המשבר סביב שכר המורים- מהסיפור הזה אף אחד לא ייצא טוב. אלא אם...

$(function(){setImageBanner('809fc997-7609-42eb-9374-177324763549','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45931,'Image','');})

הסיכוי לפיתרון והסכמות לפני ה1.9 אפסי. וחמור מכך, המניעים של ליברמן מצד אחד ויפה בן דוד מצד שני הינם הכל חוץ מעניניים !בעוד ראש הממשלה לפיד מנסה לחמוק מאחריות...
אז מה ניתן וצריך לעשות?
תתפלאו, יש פתרונות.

נס ציונה נט המקומון של נס ציונה

בואו ונעשה חושבים,  י ח ד ! 

מרביתנו מסכימים מן הסתם ששכר המורים הצעירים, כמוהו כשכר הרופאים המתמחים, איננו רק מגוחך, אלא אף מרושע !

מרביתנו מסכימים מן הסתם שגם שכר המורים הותיקים חייב להשתפר. אך נראה לי שמרביתנו גם מסכימים ששיטת תוספות השכר האוטומטיות על וותק בלבד, אינה ריאלית בימינו ויש להכניס פרמטרים נוספים.

מרביתנו מסכימים מן הסתם שיש לחולל מהפכה משמעותית בלוח החופשות ההיסטורי. 

מרביתנו מסכימים מן הסתם שמערכת החינוך צריכה להשתפר בתחומים רבים, וששיפור בשכר המורים לבדו לא ישנה מהותית את המערכת.

ולדעתי מסכימים כולנו שפיתרון כולל לכל חוליי המערכת, יצריך מאמץ מרוכז, חשיבתי, תרבותי וכמובן תקציבי ואין סיכוי שיתרחש תוך שבועיים וגם לא תוך חודשיים.. וכי ממילא לא תוכל הממשלה הזו להעביר החלטות משמעותיות מבלי שתיחסמנה בתואנה של "חשש לשוחד בחירות" 

אז עם מה נשארנו?

עם שר אוצר שרוצה לקטוף מחמאות (וקולות..) על היותו "קשוח" שאינו נכנע לדרישות שכר.

עם יו"ר הסתדרות המורים הכוחנית, שבמקרה הטוב מנסה לנצל את הבחירות להשגת מענקים והעלאת שכר מבלי לתת כלום בתמורה ובמקרה הרע, עושה זאת גם מתוך מניעים פוליטיים בשליחות הליכוד.

ועם ראש ממשלה שמתחמק מאחריותו הכוללת ומנסה להרחיק עצמו מהביצה הטובעניח הזו.

ומה צריך לעשות?

לו אני ראש הממשלה, הייתי מודיע כך:

ביודענו שלא ניתן לגבש כיום הסדרים ראויים וכי יהיה זה תפקידה הראשון והחיוני של הממשלה הבאה, בכוונתי להציע לכנסת מיידית חוק שתחולתו מיום 1.4.23 - כך שהממשלה העתידית  תוכל לבטלו, אם תבחר בכך (ואני כמובן מתחייב שלא...)  חוק אשר יקבע כי :

א' שכר הברוטו של  כל המורים הצעירים והרופאים המתמחים, ייקבע החל מ1.1.23 לסכום שהינו שווה ערך לשכר המינימום בתוספת 50 אחוז. וכך גם שכרם של כל האקדמאים בשרות המדינה ובשרות הציבורי, ללא הבדל בתחום עיסוקם. למה 50 אחוז? ככה..

ב' תקופת האכשרה לקבלת קביעות בשרות הציבורי כולו תוארך מאותו מועד ל3 שנים. 

ג' כל הסכם שכר עתידי עם עובדים שהסכם השכר שלהם פג תוקפו לפני חתימת הסכם חדש, יהיה רטרואקטיבי מיום תום ההסכם הקודם, כולל עדכוני השכר האמורים..

כמו כן בדעתי להקים מיידית ועדת מומחים אשר תגבש שיטות לבדיקת יעילות ומדדי הצלחה בתפקיד. וזאת למקצועות כמו מורים ורופאים, עובדים סוציאליים ועוד, ורק לכשתסיים את עבודתה, לא יאוחר מ1.3.23 ואם יאומצו ע"י הממשלה הבאה, ניתן יהיה לפתוח במו"מ עם ארגוניהם על כל מרכיבי השכר. 

כמו כן, אם איבחר לראשות הממשלה, בדעתי להכין עד 6.23, בהתייעצות עם מירב ומיגוון המומחים, תוכנית תלת שנתית לשינוי מוחלט של מבנה וארגון מערכת החינוך, החל ממספר התלמידים בכיתה וכלה בסמכויות מנהלי בתי הספר וההורים. תוכנית אשר לכשתאושר בכנסת, נחל בביצועה כבר לקראת ה 1.9.23

ומשפט הסיום להודעה חייב להיות:

אני קורא להסתדרות המורים להפנים כי לא יהיה הסכם  לפני הבחירות וכי הוריתי לשר האוצר לסיים את המו"מ חד צדדית ולשרת החינוך להיערך להכנת צוי מניעה כנגד הסתדרות המורים ולכן אני קורא להם לא להתעקש אלא להצטרף להסכמות סביב העקרונות שפירטתי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה