חה"כ בועז טופורובסקי מנס ציונה קורא לסטודנטים: אתם צריכים להיות עמוד האש שמוביל את מחנה ההתנגדות

$(function(){setImageBanner('d8325219-88b2-4082-8f58-4346a473fae3','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45931,'Image','');})

יו״ר סיעת יש עתיד ומרכז האופוזיציה, חה"כ בועז טופורובסקי מנס ציונה אומר: מזה שנים שהאוניברסיטאות אינן רק מקום לרכישת ידע, אלא כר פורה להתארגנויות אידאולוגיות. סטודנטים הובילו מחאות אידאולוגיות בכל רחבי העולם.

חה"כ טופורובסקי מפגין, ארכיון

חה"כ בועז טופורובסקי מנס ציונה קורא לסטודנטים: אתם צריכים להיות עמוד האש שמוביל את מחנה ההתנגדות

מזה שנים שהאוניברסיטאות אינן רק מקום לרכישת ידע, אלא כר פורה להתארגנויות אידאולוגיות. סטודנטים הובילו מחאות אידאולוגיות בכל רחבי העולם – בצרפת ובצ'כיה ב-1968, בארצות הברית במהלך מלחמת וייטנאם, אפילו באיראן. הסטודנטים הובילו את הנאבקים, לא צפו בהם מהכורסא בסלון. לכן, המכתב של יו"ר התאחדות הסטודנטים אלחנן פלהיימר בו אמר שההתאחדות "לא תיקח צד" במחאה הנוכחית נגד הממשלה, מביך ומצער בעיניי.


האוניברסיטאות הן המצע שמכשיר את המנהיגות העתידית של החברה. מהמנהיגות הזו מצופה להביע עמדה, גם – בעיקר – בזמנים מורכבים כמו עכשיו. לא לשקוע לתהומות האדישות והרצון להיות "בסדר עם כולם", אלא לפעול. לעשות מה שצעירים עושים בכל העולם – להוביל שינוי.

טרם כניסתי לתפקיד יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, עוד כשכיהנתי כיו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, הובלתי מאבק סטודנטים ענק ואת שביתת הסטודנטים הארוכה ביותר שהיתה בישראל. המאבק הביא להישגים מרשימים, הוסיף מיליארדים לתקציב ההשכלה הגבוהה והוריד מסדר היום את העלאת שכר הלימוד לסטודנטים. מאז ועד היום. גם אז, לא ראינו רק את טובתנו מול עינינו, אלא את טובת ההשכלה הגבוהה כולה, ואת טובת הסטודנטים שיבואו אחרינו. כך במקרה הזה, כך בשורת מאבקים למען תנאי העסקה הוגנים של עובדי ניקיון ותחזוקה באוניברסיטאות, וגם במחאת 2011 לקחנו חלק פעיל.


רוב מוחלט של הסטודנטים בישראל עדיין משוחררים מנטל פרנסת המשפחה. הם צעירים דיים כדי לגייס את הלהט והאנרגיות הנדרשים, ועליהם ועל הנהגתם מוטלת היום האחריות להילחם למען מדינת ישראל חופשית ודמוקרטית. האימפקט של 400 אלף סטודנטים שצועקים יחד שהמלך הוא עירום, הוא מכפיל הכוח של המחאה. אסור לוותר עליו.


כשיש מי שמבקשים לרסק את מערכת המשפט ואיתה את הדמוקרטיה הישראלית, להפוך את הממשלה לכזו ש "לא תהיה כפופה לחוק - היא תהיה החוק", כדברי המשנה ליועצת המשפטית לממשלה גיל לימון בדיון בוועדת החוקה, הציפיה מהתאחדות הסטודנטים היא לפעול. ואכן, יוזמות מקומיות בקמפוסים מוציאות יותר ויותר סטודנטים להפגין. למרבה הצער, במקום שההתאחדות הארצית תרכז ותוביל מחאה נרחבת, היא נשארת "נייטרלית" ומפחדת לנקוט עמדה.


הרס הדמוקרטיה הישראלית יפגע בעיקר בצעירים. הם אלו שיאלצו לגדול לתוך מציאות של זכויות אזרח מוחלשות, היעדר הזדמנויות בגלל הימנעות של משקיעים זרים מלהגיע לכאן, פגיעה בפרנסה, אובדן החופש להתבטא ולפעול, והוקעה בין-לאומית. לכן, הם אלו שצריכים להוביל היום את המחאה, עבורם ובעבור כל אזרחי ישראל.

זו שעת המבחן. לא שעה לעוד מכתבי רפיסות וקריאות ריקות מתוכן לאחדות, אלא שעת מעשה. שעה בה הסטודנטים וההנהגה שלהם צריכים להיות עמוד האש שמוביל את מחנה ההתנגדות. כי המאבק היום הוא על החופש שבלעדיו תאבד המדינה את הנשמה הדמוקרטית שלה. כך אנחנו פעלנו כשיצאנו למאבקים חברתיים, וכך מצופה שתנהג מנהיגות הסטודנטים היום.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה