המבצע בג'נין: אנטומיה של הונאה עצמית מפוארת...

$(function(){setImageBanner('d362ea4c-ccd6-49db-8a5b-4e4710cd3804','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

בעוד חיילי הסיירת מצטלמים בגאווה בשערי המחנה, כאשר שרי הממשלה מתחרים זה בזה בטפיחות עצמיות על שכם כאילו היה פה הישג אדיר ועת מנדטים נודדים שבים לליכוד, אני מניח ומקווה שבצבא ובשב"כ מבינים שהמבצע, יותר מכל, מהווה הוכחה לכישלון המפואר של מדיניות נתניהו בשטחים, מי שהחליט למנוע מהרשות הפלסטינית סיכוי להקים איזושהי מיני מדינה ברוח אוסלו.
ואני מקווה שגם אתם מבינים לאן אנו עלולים להידרדר.

רשתות חברתיות

המבצע בג'נין - אנטומיה של הונאה עצמית מפוארת...

עכשיו, כשאבק הכתבות הנרגשות והסירטונים מכל זוית כבר שכך מעט.. בואו נעצור רגע ונעשה חושבים, אבל לעומק.

נפתח בחיובי: "רק" חייל צה"ל אחד נהרג במבצע.  וגם, לא נהרגו בלתי מעורבים מה שהקל על המצב המדיני.

ועתה למבט בעיני המציאות:

חצי שנה תכנון ואיסוף מודיעין. 1,200 לוחמים ממיטב הכוחות של צה"ל. כל חטיבת הקומנדו על הסיירות המובחרות שאוחדו תחת כנפיה, פלוס מגלן, סיירת צנחנים, סיירת הנח"ל וסיירת יהלום. כטבמי"ם ומטוסים לרוב מעל ודחפורים בעשרות מתחת. החפ"ק בהרכב מטכל"י כמעט, חצי שב"כ  ,על" המבצע וכל זה כנגד כיס הטרור בג'נין.

עיזבו את זה שהחמושים לא פרייארים ורובם פשוט ברחו ויוכלו להמשיך בשיגרת הצליפות מהמארב, בלי להסתכן בקרבות פנים אל פנים. 

אבל, בואו דמו לעצמכם מציאות כלל לא דמיונית כדלהלן: חיזבאללה יורה מטח טילים ורקטות בצפון וחמאס נותן קונטרה ב"טפטוף" בדרום. צה"ל נערך לפלישה ללבנון ומעלה צפונה את מיטב כוחותיו, בטרם יגיעו המילואימניקים.

ובינתיים בשטחים חגיגה. כל החמושים מזהים הזדמנות ותוקפים מאות כלי רכב ישראליים על צירי התנועה ויש פה ושם גם ירי על התנחלויות מבודדות. צה"ל מורה למתנחלים להתכנס בנוהל חרום ולא לצאת מיישוביהם וכוחות החטיבות האזוריות ומג"ב בשטח נערכות למתכונת הגנתית בעת מצור. ממש כמו ב1948... כאשר התנועה אל ומאת היישובים תהיה בשיירות משוריינים. 

הקבינט הבטחוני יושב על המדוכה ובן גביר וסמוטריץ' תובעים לשלוח עוד ועוד כוחות ליו"ש. שר הביטחון מבהיר שלא ניתן למשוך את השמיכה לכל הכיוונים ואם רוצים לתקוף בלבנון, יש להיערך לספיגה ביו"ש. 

נעצור כאן. כל אחד ידמיין לעצמו כרצונו מה יקרה. אבל, לפחות בואו לא נשלה את עצמנו. השבוע הגיעה לקיצה האשליה שניתן איכשהו "לנהל" את הסכסוך עם הפלשתינאים ומצד אחד להסתמך על הרש"פ ומהצד השני ליבשה ולהופכה לבדיחה.  

המשיחיסטים עם האש בעיניים כמו סמוטריץ' מאושרים. הסיכוי לפיתרון נגוז וחלום ארץ ישראל השלמה עם ממשלת אפרטהייד הולך ומתגשם.

ומה אתכם?

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה