"הדוד שמחה" וחוויותיו בכלא. סיפור לגמרי לא דמיוני, מאת עוה"ד דניאל חקלאי

$(function(){setImageBanner('ef8a6483-1c1c-42fd-9ea3-0a5e559c3332','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

הכל החל בחקיקת חוק יסוד: "כליאת כל מי שקוראים לו שמחה ללא תאריך תפוגה".
קיראו את ההמשך המרתק...

ערוץ 12 ודובר צה"ל
"הדוד שמחה" וחוויותיו בכלא ומול ביהמ"ש העליון החדש. סיפור לגמרי לא דמיוני, מאת עוה"ד דניאל חקלאי
1. כשהפך לאזרח רגיל, נדהם שמחה לראות את הפרסום על חקיקת חוק יסוד: כליאת כל מי שקוראים לו שמחה ללא תאריך תפוגה. למזלו, כך נזכר לפתע, נותרה האפשרות לעתור לבג"צ.
2. שמחה עתר לבג"צ. 15 שופטי בג"צ מתוכם 10 שמונו בידי הוועדה לבחירת שופטים בשליטתה המוחלטת של הממשלה והקואליציה - הבהירו לו שהיו שמחים להתערב לטובתו ולטובת כל השמחות במדינת ישראל, אבל הם אינם יכולים לעשות זאת, מפני שמדובר בחוק יסוד.
3. שמחה התחנן. ירד על ברכיו. הציג מכלול נתונים ממדינות רבות בעולם שמשטריהן דמוקרטיים. דיבר על דמוקרטיות חוקתיות שמשריינות זכויות אדם. דיבר על זכויות אדם אוניברסליות שבלתי אפשרי לפגוע בהן במדינות הללו לצד זכויות אדם אוניברסליות בהן ניתן לפגוע בזהירות ברוב מיוחס (למשל: 100 חברי פרלמנט מתוך 120 כשמתוכם 30 לפחות מהאופוזיציה).
5. ואז קרה דבר מדהים: 14 שופטים אכן ריחמו על שמחה ואף החליטו להעז לפסול את חוק היסוד: כליאת כל מי שקוראים לו שמחה ללא תאריך תפוגה.
6. אבל השופטת ה-15 (חברת מרכז הליכוד לשעבר) התנגדה לכך. הנימוק שלה: אסור לבג"צ לפסול חוק יסוד. אסור לבג"צ לדון בכלל בחוקתיותו של חוק יסוד. כך קבע התיקון לחוק יסוד: השפיטה משנת 2023.
7. שמחה האומלל לא האמין למראה עיניו: 14 שופטים היו בעד פסילת החוק בשל פגיעתו השרירותית והבלתי נתפסת בזכות לחירות (זו שעוגנה בעבר במעמד חוקתי בחוק היסוד: כבוד האדם וחירותו אך חוק יסוד זה שונמך למעמד חוק רגיל בשנת 2024). אלא שלצורך פסילת החוק נדרשה החלטה פה אחד (לפי התיקון הנוסף של חוק יסוד: השפיטה בשנת 2023).
8. והתנגדות השופטת ה-15 מנעה ממנו את פסילת חוק היסוד.
9. שמחה המובס פנה לחברו עם שעון הקרטיה היוקרתי, דודו. ואכן, דודו נסע לביתה של השופטת שהייתה בעבר במרכז הליכוד ושכנע אותה להסיר את התנגדותה תמורת כמה שעוני רולקס ושתי מכוניות מרצדס שהוחרמו בזמנו ממתנגדי משטר פריבילגים בהתאם לחוק יסוד: כליאת מתנגדי משטר והחרמת רכושם בשל סכנה לביטחון הלאומי.
10. השופטת ה-15 שינתה אפוא את דעתה. הבלתי ייאמן התחולל כעת: 15 שופטי בג"צ הסכימו פה אחד שיש לבטל חוק יסוד על אף שחוק יסוד: השפיטה,-  אסר זאת עליהם מאז שנת 2023.
11. שמחה היה מאושר. כעת לא ייכנס לכלא בשל שמו. אך הרוב הפרלמנטרי בן 61 חברי הכנסת שתמך בממשלה, החליט לחוקק פסקת התגברות. כל 61 חברי הקואליציה תמכו בהתגברות על פסיקת בג"צ תוך שהם מותחים ביקורת חריפה על 15 שופטים שלא נבחרו בידי העם אך העזו לפסול חוק יסוד שחוקקו נציגיו הנבחרים של העם ברוב של 61 חברי כנסת.
12. חוק היסוד: כליאת כל מי שקוראים לו שמחה ללא תאריך תפוגה, נחקק אפוא מחדש. הפעם הוא אפילו הורחב ונקרא חוק יסוד: כליאת כל מי שקוראים לו שמחה או יריב או בצלאל או איתמר או גלית או דודו.
13. החברים נכלאו ביחד בכלא אילון חוץ מגלית שנשלחה לכלא נווה-שרה שהוא כלא נשים. שם היא מונתה להיות אחראית התעמולה מטעם הסוהרות כלפי האסירות.
14. ובכלא אילון הישן והקר? ובכן, שם הייתה צפיפות איומה של אסירים בשל סירוב הממשלה לקיים את פסיקת בג"צ בדבר חובת הרחבת בתי הכלא כדי להתקרב לממוצע המרחב לכל אסיר שקיים במדינות הדמוקרטיות.
15. שמחה אפוא הצטופף בתא קטן עם יריב, בצלאל ואיתמר ודודו. הם רבו המון. התקלחו מעט. סבלו מתנאי התברואה העגומים. והיו רעבים כל הזמן כי היועץ המשפטי של המשרד לביטחון לאומי מימש את מדיניות השר להרעיב אסירים. הם שלחו מכתב ליועץ המשפטי במשרד לביטחון לאומי אך היועץ כתב להם בתגובה שתפקידו הוא לממש את מדיניות השר בלא שום חובה לעשות כן לאור שלטון החוק או תוך כדי שמירה על זכויות האדם.
16. שעון הקרטיה של דודו, אגב, הוחרם מידיו בידי חבורת בריונים בראשותו של האסיר בנימין. דודו ניסה להסביר להם שאסור להאמין לשום הבטחה שבוקעת מהפה של האסיר בנימין. אבל הם התעלמו מזה. הם העריצו את האסיר בנימין. אז הם בכלל לא הקשיבו לדודו. הם רק לקחו לדודו את שעון הקרטיה.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה