראיתיו יוצא את אולם המליאה, ללא עוזרים וללא חנפנים האוחזים בגלימתו, אלא מוקף מאבטחים בלבד, רציתי מאוד לחוש שמחה, או לפחות פורקן. אך לא הצלחתי...  חשתי כמו מישהו שהולך עם תרמיל כבד על כתפיו זמן רב וכשסוף סוף מסירו, הוא חושש מלהזדקף ולרפות את שריריו, כי הזיכרון האוטונומי של שרירי גופו עודנו מתוכנת לשאת את משקל התרמיל..

הבה נקווה שאנו, כל מי שנאבקו להרחקתו מהזירה. כל אנשי תנועות המחאה השונות, נדע להשתחרר מהמשקל הנורא של תחושת הפגיעה והנרדפות שחוללו ההסתה והשינאה כנגדנו, לצד התסכול האיום מתרבות השקר שהשתלטה על חיינו. אך שנדע להשתחרר גם מהנטל המיותרו של שינאת הגומלין והבוז לביביסטים.  

איני מטיף בהתחסדות ל"אהבת חינם" ועוד יארכו הימים עד אשר יגלידו פצעיה של שנאת החינם. אך כל שאני מציע לחבריי לדרך הינו דבר אחד: להפנים שהנטל הוסר ושהמשוואה לעולם לא תתאזן. 

ומה שצריך כרגע לעשות הוא לקוות, לאחל הצלחה לממשלה הנבחרת   ו.. ל ש ח ר ר !

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה