דוד אמסלם, אינך מייצג אותי, בן עדות המזרח, כהגדרתך. מודיע לו הרצל אביב, בטורו הנוקב.

$(function(){setImageBanner('41f6a4fa-52bc-40d2-b11a-aaf18d716358','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45931,'Image','');})

צפיתי בך בשפלותך, בתוכנית האירוח של רוני קובן. איש עלוב ומסכן, המנסה לדבר בשמם של עדות המזרח. ולא היא, ממש לא.
משפחתך עלתה ב 1958 ממרוקו, נולדת ב 1960. מה אתה יודע על מעברות, צנע ומחסור יותר מהאחרים? כולנו אכלנו קש, ואתה מבקש להיבנות מהסבל של אחרים.

פרטי
כל הריאיון מבחינתי מתמצא במשפט אחד: " אני מדבר אל הבייס של הליכוד".
אתם מייצגים ומנצלים את אלה שהולכתם שולל, ברובם לצערי, בני המעמד הנמוך. שכתבתם היסטוריה של העם היהודי בארצו. התלבשתם עליהם כמוצאי שלל, השתלטתם על תודעתם, ונטעתם בהם את המושגים הנלוזים של השנאה והאפליה, וש "מגיע לי, לקחו לי, שתו לי". הכל התחיל במנחם בגין ונמשך ביתר שאת אצל נתניהו.
אתם כפויי טובה בכיינים. דוד בן גוריון, שאתם מאשימים בכל הצרות שלכם, היה זה שהעלה 680 אלף עולים בין השנים 1948 – 1952 , וכך בהמשך השנים. ללא משאבים, אך עם חזון ותקווה לעתיד, וזאת בניגוד לעצת יועציו, שביקשו להמתין עד להקמת תשתיות מתאימות. האוכלוסייה היהודית מנתה ב 1948, כ 650 אלף יהודים.
בזמן שהאזרחים שהקימו את המדינה (80% אשכנזים, ו 20% "ספרדים"), עברו את מלחמת העצמאות, בה נפלו 6,373 חללים (כ 25% מהם בני קיבוצים, שאתם משמיצים ומפיצים שנאה כלפיהם).  אנחנו בני עדות המזרח, ברובנו, לא היינו פה. משפחתך עלתה ב 1958 ממרוקו, נולדת ב 1960. מה אתה יודע על מעברות, צנע ומחסור יותר מהאחרים? כולנו אכלנו קש, ואתה מבקש להיבנות מהסבל של אחרים.
ספר לי מה עשה מנחם בגין, שהנהיג את מפלגת חרות האשכנזית, עבור עדות המזרח משנת 1948 ועד 1977, ומה הוא עשה לאחר שעלה לשלטון, עבורנו. (שיקום שכונות?).
ואתם מפלגת הליכוד, ששלטתם ברוב 40 השנים האחרונות; כמה פרויקטים לאומיים ביצעתם? כמה ערים הקמתם, כמה בתי חולים, אוניברסיטאות, כורים גרעיניים, תעשייה אווירית וצבאית, נמלי ים ותעופה, מוסדות שלטון, בטחון ועוד, בהשוואה לקודמים לכם?
ולמה לא הרסתם את עיירות הפיתוח והקמתם ערים חדשות ומודרניות במקומן? כי השקעתם את הכסף בהקמת התנחלויות. עדיף לכם ולמפלגת ש"ס להשאיר את בוחריכם בבורותם ובתחתית הסולם. זוהי תשתית בוחריכם לצערנו.
אתה טוען שהגיע הזמן שהמזרחים ישלטו במדינה. בפועל אתם עבדים נרצעים של אליטה אשכנזית - בגין, שמיר ונתניהו - ששיחקו וניצלו אתכם, כאילו הייתם עדר כבשים. נעלמה הבושה. מה השתנה? המלך האשכנזי עדיין פה.
מעבר לזה, שני מועמדים מתפוצת מרוקו, הלכו לבחירות לראשות הממשלה: אבי גבאי, ועמיר פרץ – תושב שדרות (קיבל 3% מקולות המצביעים בישוב). האם בחרתם בהם?
אתם העדפתם להשפיל את עצמכם והלכתם אחרי מנהיגים אשכנזים. למה? כי אתם אנשים שפלי רוח וחסרי כבוד. תפסתם ג'וב. חיפשתם מלך שישלוט בכם, ומצאתם אותו. מצד אחד משמיצים ומשניאים את האשכנזים, ומצד שני בוחרים בהם להנהיגכם.
ואתה, אדם חסר כבוד, נוהג כתגרן בשוק, תוקפן, חצוף, מניף ידיים רדוד.
כמוך, חברי כנסת "מזרחיים" - מירי רגב, מאי גולן, גלית דיסטל, אורלי לוי אבוקסיס, קרן ברק, גילה גמליאל, דוד ביטן, אמיר אוחנה, מיקי זוהר, שלמה קרעי ואחרים. עם אנשים כאלה אתה רוצה להנהיג מדינה?
חברי הכנסת הללו, ואתה בתוכם, חיים מן הפירוד, השסע והשנאה. ולא הזכרנו את אבישי בן חיים, ניר חכלילי, שמעון ריקלין, אראל סגל, יעקב ברדוגו, ינון מגל (מגייס המיליונים מהעם הפשוט למען האיש העשיר) ואחרים - שופרות נתניהו, שזו פרנסתם. זה מקור כוחכם. הגיע הזמן להוריד אתכם מעל כתפינו. אתם גורמים נזק בל ימחה לעם ישראל, ולבני עדות המזרח בפרט.
אתה מדבר על הרס הדמוקרטיה. הליכוד ונתניהו בראשו, וחבורת האפסים שהזכרתי, עמדתם לפורר את המדינה ומוסדותיה. אין מרכז ליכוד ואין בטיח, יש בזאר מזרחי רועש. חבורת מחפשי ג'ובים, חסרי אידאולוגיה, חזון ומעוף. הטובים עזבו אתכם. איך נתנו לחבורת פרא, עשבים שוטים כמוכם לשלוט בנו?
אומר זאת בפשטות; אנחנו בני עדות המזרח, הקמנו מתוכנו משפחות ואנשים נפלאים, משכילים, רופאים, מהנדסים, אנשי תעשייה והייטק, קצינים בכירים, חינוך ורווחה ומה לא. רובנו התערבבנו לנו, בכיף, באהבה ושמחה. הבאנו צאצאים מוצלחים שרובם לא מבינים מה זה אשכנזי ומה זה מזרחי. ואתם מבקשים להרוס את המרקם העדין עליו בנויה חברתנו. לא ניתן לכם.
הגיע הזמן להוריד מסדר היום את המושגים אשכנזי/מזרחי. עבר זמנם. זוהי משאלת לב, שכנראה לא תתקיים כל עוד נתניהו וחבורת האפסים סביבו תמשיך להתקיים.
מזל גדול שנפרדנו מכם, סוף סוף. הגיע זמן שינוי. כי חפציי חיים אנחנו.
והלוואי ונראה הרבה ימים טובים
הרצל אביב פרדס חנה כרכור 26.01.2022
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה