חוק האזיק האלקטרוני: מה אומר השר בן גביר ומה חושבת המומחית פרופ' דנה פוגץ

$(function(){setImageBanner('e590c3b0-f1bc-472a-bca5-e0bb4bf283d1','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

סערת חוק האזיק האלקטרוני - האם החשש מתלונות שווא כנגד גברים, שווים את הסיכון בהארכת הליך התלונה ובכישלון מניעת הרצח הבא של אישה בישראל? מה אמר הדר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בנושא ומה טוענת  פרופ' דנה פוגץ, מומחית בייצוג נפגעי עבירה מהקריה האקדמית אונו.

חוק האזיק האלקטרוני מה אומר השר בן גביר ומה חושבת המומחית פרופ' דנה פוגץ

חוק האזיק האלקטרוני: מה אומרים השרים וחברי הכנסת והשרים בנושא?.

הוועדה לקידום מעמד האישה קיימה בשבוע שעבר דיון סוער בנושא חוק האיזוק האלקטרוני.

מה מטרת החוק?. מטרת החוק היא לאפשר למשטרה לעקוב ולאכוף צווי הרחקה, ולהזהיר נשים על הפרה של צווי ההרחקה מצדם של גברים.

אולם, השר לביטחון לאומי דחה את קידום החוק וטען שיש להכניס בו שינויים בכדי למנוע תלונות שווא נגד גברים ואף הציע שהאזיק האלקטרוני יופעל רק לאחר 2 הרשעות.

לאור הסערה התקשורתית, הגיב השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לנושא חוק האזיק האלקטרוני,  ואמר שהוא "מתכון להציע חוק איזוק אלקטרוני שיפגע באותם חלאות אדם שפוגעים בנשים. אבל חוק שיביא דיוק מאוד מקסימלי. אנחנו עושים הכל כדי לשמור על נשים ובד בבד, אני לא רוצה שבגלל תלונות שווא ישימו אזיקים על גברים. אני אומר חד וחלק, אני מחוייב לנשים, אנחנו פועלים ונפעל למען אותן נשים, אני אגיש חוק איזוק אלקטרוני ומי שעושה קמפיין פוליטי על רצח של אישה, צריך להתבייש לו".

 פרופ' דנה פוגץ, מומחית בייצוג נפגעי עבירה מהקריה האקדמית אונו ומייסדת האגודה הישראלית לוויקטימולוגיה: 

סיכון בהארכת הליך התלונה התלונה למשטרה מגיעה כמוצא אחרון עבור הנשים. לכן, לקבוע שיהיה פיקוח אחרי שתי הרשעות קודמות, זה לא יקדם את ההגנה בשום צורה.עצם התלונה מעמידה את המתלוננת בסכנה ויש צורך להגן עליה. מחקרים הראו גם שיש צורך להתאים את תוכנית הפיקוח למידע לגבי אלמ"ב, במיוחד "מעגל האלימות", המזהה טריגרים העלולים להוביל לאלימות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה