"הנשק הסודי" האיראני חוזר?

$(function(){setImageBanner('38efcee6-8831-41c1-a188-6b66471482f8','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

מה גרם לנתניהו למנות את מאיר בן שבת לפרוייקטור בנושא האיראני במקום את יוסי כהן?
ומה קשור לנושא ניר ברקת?
קבלו פרשנות יוצאת דופן...

יח,צ

השבוע, לאחר שנתניהו מינה את מאיר בן שבת לפרוייקטור בנושא האיראני, מינוי שההגדרה "הזוי" קטנה עליו !(נטול רקע, לא דובר אנגלית כלל...) החלו הפרשנויות, לצד השאלה הבלתי נמנעת- מדוע לא מינה את יוסי כהן שהינו ללא ספק המומחה לנושא בהא' הידיעה ומסיים תפקיד בעוד 4 חודשים כראש המוסד.

היו שהניחו כי "הגברת" כועסת על כהן שצבר יותר מדי כותרות "על חשבון" בעלה. ובכן, עד כמה שהיא בהחלט הצדיקה בעבר את המוניטין הזה שלה.. זה לא המקרה.

והיו שהניחו, בהגיון רב, כי נתניהו לא באמת מעוניין להגיע לפני הבחירות להבנות כלשהן בנושא האיראני עם מימשל ביידן, אלא להיפך- אם נגיף הקורונה לא יעמוד, חלילה, בציפיות של כולנו ולא יהיה לנתניהו הישג דרמטי בנושא ותמונת ניצחון בבחירות - תמיד יוכל לשלוף את הקלף האיראני ולצעוק שהוא יציל אותנו מביידן..

והתסריט הזה בהחלט הגיוני ולנתניהו אין ולא תהיה בעיה בדרך לניצחון בבחירות, לרסק שוב את יחסינו עם האמריקנים.

ועדיין, לי יש הסבר שונה.

נתניהו מעריך מאוד את כהן וישמח להעביר לו את השרביט, אי פעם... אבל כרגע, הוא נערך לאפשרות ששוב לא תהיה הכרעה בבחירות ויהיה סיבוב נוסף !

ואם זה יקרה, חלילה, הוא ייאלץ להתמודד ב"פריימריס" בליכוד. והפעם לא יעזור לו כלום.. הוא חתום על מסמך מחייב שרק לאחר שיחתם עליו, הסירו כמה פעילים בולטים איום בתביעה משפטית נגדו. תביעה בה היה מפסיד לכל הדעות.

וכאן נכנס לתמונה ניר ברקת

ברקת הינו רץ למרחקים ארוכים ואדם מתוחכם.

כשנתניהו עשה ממנו צחוק ומינה את כץ לשר אוצר, מיד אחרי שהבטיח פומבית לברקת את התפקיד- הוא בחר למחות את הרוק מפניו ואפילו בלי לטעון שזה בכלל היה גשם... ושתק.

שתק וביצר את כוחו במרכז הליכוד. וידידים המעורים במצב שם אמרו לי שכוחו של ישראל כץ, שהיה הטוען לכתר האולטימטיבי נשחק ועוד יישחק. ולאחר שסער ערק וארדן בגלות, לא נשאר אף יריב שעלול לאיים על נתניהו, מלבד ברקת. ברקת שלא הרגיז עד כה אף אחד, כי לא היה בעמדה להפר הבטחות...  ויש לו גם הרבה כסף, גם רקורד מרשים וכריזמה וגם תומכים כבדי משקל שרק מתרבים.

והפרשנות שלי הינה שברקת הבהיר לנתניהו שיש לו סבלנות, גם לחכות בשקט עוד קדנציה של נתניהו ובלבד שנתניהו לא ימשיך לרומם את מעמדו של כהן ו"יבנה" אותו כיורש.

האיום הזה פעל ונתניהו מיהר להיכנע לו, כהרגלו מול כל מי שמתייצב באמת נגדו ושוב כהרגלו, השליך מהסיפון את כהן שהפך למטען עודף...

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה