הסידרה "מנאייכ" בכאן 11 הסתיימה ולצד מלוא המחמאות המוצדקות, גם שאלה חתרנית...

$(function(){setImageBanner('5beac505-7fd2-4b8e-bb23-c0a9e22676df','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

הסידרה המעולה זכתה לכל מחמאה אפשרית ובצדק. לכל המחמאות זכאי כמובן כותבה רועי עידן. ועדיין..
אני מתקשה להאמין שהדמיון היוצר של עידן המצהיר על עצמו כימני מובהק, והשימוש שעשה בו, לא הושפע גם מתפיסת עולמו, המאוד רלבנטית. רמז: התנהלות פרקליט המדינה בפרק הסיום...

כאן 11

יוצר רועי עידן: "אני מסתכל על ישראל הראשונה מלמעלה"...

טויטר

הסידרה "מנאייכ" הסתיימה ולצד מלוא המחמאות המוצדקות, גם שאלה חתרנית...

אפתח בכך שנהניתי מאוד מהסידרה ומהמשחק המעולה של כל השחקנים ולא ארחיב. ובימים כתיקונם, הייתי אך ורק מריע לכולם ובראש ובראשונה לכותב הכה מוכשר, רועי עידן.

אלא שמאחר והכותב , זוכה פרס האקדמיה המצהיר על עצמו בטויטר כי הינו "מסתכל על ישראל הראשונה מלמעלה"... נטל על עצמו את הסיכון בכתיבה על נושא ש"מתכתב" ממש עם החדשות.. הרי שמבלי לערער כמלוא הנימה על זכותו לדמיון פעיל וחופש אמנותי, נראה לי שמותר לי ולכם לתהות האם רק נפח האקטואליה והחדשות שצרך, לצד הערכים, התובנות והאמונות שלו הם שהשפיע על כתיבתו, או שמא, חלילה, יש כאן גם מסר סמוי מתוכנן.

האמת? איני יודע, אך השאלה ראויה להישאל. ועתה ספוילר למי שלא ראה וצר לי על כך..

העונה מסתיימת במצב עניינים שבו במשטרה פועלת כנופיה רבת זרועות של קציני משטרה המסייעים לפושעים ואף רוצחים ופוצעים  שוטרים אחרים ! פרקליטת מחוז מתגלה כסופר מושחתת ולאחר שפשעיה זוכים לטיוח, היא עוברת להיות יועצת של ארגון פשע אימתני.. . במח"ש  עושים תרגילי חקירה מפוקפקים ואנשיה מכים בהמשך באלימות חשוד ובעיקר מתחמקים לחקור לעומק את נושא הכנופיה וההתנקשות בחיי קצינת משטרה,הכל בהנחיית פרקליט המדינה, המחפה על מפכ"ל המשטרה המתגלה בהמשך כמושחת ביותר וכמינוי של כנופיית פושעים הפועל בשליחותם... 

ואז המפכ"ל, בהוראת גורמי הפשע ושותפיהם הפוליטיים שמינוהו, רוצה להחליף את מפקד יאח"ה העסוק בחקירות ראש הממשלה בקצין אחר שפרקליט המדינה מתנגד לו, מחשש שימסמס את חקירות רוה"מ.. (בינתיים הן ברקע בלי התייחסות לתוכנן)  ורק אז פרקליט המדינה משנה כיוון, משחרר את הסוסים ועושה הכל כדי לחשוף את המפכ"ל ולטרפד את תוכניותיו.. ולפתע-- שוב מהפך, העלילה משנה כיוון והפרקליט מוכן למחול על הכול לפושע המרכזי, הקצין ברק ובלבד שיפיל את ראש הממשלה על בסיס "תיאוריה" שצצה לפתע על מעורבותו בלא פחות ולא יותר- עיסקת סמים ענקית..

ולהלן קטע השיא לקראת הסוף: פרקליט המדינה עונה לחוקר איזי ההמום כי "לתיקי ראש הממשלה יש חשיבות מעבר לכל דבר אחר", ואז אומר לו אותו איזי: "אתה גורר איתך את כל המערכת למטה בגלל אגו!". והפרקליט עונה:  "איזי, אני המערכת !".
הבנתם מי באמת מנהל את המדינה / העולם? ..

והמסר המרכזי בסאב טקסט הינו ברור: צדק ויושרה מינימלית לא תמצאו שם, בשום מערכת של אכיפת החוק, מלבד אצל החוקר שהושלך הצידה. אותו האנטי גיבור העגום (שלום אסייג בתפקיד נהדר ומפתיע) שמסרב שוב ושוב לרקוד לפי חליל מפקדיו. ומי שמחליט הם הפרקליטים הללו שאיש לא בחר בם, לפי נוחותם ועניינם ברגע הנתון.

ועוד הערה קונספירטיבית עד נבזית...- הליהוק כמובן באופן אקראי , מתאפיין בחלוקת משנה לפיה השוטרים, הקצינים הבכירים ביותר והחוקרים במח"ש הם כולם מזרחיים/ רוסים ואפילו ערביה אחד לקישוט.. הרי שפרקליטת המחוז הפושעת ופרקליט המדינה עגול המשקפיים הינם , במקרה כמובן, דמויות פוסטר של "ישראל הראשונה"

מסקנות? באחריותכם..

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה