הסיוט שמרחף על העולם - אם צוקרברג יצליח בחזון ה"מטאוורט" שלו !

$(function(){setImageBanner('8e206cb7-4b27-49f7-a1bd-7377d91f6322','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45931,'Image','');})

רצון חופשי יהיה נחלת העבר, כאשר לדברים חסרי ערך כלכלי, כמו הרהור בטבע הקיום או צפייה בשקיעה, לא יהיה מקום במטא־וורס של פייסבוק. הירח יבהיק מבעד לעננים רק אם מבט בו יקפיץ לינק לרכישת כדורי שינה...
ציטוט ממאמר מדהים של נדב נוימן, המופיע במוסף "כלכליסט" השבוע, חובה לקרוא. (ראו קישור) ואם לא תצליחו- קבלו פיסקה אחת לפחות, שתסביר לכם את הסכנה המאיימת עלינו

יו טיוב/ פייסבוק

הכתבה במלואה:

https://newmedia.calcalist.co.il/magazine-04-11-21/m02.html

הציטוטים: 

פייסבוק היא תאגיד מסחרי שמנצל את תעבורת המשתמשים בו ליצירת הכנסות מפרסום וממידע. הכל כבר נאמר על האופן שבו היא מבצעת מניפולציות על רגשותיהם של המשתמשים כדי לגרום להם לשתף מידע, רק כדי למכור את המידע הזה לחברות שיעשו בו שימוש מדויק. עכשיו דמיינו עתיד שבו אי אפשר להתנתק מפייסבוק: בעתיד כזה, בין שהוא במציאות מדומה לחלוטין או במציאות רבודה, כל אובייקט שנביט בו, חבר שנפגוש, מוצר שנקנה בסופר, שיחה שנקיים, ואולי אפילו מחשבה שנחשוב, יירשמו אצל פייסבוק — והיא ושותפותיה המסחריות יעשו בהם שימוש כל כך מדויק, שלא נדע שכל פעולה שלנו כבר תוכננה מראש. היקום שלנו יוצף בפרסומות שמיועדות במיוחד לנו, אלא שהפעם הן יהיו ביקום "האמיתי", ואנחנו נתהלך בעולם בדרך שתותווה במיוחד לנו, כמו חמור שהולך אחרי חכה עם גזר. אנחנו נהיה תוצר של אלגוריתם, כמו מכונית ביקום של Waze, פועלים על פי הוראות שאנחנו לא מבינים את מקורן. רצון חופשי יהיה נחלת העבר.

בעולם כזה אין סיבה לקיומו של אובייקט שאי אפשר לנצל כלכלית. אמנם, העולם שלנו הולך לשם כבר היום; בעלי חיים וצמחים מתים בהמוניהם כי אינם מכניסים לנו כסף, ומינים נכחדים מדי יום בלי שאיש יודע על כך, פשוט כי אינם קיימים מבחינה כלכלית. ביקום של פייסבוק זה יחריף: הנאה אסתטית, הרהור בטבעו של הקיום, שירה, אמנות, התחושה הנשגבת שמעורר מבט בשמש השוקעת מעבר להרים — כל אלה יהיו קיימים רק אם הם יובילו לתחושת רווחה שתוביל ליצירת ערך עבור פייסבוק ושותפותיה. הירח יבהיק מבעד לעננים רק אם מבט בו יקפיץ לינק לרכישת כדורי שינה ללא מרשם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה