פרשת יהודה משי זהב - תובנות כואבות, מאוד !

$(function(){setImageBanner('e4c584b5-7627-4da8-b14a-78c0f51a9a93','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45931,'Image','');})

איני יודע מה קרה לכם כשהסיפור פרץ. אבל אני ואשתי ישבנו וכמעט בכינו... ואודה שלא העסיקו אותנו ברגע הזה קורבנותיו, אלא תחושות האכזבה והתסכול האיומות שחווינו, בעת שעוד אמת לכאורה מתנפצת מול עינינו.

זק"א

יהודה משי זהב 1 – יש עשן בלי אש, אבל לא במקרה הזה!

כשהתפוצצה הפרשה, הגבתי מיד כמו רבים אחרים ב"תבונה" שזו נקמה של חבריו לשעבר מ"נטורי-קרתא" ומדובר בעלילה. למעלה מכך, לחבריי שדיברו על כך אמרתי בביטחון מלא כי "לא הגיוני" שהאיש הינו גם פדופיל וגם הומוסקסואל ואונס גם נשים וגם גברים, גם ילדים וגם מבוגרים/ות ...

ואף כי עודני מאמין ויודע שיש עשן בלי אש ובימינו קל מדי "להדביק" לאדם כמעט כל דבר, הרי שמבול הידיעות מאז הפירסום, גורם לי לחשוב שזה לא המקרה ויש דברים בגו. וגם אם החלק הארי לא יוכח ולא יעמוד במבחן משפטי – עדיין יישאר לא מעט.

 

יהודה משי זהב 2 – המכה האמיתית, לכולנו!

הפרשה מזעזעת ללא ספק, אך הרשו לי לומר שמעבר לנזק הנורא שמעשיו לכאורה עוללו לקורבנותיו – הרי שהנזק המשמעותי ביותר, בהיבט הציבורי – הוא לנו, כלל הציבור ולביטחון העצמי שלנו.

מה הקשר?

איני יודע מה קרה לכם כשהסיפור פרץ. אבל אני ואשתי ישבנו וכמעט בכינו... ואודה שלא העסיקו אותנו ברגע הזה קורבנותיו, אלא תחושות האכזבה והתסכול האיומות שחווינו, בעת שעוד אמת לכאורה מתנפצת מול עינינו.

המחשבה שכל כך קל היה להסתיר זאת שנים רבות ולא חשוב מי אשם בכך. שהאיש הזה גרם לנו להתרוממות רוח כשהדליק משואה, כשהתראיין וסיפר על המהפך שגרם לו להפוך לציוני. וכמובן כששמענו על זכייתו ב"פרס ישראל".

ובסופו של יום – שברה אותי ההבנה שדברים אף פעם אינם כמו שהם נראים... לא בימינו.

ופתאום אני מבין שכמעט כל מה שאני בטוח בו עלול להיות שגוי ושעלי לשוב ולבחון את עצמי ולפקפק כמעט בכל תובנה שאגרתי בימי חיי והדבר מזעזע ומפחיד!

יודעים מה, אני לפחות שמח על שהדבר נחשף לפני הבחירות ואני מאחל לכולנו מכל הזרמים, שנצליח לעצור לרגע ולבחון מחדש את אמונותינו ו"ידיעותינו".  בין אם אנחנו "ביביסטים" ובין אם אנו "בלפוריסטים". בין אם אנחנו יודעים בביטחון רב למי נצביע ובין אם אנו עדיין מתלבטים.

עצתי לנו, לכולנו – קחו פסק זמן ונסו לארגן מחדש במוחכם את מה שאתם יודעים באמת ומה שאתם חושבים שאתם "יודעים".

עשו את ההבחנה והבדיקה ושאלו עצמכם, מה שמעתם באוזניכם במרוצת השנים מפי מועמדים/ות בראיונות לאורך השנים. וכן מה שמעתם וחשתם אל מול מציאות מסוימת וארועים משמעותיים בחיינו כעם וכמדינה לאורך השנים. לא מה סיפרו לכם ולא מה ש"הסבירו" לכם בעד או נגד משהו, מישהו.

אני לא נותן דוגמאות, כדי לא להיגרר לוויכוחים השונים, אבל מתחנן בפניכם לעצור ולעשות חושבים. להפנים שיכולתם לטעות וזה בסדר – כי משקרים לנו כל הזמן ומכל הכיוונים ורק אחר-כך, כשתגבשו מחדש דעות ועמדות – לכו להצביע!

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה