גנץ, הצבא צועד על שכרו. תדאג תחילה לחיילי הסדיר ! קורא לו צבי פלטיאל.

$(function(){setImageBanner('14bafd63-a5ec-47d0-9510-0a864b373433','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45931,'Image','');})

צבי פלטיאל, ממובילי תנועת המחאה בנס ציונה במכתב גלוי לשר הביטחון:
גנץ, אם אתה סבור שדאגתך לאנשי כוחות הביטחון מרגשת, אתה טועה. אילו הייתה זו דאגה כנה, היית דורש להעלות את התשלום לחיילי החובה דווקא, ולא לקצינים בכירים.

פרטי

לא, גנץ! אנחנו אנשי המחאה נגד נתניהו וממשלתו לא שכחנו את הצטרפותך לממשלתו במאי 2020, תוך הפרה בוטה של הבטחות הבחירות שלך. אבל אם אתה סבור שדאגתך לאנשי כוחות הביטחון מרגשת, אתה טועה. אילו הייתה זו דאגה כנה, היית דורש להעלות את התשלום לחיילי החובה דווקא, ולא לקצינים בכירים. לכן אתייחס כאן רק לעניין שכר חיילי החובה.

לאחרונה הועלו דמי הקיום של חיילי החובה בעשרות אחוזים. אך העלאה זו אינה אלא תיקון הקפאה רבת שנים, וגם אחרי התוספת מגיע שכר חיילי החובה רק לכשליש משכר המינימום. חשוב לזכור, אנחנו גוזלים את חירותם של צעירים אלה במשך שנות שירות החובה. יש הצדקה לפגיעה כה קיצונית בזכויות האזרח רק אם הוא נחוץ להגנה על עצם קיומה של המדינה. ואולם עם הפגיעה בחירות, עד כדי חיוב להגיע למצבים של סכנת חיים, אנו פוגעים גם בשוויון ביחס לבני גילם של המתגייסים. פחות ממחצית הבנים, ופחות משליש הבנות מתגייסים. כל השאר יכולים לעבוד ולהשתכר, אם רצונם בכך. כעבור שנתיים או שלוש יכולים פטורי גיוס אלה להתחיל את חייהם עם סכום נאה שחסכו שעה שהמגוייסים שירתו בצבא.

למדינה אין שום זכות חוקית לפגוע בשוויון, מעבר למה שמתחייב מעצם הצורך להגן על גבולותיה (כל עוד גיוס חובה אכן נחוץ). לכן, חייבות הממשלה והכנסת לדאוג שלחיילי החובה ישולם שכר הולם. מהו שכר הולם? משכורת ממוצעת של צעיר בשלוש שנות העבודה הראשונות. אפשר להעניק מעט יותר למשרתים בתפקידים מסויימים (נאמר, קרביים), אפשר להתנות שמקצת התשלום יועבר רק לאחר תום השירות הצבאי, ואפשר וצריך לטפל בפרטים שונים נוספים. אך יש לזכות את החיילים בשכר הולם כבר עכשיו!

שכר הולם לחיילי החובה שיבוא מתקציב צה"ל יגרום לכך שלראשונה בתולדות המדינה יתייחס צה"ל לערכו הכלכלי האמיתי של כוח האדם שעומד לרשותו חינם. יש להניח שכתוצאה מכך יצומצם באורח משמעותי בזבוז כוח האדם העומד לרשות צה"ל. כך היה כשעלות השירות של חיילי המילואים הוכנסה לתקציב הצבא, וכך יהיה גם לגבי חיילי החובה.

לכן יש לדרוש משר הביטחון (רב אלוף מיל') שיוביל תיקון מהותי זה, למען חיילי החובה, למען צה"ל ולמען מדינת ישראל, במקום להיאבק על תוספת שכר לקציני קבע עתירי זכויות ושכר.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה