ד"ר אריה יגודה מספר על השעון הישן שהציל חיי אח, לעומת ה"רולקס" של אמסלם המסית נגד אחים !

$(function(){setImageBanner('52d2140e-dfb7-4462-9eed-744da4d27aff','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

חה"כ והשר לענייני עזבונות במשרד המשפטים, דודי אמסלם, נשא אתמול נאום הסתה בו טען שהמפגינים בירושליים ענדו רולקסים ובאו במרצדסים...
להלן טור מרטיט לב שכתב הגניקולוג ומומחה הפריון ד"ר אריה יגודה, על שעונים ואנשים.

1

אין לי רולקס גם לא מרצדס. גם לא יהיו לי. הם לא חשובים בעיני. הם לא מסמלים עבורי דבר. לא עושר ולא מעמד.

גם לאבא ולאמא לא היו רולקס ומרצדס. היה להם סתם שעון שהראה את השעה וגם אופניים ואחר כך זקס מוטור וגם ווספה ירוקה שאיתה נסעו ממקום למקום.

במלחמה היה לאמא שעון. שעון יותר שווה מהרולקס שבפה של אמסלם, שעון שהחביאה כאשר הנאצים פשטו על בתי היהודים ובזזו את הרכוש.

אמא הצליחה להחביא אותו. שמרה עליו לעת צרה. ואכן אי שם בשנת 1942 קנה השעון הזה חיים.זה היה כאשר זרקו את אחי התינוק החולה לערימת גופות ואמרו שלא יחיה עד הבוקר.

אמא "קנתה" אותו משם,הרכיבה לו כוסות רוח ונתנה בו חיים. היה זה שעון פשוט, שעון שתקתק בקצב לב של תינוק בן שנה וחצי שנידון למיתה על ידי המלחמה.

אין אני יודע מה היה גורלו של השעון. אך אני יודע מה היה גורלו של התינוק ששרד את המלחמה ועלה לארץ לעוד מלחמות. כשקצת גדל ,במקום מרצדס היו לו זוג אופניים ישנים איתם חילק בלילות עיתונים כדי לעזור בבית ומאוחר יותר כדי לממן לימודים ולהפוך לאחר מהנוירולוגים הידועים בעולם.

לי, אחיו לא היה אפילו שעון. לא סבלתי משהו על היד ואפילו לא היו לי אופניים. הייתי סתם טרמפיסט על הרמה של האופניים הישנים ואחר כך על המושב האחורי של הווספה הירוקה.

את השעון הראשון קניתי בבלגיה בגרושים. הייתי צריך אותו כדי לספור את הדופק לחולים בחדר המיון. הייתי צריך אותו כדי לג'נגל בין הלימודים, המעבדות והרכבות שהסיעו אותי מספר פעמים בשבוע לארצות אחרות ובחזרה הביתה.

גם את האוטו הראשון קניתי שם בניכר. הוא סחב אותי בטרטור מנוע מזדקן לאוניברסיטה,לבית החולים ובעיקר לתחנת הרכבת ולפעמים גם טייל. כשהריח את החופש התמלא חיים לזמן קצוב.
נדמה היה כאילו התיישרו קמטי זיקנתו וליבו העייף בדרך כלל פעם כמנוע של מרצדס מפוארת.

אהבתי אותם את השעון של הגרושים ואת האוטו הישיש. אהבתי אותם כפי שאהבתי את השעון של אמא שלא פגשתי מעולם. אהבתי אותם כפי שאהבתי את האופנים הישנים את הזקס מוטור ואת הווספה הירוקה.

אני אוהב אותם עד היום. שום רולקס או מרצדס לא יעוררו אצלי אהבה שכזאת.

הנה אמסלם קח לך ,כן, קח כמה רולקס שאתה רוצה, כמה מרצדסים שאולי ישביעו את הרעב הבלתי נגמר שלך לנפנף בגזענות ובקיפוח.

אני אשאר עם השעון גרושים, האופנים הישנים, הזקס מוטור, הווספה הירוקה וגם עם האוטו הישיש. ובעיקר עם השעון של אמא שידע לקנות חיים.

ד"ר אריה יגודה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה