"חוק הגיוס החדש" - יריקה בפרצוף לכולנו! וניצחון של הרב לנדו, גפני וכו'. ותתפלאו, יש פיתרון !.

$(function(){})

כמה אירוני/אכזרי ! כדי להתמודד כביכול עם בעיית השוויון בנטל, מבשלים לנו נתניהו ושות' חוק לפיו גיל הפטור לחרדים יועלה מ26 ל35..
הרב לנדו, זה שאמר לאל"מ ארז אשל הנאיבי "אתה מוגן, לא מגן" (בתמונה) וכל הרבנים בזרם שלו, יחד עם הפוליטיקאים תאבי השליטה, גפני ושות' - מודים לך, נתניהו.
במקום לפורר את שליטת הרבנים והעסקנים ברבבות חרדים צעירים ולתת להם להחליט על עתידם וחייהם, אתה נועל אותם עוד יותר בעולמם המסוגר..
גנץ ואייזנקוט, זה בוודאות לא גשם.. הנוזל המצחין שמרססים לכם בפנים מהמקפצה.
וכן, יש מה לעשות, מלבד להתפטר, אפשר לצאת ביוזמה הפוכה ומפתיעה !

הרב לנדו מול אל"מ אשל. צילום מסך יו טיוב

"חוק הגיוס החדש"

הניצחון האמיתי של הרב לנדו ועמיתיו הרבנים הישישים, לצד העסקנים רודפי השליטה.

אפתח בתמונה, למי שלא נחשף לסיפור מלפני כשלושה חודשים.

במסגרת החילופים מסיבות טבעיות (..)  של  מחזיקי התואר "גדול הדור" אצל הליטאים, מחזיק עתה בו ראש ישיבה בשם הרב לנדו והוא זה שהגיגיו הופכים ל"דעת תורה", מלבד אצל אלו שחושבים שהוא אינו קיצוני מספיק..

בדצמבר האחרון בא אליו אדם יקר ולוחם אמיץ בקרב ובשדה החברתי אל"מ ארז אשל ממובילי המכינות הקד"צ - בתקווה נאיבית מאין כמותה בכדי לשכנעו להורות לשומעי לקחו לשים כתף..

אשל שמע בתגובה מפי הרב הישיש את משפט המחץ: "אתה מוגן, לא מגן" !... דהיינו, לומדי התורה מגינים עליכם ולא אתם עליהם.

אין טעם להתווכח איתו על אמונתו זו וחבל שאשל ודומיו מתבטלים בפני רב זה ודומיו. מעבר לכך, הגיעה העת להפנים כי מטרת העל של רבני החרדים איננה רק לימוד התורה. מבחינתם ההליכה לצבא מסכנת את המתגייסים בפגיעה רוחנית ("קלקול" בשפתם) ולכן מוטלת עליהם החובה להשאירם בתוך חומות המחנה ולמנוע מהם להיחשף לפיתויים האיומים של העולם החיצוני... ולכן אין טעם בפשרות כביכול של "רק אלו שלא לומדים"..

ואם קשה לכם להבין זאת הרי שרק השבוע אמר אחד הרבנים מהזרם הירושלמי (אף הוא ליטאי) כי יש לו עשרות נכדים ונינים ואם הברירה היא מותם או התחלנות - הוא מעדיף שימותו.. כך שאין טעם להתווכח איתו ועם השקפת עולמו.

אלא שעל רקע המהומה הפוליטית האדירה סביב "חוק הגיוס" שפקע, מצאו העסקנים החרדים הערמומיים ושותפם המנוול נתניהו, דרך חדשה לרבע את העיגול ואף להרויח מהחוק החדש...

הם יעלו לדיון ואישור ממשלה ביום שלישי טיוטה חדשה לחוק לפיה, שומו שמיים - יהיו "מכסות גיוס" ויהיו "סנקציות" על ישיבות שלא תעמודנה בהן. (וואללה, כי זה קרה בעבר ויש סיכוי שיקרה..  וליתר בטחון, הסנקציות האזרחיות, לא פליליות, תחלנה רק עוד 3 שנים)

והכי חשוב בחוק: גיל הפטור יועלה מ26 כיום ל35. דהיינו גם מי שיעזבו את הלימודים בגילאים 26  -35, יהיו חייבי גיוס.. וואללה, ניצלנו !!!

כמה רוע ורשעות נדרשים כדי להנפיק הצעת חוק כזו? ולא רק כלפי כלל הנושאים בעול והלוחמים, אלא גם כלפי החרדים עצמם.. 

כי אם עד עכשיו בגיל 26 יכל צעיר חרדי ללכת לעבוד וללמוד מקצוע, לתרום למשפחתו ולכלכלה, בעבודה מסודרת וחוקית, עתה ייאלץ להמשיך להיות כביכול "מי שתורתו אומנותו" דהיינו, או ללמוד בפועל וזו זכותו, או במרבית המקרים - לעבוד "בשחור" ולהיות נתין נרצע של הרבנים והעסקנים שבאישור שלהם לפטור הוא יהיה תלוי עוד 9 שנים.. 

וכך החרדי האמור ימשיך לחיות בכלא כלכלי וחברתי, להצביע למפלגה הנכונה והישיבות והכוללים יקבלו עבורו הקצבות ממשלתיות נדיבות עוד כמה שנים.. (סמוטריץ' - תכין הצעת תיקון לתקציב) 

העיקר שיש חוק חדש. 

גנץ, אייזנקוט וגלנט וגם ליברמן, לפיד וסער, כאן ההזדמנות שלכם!

אל תיתנו לחרפה הזו להתקדם ולו צעד אחד. אדרבה, תגישו הצעת חוק כ"הוראת שעה" לחמש שנים, עד לגיבוש מתווה חדש לחלוטין בשנים הקרובות, לשרות לאומי חובה לכלל האוכלוסיה - כולל נשים חרדיות וערבים.

הצורך החיוני והמיידי בהוראת השעה ינבע מכך שניסוח והסכמות על מתווה כזה יוכלו לקרות רק באוירה רגועה ולאחר דיון ציבור ארוך.  כך גם יהיה קל יותר להעבירה בכנסת ומיד תבינו מדוע..

בהצעה ייקבע כי  כל מי שיחתום מדי שנה בשנה בלשכת הגיוס, עד הגיעו לגיל 45 (או גיל השרות במילואים העדכני) על הצהרה לפיה הוא מקיים אורח חיים חרדי עליו, לדעתו, לא יוכל לשמור ללא כל חריגה ממנו, אם יתגייס, לאור מאפייני ודרישות השרות כיום. ולכן הוא מבקש דחיית שרות, עד לתיקון או שינוי המצב. 

(בהצהרה יפורטו מאפיינים שונים של אורח חייו ה"מאויים" כביכול. לדוגמה: הקפדה על מזון כשר למהדרין, הימנעות מאינטראקציה כלשהי עם נשים שאינן בנות משפחתו, טבילה כל שבוע במקווה טהרה ועוד. ) 

לאחר החתימה יוכל לקבל דחיה בת שנתיים, שוב ושוב, ללא קשר לעיסוקו. ואין יותר פטור ללומדי תורה דווקא. כאשר בתקופת דחיית השרות ההגבלה היחידה החלה עליו הינה במניעת קבלתו לעבודה בשרות המדינה. כאשר מאידך, מי שלא יטרח להתייצב בלשכת הגיוס ולחתום או יסרב, דינו כדין עריק, בלי תרוצים והתחמקויות.

ההצהרה תהיה הצהרה בשבועה תחת סנקציה של 3 שנות מאסר למי שיתחזה (וקל להפעיל חוקרים מדגמית כדי ללכוד ולשפוט כמה מתחזים).

אני יודע שזה נשמע אבסורדי.. אבל, תחשבו רגע לעומק על ההשלכות:

א' ההחלטה תהיה של המלשב"ים החרדים ורק שלהם והם לא יזדקקו ל"פתק" מהישיבה.  

ב' אלו מביניהם שלא באמת רוצים ללמוד, ייצאו לעבוד ולפחות יתרמו למשפחותיהם ולכלכלה.

ג' המדובר בדחיה ולא ב"פטור" וממילא ניתן יהיה לאחר גיבוש מתווה חדש וראוי,  - לשוב ולקרוא להם לדגל, גם אם למשמר/שרות לאומי בלבד. כאשר, להערכתי, חלק גדול מהם ישאפו בעצמם להיות חלק מהמאמץ הלאומי.

ד' אלו שייצאו לעבוד ישלמו מיסים, יקבלו פחות קצבאות והנחות ומאידך הישיבות לא תקבלנה עליהם תמיכות ותקציבים. כך שגם אוצר המדינה ייצא נשכר והכנסות הרשויות המקומיות העניות בריכוזי החרדים תגדלנה.

ה' זאת האפשרות היחידה לעודד התארגנות והתייצבות של מעמד ביניים חרדי, כזה שמעוניין בלימודי ליבה, בשותפות אמיתית ובלהיות חלק מהציבור הכללי, מבלי לוותר על אורח חייו ואמונתו.

 והבה נראה כיצד יוכלו מרבית החכי"ם בליכוד והמפלגות החרדיות להתנגד להצעה כזו בכנסת.. 

ל ס י כ ו ם !

אם אתם מסוגלים להשתחרר לרגע מהתגובה הנזעמת הדי מתבקשת כנגד ההצעה, תוכלו להבין כי זו הדרך היחידה לשבירת החומות המפרידות ויצירת תהליך שבסופו יהיו עדיין לומדי תורה אמיתיים רבים והמסורת תישמר, אך גם ייעצר תהליך איום ונורא של התבדלות לצד התחמקות מנשיאה בעול.

הפגנת בחורי ישיבה נגד הגיוס בירושלים (צילום: רויטרס) עכשיו לא תצטרכו להפגין וגם לא לציית כאיש אחד לרבנים.

בחורי ישיבה מפגינים- רוטרס

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה