התגעגעתם? אריה קוקס בטור חדש.

$(function(){setImageBanner('389ad51a-64a2-440e-87e1-37cdcb115546','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

הסכנה: שובו של הנאשם ומלאך החבלה לקדמת הבמה, כשהוא נתמך על ידי מפלגות דתיות ולא ציוניות ועל ידי אספסוף פשיסטי המאמץ את משנתו של הרב כהנא.

פרטי

                                            

ההחלטה בדבר פיזורה של הכנסת והליכה לבחירות בתחילת חודש נובמבר, אין בה כדי לבשר טובות לעתיד מדינתנו. אחד מן התסריטים הקשים אשר עלולים להמתין לנו בעוד חודשים ספורים – שובו של הנאשם ומלאך החבלה לקדמת הבמה, כשהוא נתמך על ידי מפלגות דתיות ולא ציוניות ועל ידי אספסוף פשיסטי המאמץ את משנתו של הרב כהנא. עם-ישראל ידע בעבר להתגונן מפני תופעת תנועת כ"ך והוא הרחיקה מכנסת-ישראל בשאת- נפש. ממשיכי דרכו מנצלים את חולשת הדמוקרטיה הישראלית ואת ההתנהלות הצינית של ראש האופוזיציה, כדי לסלול דרכם למיין-סטרים הישראלי. האפשרות לכניסתה לממשלה של מפלגה בעלת אידאולוגיה פשיסטית כה בוטה תהיה אות קלון לחברה הישראלית. 

איילת שקד, שרת הפנים בממשלת המעבר הייתה מן הגורמים העיקריים להכשלת הממשלה אליה היא משתייכת. פוליטיקאית צינית וקרת-רגש זו, רקדה בשנה האחרונה ריקוד מכוער של צעד קדימה ושני צעדים לאחור. התנהלות של פזילה חנפה לכיוון הליכוד, הינה מן הגורמים העיקריים לכך שבנט ומפלגת ימינה "גמגמו" במהלך כל הקדנציה ולא הביאו לידי מיצוי את  הכוח הפוליטי הנובע ממעמדם כמפלגת שלטון. את הביטוי העיקרי להססנות מצאנו בהתנגדות מפלגת ימינה למימושה של חקיקה שתאסור על נאשם בפלילים להתמודד על כהונת ראש הממשלה.  כזכור, ראש האופוזיציה דהיום, תמך בעבר בהתלהבות בחקיקה כזו  ואף נימק את תמיכתו בהסברים נכוחים. לו בתחילת כהונת ממשלת-השינוי היה נחקק   "חוק הנאשם", יש להניח שלליכוד לא הייתה ברירה, מפלגה זו הייתה צריכה להמציא עצמה מחדש והעננה הרעילה המרחפת מעל ראשה של מדינתנו כבר למעלה משלוש שנים (בדמות ראש ממשלה הנאשם בפלילים), עננה זו הייתה נעלמת והפוליטיקה הישראלית הייתה יוצאת לדרך חדשה בעיקר בצד הימני של המפה הפוליטית.

באופן פרדוקסלי גורל מערכת הבחירות תלוי גם כיום בשרה שקד. לרשימת הליכוד דרכה חסומה ויהיה עליה לקבל החלטה  בדבר התמודדות עצמאית עם מפלגת ימינה או מה שנשאר ממנה. כאן עולות שתי אפשרויות אשר עלולות או עשויות (תלוי בעיני המתבונן), לקבוע את גורל מספר "הזהב" – 61  מנדטים שיאפשרו הקמת קואליציה. אם היא מצליחה לעבור את אחוז החסימה, היא תחבור בוודאות לממשלה בראשות הנאשם. אם לא (הלוואי, הלוואי) – ייאלץ כנראה מלאך החבלה לראות את חלום הממשלה בראשותו גז ומתאדה.

למי שממש נפתח התיאבון והוא מתגעגע לימי שלטונו של סגול השיער ומשפחתו נזכיר דוגמיות זעירות ממה שמצפה לנו: הודעות "דרמטיות" חדשות לבקרים, כולן בשעות הערב ובזמן צפיית השיא בשלושת ערוצי הטלוויזיה המרכזיים. בהודעות אלו נדרש תחילה להאזין לדברי קילוסין עצמיים של "שמש העמים" ולאחריהן נקבל הסנפה של מנת האיומים האורבים לנו בפינה – אירן, חיזבאללה, חמאס או סתם מגפה, העיקר להותיר את העם היושב בציון בדאגה מתמדת.

מעבר לכך, נקבל באופן שוטף ובהזרקה ישירה לעורקים את דפי המסרים הקצרים והקליטים מתוך מכונת התעמולה המשוכללת ביותר בעולם המערבי, מתקפת בוטים המופעלת ככל הנראה מחו"ל, אשר תכלול את המסר החביב ביותר על המנהיג באותה העת (כיום למשל – צמד המילים "תומכי טרור").

כבר ביום בו העביר בנט את תפקידו ללפיד, מצאנו את מלאך החבלה מסתובב במרכול, שולף קרטון חלב ומבכה מרה את יוקר המחייה בישראל. ראשית, הוא מזהה לאן נושבת הרוח בכל הקשור למחאה המתפתחת עקב עליית המחירים. לאחר מכן במיומנות של איש מכירות (בין אם מדובר ברהיטים או במוצרי חלב), הוא תמיד יידע להפיק את המירב מכל סיטואציה.  באינטונציה המתאימה ובתנועות הראש האופייניות, הוא יביא את קינתו "האותנטית" על המחירים המאמירים, כאילו שיש לו מושג ירוק מה מחירו של קרטון חלב ומתי הוא בכלל רכש מכספו פריט מזון כלשהו במרכול.

עם תחילת כהונתו של לפיד, הוא פנה לראש האופוזיציה והזמינו לקבל תדרוך ביטחוני. מדובר באקט פרוצדוראלי הקבוע בחוק. ביבי כמובן לא חולם לתת לגיטימציה כלשהיא לראש ממשלה מכהן והוא סירב למפגש כזה. הנימוק שלו – הוא בטוח שלפיד מבקש לנצל פגישה כזו לעשיית הון פוליטי. כלומר, מלאך החבלה הופך על ראשה הוראה חוקית ברורה, כדי להטיל על לפיד את האחריות לאי קיומו של מפגש כזה. ממש אלוף העולם בזריקת אחריות על שכמם של אחרים. חסידיו השוטים יישתו את דבריו בצמא...

ולבסוף – התברר לנאשם כי בכוונת שר הביטחון (גנץ) לקדם את הליך בחירת הרמטכ"ל חרף תקופת הבחירות והוא מתנגד לכך נחרצות בטענה, כי זו פררוגטיבה האמורה להיות שמורה לראש הממשלה שייבחר. מה לעשות וצרכי הביטחון של מדינתנו דורשים מענה שוטף ואין הם מתחשבים במערכות של בחירות הניתכים על ראשנו בתדירות מסחררת, ולכן נוצר הצורך לקדם את הליך המינוי כבר בתקופה זו. מצד שני – נראה לי כי הצדק דווקא עם מלאך החבלה האישי של מדינתנו. וכי איך ניתן למנות לתפקיד בטחוני בכיר ורגיש אישיות כלשהי, לפני שזו תעבור תחקור יסודי אצל האישה שאיתו ומבלי שהוא יידרש ליתן הצהרות נאמנות אישיות?!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה