דרעי: למרות חוצפתו - עדיין עיסקת הטיעון הגיונית וכלל לא היתה מוטית לטובתו. אם כבר, אז להיפך...

$(function(){setImageBanner('e5bd9e52-07fc-4c58-8171-a0152541b22a','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45931,'Image','');})

(טור מורחב וערוך מחדש 7.2.22 )
רבים מידידיי ושותפיי לדרך טענו שוב ושוב שעיסקת הטיעון עם דרעי בזויה ומקוממת, אך טועים. כמה מכם בכלל קראו את כתב האישום? (מצ"ב)
זיכרו: אסור לערבב בין התחושות הערכיות לבין המציאות החשבונאית המשפטית. וכשממהרים לדבר על "מבחן בוזגלו" אני מעז לטעון כי בוזגלו לא היה מגיע למשפט במקרה הזה ורוב הסיכויים שהתיק היה נגמר בכופר !
וגם, מה הקשר לעומר אדם?

צילום מסך ערוץ 12

מצטער, אך העונש שהוטל על דרעי בעיסקת הטיעון הגיוני בנסיבות העניין. וזאת למרות העבר שלו וכו' וכו'. ואין לזה קשר לסירטון המבחיל שפירסם השבוע דרעי, או לחוצפתו למחרת היום בו נגזר דינו והופעתו הפומבית השחצנית והמבישה.  הוא נשאר אותו ציניקן מגלגל עיניים שהיה וכלום לא ישתנה...

ואין לזה גם קשר לשופט הרבסט ומה שהוא טען בגזר הדין בכדי להצדיק ציבורית את האישור שלו לעיסקת הטיעון. צפיתי בשידור החי ברובו ולא שמעתי את דרעי מצהיר בקולו שיימנע מלשוב לפוליטיקה.. ובתכל'ס- מעטים השופטים שייעזו לסרב לקבל עיסקת טיעון אחרי שסוכמה עם הדרג הכי בכיר בפרקליטות. ובוודאי לא שופט צעיר שעתידו לפניו..

למעלה מזה, כשממהרים לדבר על "מבחן בוזגלו" אני מעז לטעון כי בוזגלו לא היה מגיע למשפט ורוב הסיכויים שהתיק היה נגמר בכופר, כמו אלפי תיקי מס חמורים שאין להם "פרופיל ציבורי " גבוה. 

ואני טוען כך מפני שקראתי את כתב האישום  (המתוקן) בו הוא הודה  והבנתי כי אכן מדובר בעבירות שספק אם היו מגיעו למשפט לולא התחיל הסיפור בהר כה גבוה...

וחד משמעית: בניגוד לברברת באולפני הטלויזיה, לא מדובר בעבירות של העלמת הכנסות שיטתית ע"י אי רישום תקבולים,  או "ייצור" הוצאות מפוברקות והעסקת עובדים פיקטיביים -מסוג העבירות ה"רגילות" בתיקי מס. למעשה מדובר בעבירה אחת חמורה על חוק מס שבח, אבל במקרה חריג בו יש לונאשם טענות הגנה מצויינות ועוד עבירה כמעט חסרת משמעות על חוקי מס הכנסה ועל חובת הדיווח לכנסת על רכושו.

בפרשה הראשונה  מדובר בדיווח כוזב למס שבח על מחיר מכירת זכויותיו בדירה שרכש כחלק מקבוצת רכישה שאירגן אחיו.  ו"הנמכתו" כך שנגרעו כ350 אש"ח מהמס ששולם.  דיווח כוזב שהנהנה ממנו היה הרוכש, אחיו עורך- הדין, שהוא שהכין את הדיווח ולמעלה מכך הוא אף חתם עליו גם בשמם של דרעי ואשתו... כבא כוחם.  כך שנופלת הטענה "למה לא קראת על מה אתה חותם"... וממילא, אם הפרקליטות לא היתה מצליחה להוכיח כי מדובר בקשירת קשר ביניהם (ואיך תוכיח?) וכשעל פניו הנהנה הוא האח שכזכור גם חתם וכו'. אדם שהיה לו אינטרס נוסף ומשמעותי ב"הנמכת" ערך כל הדירות בפרוייקט שהוא יזם, לצרכי דוחותיו העתידיים, - הרי שייתכן ודרעי אף היה מזוכה ולו מחמת הספק !!!

ואילו הפרשה השניה עוסקת  בעבירה של אי דיווח ואי ניהול ספרים בחברה שבבעלותו שקיבלה עמלות מחברה אחרת על גיוס משקיעים, במשך 3 שנים. אלא שבאותה נשימה מאשר כתב האישום כי דרעי  הורה לחברה ששילמה את העמלות להעבירן ישירות לאחיו, אותו עו"ד שידו בכל...וכך היא עשתה. בכתב האישום אין כל התייחסות לשאלה האם אחיו דיווח על ההכנסות או לא ואני מרשה לעצמי להניח שחברה ששילמה עמלות במעל 600 אש"ח דרשה חשבוניות ואם אחיו הוציא חשבוניות ולא דיווח עליהן, מקומו בכלא ומה אשם דרעי? 

הכל אירע מיד לקראת שובו של דרעי לכנסת ב2013 ודי ברור שהם עשו זאת מפני שלדרעי היו שיקולים של תדמית ציבורית והוא רצה שלא יתפרסם בציבור היקף הונו האישי, כאשר ידווח על כך לכנסת.  ולכן הוא ואחיו הסכימו ביניהם מן הסתם כי ההכנסות תירשמנה על שם האח והוא יחזיר בעתיד לדרעי את חלקו. ועדיין מה האסון? מיסים שולמו? לא נטען שלא.. קופת המדינה לא ניזוקה. ובניגוד למקרים בהם חבר כנסת מסתיר רכוש או הכנסות וכתוצאה מכך יכול להסתיר ניגודי עניינים עתידיים, זה ממש לא המקרה.

אגב, גם בעת הדיווחים למס הכנסה ולכנסת, ראו זה פלא.. שוב, מי שהכין את הדוחו"ת , היה אחיו.  

נכון, אתם ואני משוכנעים כי הוא יזם או לפחות ידע והבין את המשמעות של התרגילים הללו. אז אנחנו משוכנעים... תכל'ס   לו היה מתנהל משפט והוא היה טוען "סמכתי על אחי ואפילו נתתי לו ייפוי כח מלא לחתום בשמי"  היה קשה מאוד להוכיח תכנון משותף וכוונה פלילית.

ולהלן דוגמה מהחיים, לגבי תיק אחר שהסתיים השבוע, חמור בהרבה לטעמי, תיק בו הועמד לדין אביו של הזמר עומר אדם.

ציטוט מפירסום בN12:

 יניב אדם, אביו של הזמר עומר אדם  הורשע בעבירות מס בהיקף של כ-3.6 מיליון שקלים במסגרת הסדר טיעון. בהמשך יוכרע גזר דינו, והצדדים יעתרו לעונש מוסכם של 6 חודשי עבודות שירות וקנס של 100 אלף שקל לאחר הסדר חוב שבוצע על ידי אדם. 

לגבי יניב אדם נטען כי באמצעות חברה בשם Laore Corp הוא קיבל יותר מ-3 מיליון וחצי שקל והכספים הועברו לחשבונות על שמו על שם החברה שלו בישראל, בגאורגיה ובשוויץ. אדם הודה במסגרת הסדר הטיעון כי לא דיווח על ההכנסות הללו כנדרש ושלא הגיש דו"חות מס של Laore בשנים הרלוונטיות. כמו כן, הוא לא הצהיר בדוחות השנתיים שהגיש לפקיד השומה על אחזקותיו בחברה ועל נכסיו בחו"ל.

ובכן, כאן יש לנו איש עסקים שיודע לנהל עסקים חובקי עולם ומסתיר משלטונות המס את קיומם של חלק מעסקיו בחו"ל במשך שנים.  תגידו מה שתגידו, זה עדיין חמור יותר מהעבירות בהן הודה דרעי. ובכל זאת זכה לעיסקה לא רעה בכלל.

כי לא יעזור כלום ושום דמגוגיה או פופוליזם לא ישנו זאת. העיסקה עם דרעי לא היתה מוטית לטובתו, ממש לא...

בימ"ש

בימ"ש

בימ"ש

בימ"ש

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה