מורים יקרים וגב' יפה בן דוד, טיפ קטן - במשא ומתן כשרוצים לדרוש צריך גם לתת...

$(function(){setImageBanner('0e5d8b7a-6bbe-480e-989c-9062d8d24300','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

זו דעתה של איילת פוני אמא, חברת הנהגת הורים כ7 שנים ועובדת במשק ישראל, שדווקא אוהבת להישאר בבית עם הילדים.. ואומרת:
"אין לי בעיה עם שביתה, נהפוך הוא, זאת אחלה דרך כשאין ברירה. א ב ל ....!

מורים יקרים וגב' יפה בן דוד, טיפ קטן - במשא ומתן כשרוצים לדרוש צריך גם לתת...

אין לי בעיה עם שביתות, אין לי בעיה עם חופשים, אין לי בעיה עם זה שהילדים נשארים בבית, אני אגלה פה שאני אפילו משאירה אותם בלי סיבה בבית כמעט בכל שישי סתם כי כיף לי איתם ואני מאוד עצובה כשהחופש מסתיים"

עד כאן סגרנו את סוגיית "לא יכולה להתמודד עם ילדיי" או "מנסה להיפטר מהילדים שלי" הלאה... אין לי בעיה עם שביתה, נהפוכו, זאת אחלה דרך כשאין ברירה.

יחד עם זאת, שביתה בשבוע האחרון ללימודים, שמשבשת מסיבות סיום, ימי הולדת שנדחו לסוף שנה, תחרות כשרונות צעירים שמחכים לה חודש, הפנינג משפחות לסוף שנה ועוד ועוד, היא פחות מתקבלת. היא פוגענית והרסנית והיא דורסת ילדים בדרך למטרה. חופשים - יש לי בעיה קשה בכל זאת עם הפער בין ימי החופש בחינוך לשאר המשק. למורים יש מעל 80 ימי חופשה בשנה, בתשלום.

מפרישים או לא, הם לא עובדים ומקבלים כסף. זה ככה בסגרים, זה ככה באיסרו חג, זה ככה בחנוכה, לג בעומר, שבוע לפני פסח ויום אחרי המימונה, ובכל חוה"מ סוכות, ובזמן שכל המשק עובד, הם לא והמונה דופק מה שנקרא.

אני כרגע במינוס 9 ימי חופש לשנת 2022 בלבד וכולם בגלל ימי מחלה של הילדים שלי, אני לא מקבלת תשלום מהיום הראשון להעדרות וצריכה לפצות על זה בקיזוז ימי חופש. יולי אוגוסט - גם אני מוכנה להפריש כל חודש משכרי ולקבל ביולי אוגוסט תשלום עבור ישיבה בים עם אייס קפה ולבלות עם הילדים שלי בחופש שלי, כבר אמרתי שאני ממש אוהבת את זה. חינוך הוא עבודה קשה - נכון.

גם מזכירות, גם ניקיון, גם הייטק, גם רפואה, גם אדמניסטרציה, גם מכירות, גם שירות לקוחות, גם נגרות, כבאות, צבא קבע, משטרה, סיעוד, טיפול בקשישים, סלילת כבישים, ו-כ-ל מקצוע אחר.

אז חלאס עם האמירה הזו, זאת למשל בכיינות !!! לכולם קשה, אין עבודה קלה! בואו נדבר על עוד כמה הטבות שהמורים בוחרים להעלים ויש להם ואין לאחרים. כמו אשמורת 360, כמו פעילויות גיבוש, השתלמויות, שנת שבתון, מתנות סופשנה וחגים מפנקות מהורים ועוד.... לבריאות כן, אבל אם מציינים את הקושי שבלהיות תורנית הפסקה בחצר, אז חשוב לציין גם את אלה וגם את העובדה שלכל משרת 6 שעות אחרת, אין בכלל הפסקה.

הלאה... שליחות - נכון, לא הולכים איתה למכולת, אבל המורים מחנכים דור, כי זה התפקיד שבחרו, וכן זה תפקיד עם שליחות. כמו ששוטר ואיש קבע על מדים, אלו תפקידים ייצוגיים וכמו שרופא ואחות הם מצילי חיים וכמו שחברה קדישא וזקא הם תפקידי מצווה. אז מורה זה תפקיד עם שליחות, שמחנך לא רק למקצועות אלא לערכים, למפתח הלב, לסובלנות.

המורים אמורים להיות מוחמאים מזה, לא להתבכיין על זה. כסף, כסף, כסף - וולקאם טו יזראל 2022, כולםםם פה מרוויחים בקושי,קשה לחיות בארץ ובכלל, יוקר המחייה חונק את כולם, לא רק את המורים. לכולם נשאר חודש בסוף הכסף במקום כסף בסוף החודש, לכולם יש מינוס, כולם קונים במיליון תשלומים והלוואות.

רוב התפקידים במשק מרוויחים סביב 5000-9000 ש"ח, לא להתבלבל ולחשוב שכולם מרוויחים 20,000 שח ורק המורים 7000 שח.

יחד עם זאת, אם לדעת המורים השכר שלהם נמוך מידי ולפי מה שאני מבינה אכן יש מצב שהשכר שלהם לא מחושב נכון, מקובל בהחלט שידרשו העלאה.

זה ממש ממש לא אומר שבדרך הם צריכים להתבכיין על הקושי, על הילדים שלנו, על שהחופשה שלכם היא ביולי אוגוסט ולא בינואר כשבא להם סקי, ופתאום יוצא כל הרפש שישב על ליבם מסתבר, ואוי כמה שהילדים שלנו קשים. והנה מורים יקרים וגב' יפה בן דוד, טיפ קטן - במשא ומתן כשרוצים לדרוש צריך גם לתת.

למשל, תסכימו לשקיפות במדידה של הצלחת תלמידיכם וכיתתכם, תסכימו להימדד ולקבל תגמולים כספיים על פי זה ולא עפ"י וותק. תסכימו לדחות את החופש הגדול לאוגוסט ספטמבר, תסכימו לתת יותר שעות פרטניות לתלמידים מתקשים ולקבל עליהן תשלום כמובן.

תסכימו לוותר על איסור חג וחופשים של חגים שלא מצריכים חופשים. בואו, בחנוכה אתם לא הולכים לחפש שמן לחנוכיה ובלג בעומר אתם ממש לא מכבים מדורות ביום למחרת, אפילו מדירות כבר אין.

מה עוד ?! אה עוד דבר קטן. אולי זה קצת קיטשי ונכון, לא קונים עם זה בסופר אבל רק אתם מכל מקצועות המשק בעולם זוכים לקבל יום יום אהבה מהיצורים הכי תמימים בעולם, אתם זוכים להשפיע על עתיד של כל כך הרבה ילדים, אתם זוכים לראות ברק התרגשות בעיניים של ילד שהצליח במבחן או דמעות התרגשות של אמהות רגשניות כשהילד מסיים שנה או מקבל תעודת הצטיינות (מודה שאני מהבכייניות).

מה? שום מילה על זה בתוך מבול הפוסטים שלכם ? קצת לחלוחית בעין על הדבר היפה והטהור הזה ? כלום ?? אז יצא לי ארוך וזה רק כדי שתבינו שאנחנו לא נגדכם, אנחנו איתכם. המטרה משותפת. תחשבו שוב על הדרך. בהצלחה, והלוואי שתצליחו". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה