החוסן הלאומי מתחיל בחיזוק מערך האבטחה האזרחי עם ניר גלבוע מנכ"ל צוות 3

$(function(){setImageBanner('41f6f1fc-e4c9-4e4d-a6d1-ce008c373b8b','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

על חשיבות המאבטחים האזרחיים בשמירה על הסדר הציבורי והביטחון האישי של האזרחים ורכושם ועל חשיבות העלאת שכרם כותב ניר גלבוע מנכ"ל צוות 3.

ניר גלבוע צילום יחצ

החוסן הלאומי מתחיל בחיזוק מערך האבטחה האזרחי. 

עם ניר גלבוע מנכ"ל צוות 3

חיזוקו של מערך האבטחה האזרחי הינו אינטרס לאומי ראשון במעלה. עובדות ועובדי הענף מרכיבים את מעגל הביטחון השלישי בישראל, אחרי הצבא והמשטרה, והם אלה שאחראיים על הסדר הציבורי. נוכחותם של עובדי הענף הוא לא פחות ממכפיל כוח שמנטרל איומים אזרחיים וחבלניים ותורמים לביטחון האישי.

ענף האבטחה הוגדר כחיוני בחירום וזאת נוכחנו לראות לא רק במשבר הקורונה, אלא גם בעת אירועים ביטחוניים ומורכבים בישראל. לאחרונה חזרנו לשגרה מלאה, לאחר גל הקורונה החמישי "אומיקרון". יחד עם זאת חשוב להדגיש כי שני דברים לא השתנו למרות המשבר העולמי: האחריות של המדינה לביטחון אזרחיה ואורח חייהם של הפושעים. "קהילת" הפורצים והגנבים לא עשתה הסבה מקצועית ולא חזרה למוטב גם לאחר הקורונה ולמעשה ממשיכה לבצע את זממה ולפרוץ למוסדות, לארגונים ולבתים פרטיים. 


גם בשעות הלילה המאוחרות, באזורי תעשייה שוממים ובמקומות מרוחקים הסיירים והמאבטחים הם הכוח המגן שמונע פריצות ונזקים במיליוני שקלים למוסדות, מתקנים רגישים, מפעלים ותשתיות. פעילותם השקטה מתבצעת ביעילות ובנחישות 24/7. המאבטחים עושים את מלאכתם במקצועיות, לעיתים במסווה, תוך עיניים פקוחות על המרחב. הם מופקדים על שלומנו וביטחוננו. תמצאו אותם בקניונים, באירועי ספורט, בתחנת הרכבת, במפעלים במתקנים אסטרטגיים, ברשויות מקומיות ובמוסדות חינוך. המאבטחים, על בסיס יום יומי, מונעים פשיעה ולעיתים אף מצילים חיים. 


אין ספק כי גל הקורונה החמישי העמיק את המחסור בידיים עובדות בענפי השירותים, התעשייה, התחבורה ניקיון וכן בענף האבטחה. למרות שמדובר בענף שמוכר כחיוני הפועל ללא הפסקה גם בעת חירום, הרי שיש עדיין מחסור בשל קושי לגייס עובדים לענף. הדבר הבולט הוא במערכת החינוך: ב-20% מבתי הספר בישראל לא ניתן להציב מאבטח חמוש בוגר קורס מתאים. נכון להיום, חברות האבטחה עושות הכל על מנת לגייס כוח אדם איכותי, יעיל ולאורך זמן על מנת לאבטח את מוסדות החינוך ובכלל.


לאחרונה נפל דבר בישראל כאשר הוחלט לתגמל יותר את עובדי ענף האבטחה. בהזדמנות זו ברצוני לברך את יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, שמקדם את הנושא בהתמדה ולשרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, על החלטתה לחתום על צו הרחבה בענף השמירה והאבטחה, שמטרתו לשפר את תנאי השכר של המועסקים בתחום. 


הבטחת שכר מינימום למאבטחים מתחילים הוא נקודת ההתחלה בלבד ויש לשאוף, ברמה הלאומית, לאגם משאבים ולתגמל את עובדי ועובדות הענף ולהבטיח את תנאיהם הסוציאליים ולעגנם בחקיקה.


שכר מתגמל למאבטחים הוא בסיס איתן לביטחון תעסוקתי ארוך טווח, שיגרום לא רק לעליה במוטיבציה בקרב מועסקים, אלא גם תוביל למתן שירות טוב ומקצועי יותר ללקוחות הפרטיים והמוסדיים. כעת, יותר מתמיד, כאשר יוקר המחייה רק מאמיר, עלינו לשמור גם על השומרים ולדאוג גם לרווחתם ולזכויותיהם של עובדי הניקיון והשירותים, שעבודתם תלויה במידה רבה באיכות חיינו ויפה שעה אחת קודם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה