חרדים? רק לשמם הטוב ... על ה"דיווח" והטיוח של החרדים הליטאים בפרשת עבריין המין חיים ולדר.

$(function(){})

פשוט לא יאומן ! הבעיה העיקרית בפרשה, לפי הרב הישיש גרשון אדלשטיין "שר התורה" ועסקני "דגל התורה" היא הלבנת פניו של חיים ולדר...
להלווייתו הגיעו אלפים וספדו לו בכירים בקהילה. למרות שהתאבד, לא נקבר "מחוץ לגדר" ... ובבטאונם "יתד נאמן" הוא בכלל נפטר לפתע לא עלינו.. רק באתר "כיכר השבת" מעיזים ומזכירים כי הואשם ב"התנהגות בלתי הולמת..."
מזל שהרב שמואל אליהו פירסם את העובדות המזעזעות ולא התרגש מההתאבדות אלא קבע "חייהן קודמים לחייו" (של 22 המתלוננות).

רשתות

מימין, הרב אליהו. במרכז חיים ולדר. משמאל, הרב אדלשטיין. 

למי שלא מעודכן, נפתח בתקציר:

ולדר, סופר ופובלציסט מוערך ופופולרי בציבור החרדי התאבד לאחר שבית דין מיוחד בראשות הרב שמואל אליהו פירסם כי הוא סירב להתייצב בפניהם ולהגיב על האשמות לפיהן פגע מינית לפחות ב22 נשים, נערים ונערות, לאורך שנים, כולל נשים נשואות !!

  • תקיפה של בן 9 שבא אליו לטיפול

  • תקיפה של בן 9 שהיה חניך בקייטנה של ולדר

  • תקיפה של מדריך בן 12 בקייטנה

  • יחסי מין מלאים וקבועים עם קטינה מתחת לגיל 14

  • יחסי מין מלאים וקבועים עם קטינה מתחת לגיל 16

  • תקיפה בכוח של מדריכה בת 18 בקייטנה

  • יחסים מלאים בכפייה עם אישה שבאה אליו לטיפול

  • יחסים מלאים בכפייה עם אישה שבאה אליו לטיפול

  • יחסים מלאים עם אישה שבאה אליו לטיפול

  • יחסים מלאים עם אישה שבאה אליו לטיפול

  • יחסים מלאים עם אישה שבאה אליו לטיפול

  • תקיפה בכוח של אישה שבאה עם בנה לטיפול

  • הטרדה של בת 15 שבאה אליו לטיפול

  • הטרדה של בן 15 שבא אליו לטיפול

  • הטרדה של בת 16 שבאה אליו לטיפול

  • הטרדה של בת 17 שבאה אליו לטיפול

  • הטרדה של בת 19 שבאה אליו לטיפול

  • הטרדה של אישה שבאה עם בנה לטיפול

  • הטרדה של אישה שבאה עם בנה לטיפול

  • הטרדה של אישה שבאה אליו לטיפול

  • הטרדה של אישה שעבדה עמו

  • הטרדה של אישה שנפגשה עמו
    חלק מהעדויות הושמעו על ידי הנפגעים וחלק על ידי מטפלים ואנשי מקצוע אחרים

התקשורת פירסמה עדויות כולל הקלטות שלו משוחח עם אחת מהנשים עימן קיים קשר מיני ומתדרכה להכחיש ולהכחיש . הסערה התגברה, כאשר בתחילה היה מעין קונצנזוס שהוא אכן אשם וספריו הוחרמו ונשרפו (..) בעוד טורו הקבוע ב"יתד נאמן" הופסק ללא הסבר. חלפו כמה שבועות, הפרשה התעצמה והמשטרה פתחה בחקירה. אלא שולדר, אשר הכחיש מכל וכל עד הרגע האחרון, בחר להתאבד ואף להאשים את הרבנים מביה"ד ברדיפתו... 

עתה נכנסו לפאניקה מעצבי דעת הקהל והעסקנים המובילים, אלו שהפכוהו במהלך השנים ל"פוסטר" של מחנך חרדי הדואג לשלום הילד..  והם התלבטו מן הסתם בשאלה איך והאם לתווך את המידע הזה למאות אלפי חסידיהם, (לפחות רבבות אלו שמנותקים מצינורות מידע עצמאיים..) ואיך להתמודד עם החרפה. מילא עבריין המין הסדרתי הקודם שנחשף בציבור הזה, יהודה משי זהב, היה תמיד טיפוס שנוי במחלוקת ועיקר ההערצה אליו היתה דווקא בציבור הרחב בדגש על החילוני. אך ולדר? שומו שמיים ! האיש נחשב למורה דרך, מחנך מוערך ויועץ חינוכי מבוקש. ואחד ממעצבי המסר החרדי והשקפת העולם שלהם, בדגש על הליטאים בקרבם גדל. ( ואכן מעניין איך יטפל ביום שישי השבועון " המודיע" בטאון "אגודת ישראל" והזרם החסידי בפרשה)

ואיך הם התמודדו עם זה? הם הפכו כיוון ב180 מעלות... להלן דיווח מהבוקר:

מחנכים בציבור החרדי נקראו אתמול (שני) בשעות הלילה לשוחח עם תלמידיהם על התאבדותו של חיים ולדר –נגדו הצטברו עשרות עדויות על פגיעה מינית שביצע לכאורה – ולהתמקד ב"הלבנת פנים" שהובילה ל"שפיכת דמו". במכתב שהועבר בשמו של אחד ממנהיגי הזרם הליטאי, הרב גרשון אדלשטיין, כתב הרב הישיש "ברור לגמרי שהלחץ הגדול שלחצו אותו הביא אותו לידי חולי הנפש והרג את עצמו באונס. זה נקרא רציחה", נכתב. "גם אם יש מלמד שחושב שיש לו דעה בעניין וכו' וכו', חובה להעביר לילדים רק את דעת התורה ולזעוק עד כמה זה מסוכן להלבין פני חבריו ברבים ולומר להם שאנשים רעים הוציאו עליו שם רע ופרסמו בכל מקום את השם רע עד שגרמו לו להתבייש להראות פניו בחוץ וגרמו לו לחלות בנפשו עד כדי שהרג את עצמו".

ורק אוסיף כי הרב אדלשטיין מזכיר כי "הבא על אשת איש יש לו חלק בעולם הבא ואילו המלבין פני חברו ברבים אין לו חלק בעולם הבא".. וזהו מסר באמת חשוב ומרגש, המתכתב עם מאמר חז"ל "טוב לו לאדם להפיל עצמו לכבשן האש מלהלבין פני חברו ברבים".

אני מסיק מדבריו אלו כי הסובבים אותו נאלצו לשתפו בעובדה לפיה הרבנים אליהו וסילמן מצאו החלטה מלפני שנים של בית דין רבני רשמי לפיו אישה מסויימת אסורה לבעלה ולבועלה, אותו זיהו בשמו, חיים ולדר. מה שמכונה בהלכה "מעשה בית דין" שאין מהרהרין עליו.  .

אלא שאני תוהה עם "מקורביו" טרחו ליידעו כי לא מדובר רק בניאוף, אלא ובעיקר באונס קטינים וקטינות שוב ושוב. עבירות שלעניות דעתי כן נועלות בפני עוברן את הכניסה לגן העדן....

ואילו הרב שמואל אליהו אדם שבדרך כלל אני סבור כי הוא חורג מתפקידו כרב עיר בפעילות ופסיקות פוליטיות בעליל, חלקן אף גזעניות, הרי שכאן הוא לפחות לא נשא פנים לאיש ולא התחמק, להיפך:

וכך נמסר מטעם הרב אליהו: "שמענו בכאב על התאבדותו של חיים ולדר, חבל שהוא בחר בדרך זו. הצענו לו שיתקן את מה שהוא קלקל. שיבקש סליחה מהנפגעות. שישנה את דרכו. שלא ייפגעו עוד נשים. היה יכול ללמד לרבים דרך תשובה. חבל שהוא בחר בדרך של התאבדות. אנו מחזקים את הנפגעות הרבות בשעה קשה זו, חייהן קודמים לחייו".

הערה: אני מתקשה להאמין שאכן מצאתי מלים טובות לומר על הרב אליהו, המטיף לגזענות כדעת תורה והתפרסם בפסיקות מקוממות, בעלות משמעות פוליטית

:יתד נאמן

 ב"יתד נאמן" פורסם טור "דיווח" מעורב בהספד, לפיו נפטר "בחטף" בעת שעלה לקבר בנו ותיאור נרגש של מסע ההלוויה..

.

 ------------

וכך התייחסו לנושא באתר המוביל והכביכול עצמאי "כיכר השבת"

לפני מספר שבועות הושעה המנוח ז"ל מהגשת תוכניתו השבועית ברדיו 'קול חי' בעקבות עדויות חמורות כי התנהג בצורה שאינה הולמת, שפורסמו בעיתון 'הארץ'. חיים ולדר ז"ל הכחיש בנחרצות את כל מה שיוחס לו, ואף הודיע כי "החליט לקחת פסק זמן מכל עיסוקיו הציבוריים בכדי להתפנות למאבק לטיהור שמו ולהקדיש את זמנו למשפחתו בעת הזו". היום, כאמור, הוא נפטר והותיר את הציבור בהלם גדול.

"בצורה שאינה הולמת? נניח להם במילכודם ונסיונם המביך לתמרן בין הגישות, שלא להזכיר את הסתרת עובדת התאבדותו. אך נציין כי עורכי האתר לפחות לא חסמו את התגובות ושם מצאנו גם כאלו שהוקיעוהו וגינו את המחפים עליו, כשם שהיו שהוטרדו מ"לשון הרע"...

כך "דיווחו" באתר החרדי  חדשות JDN

ברוך דיין האמת: בשעה האחרונה הלך לבית עולמו הסופר חיים וולדר ז״ל אשר שימש במשך שנים רבות כסופר וכאיש חינוך מהשורה הראשונה בעיר בני ברק והוא בשנת החמישים ושלוש לחייו. המנוח, הסופר חיים וולדר, היה סופר ואיש חינוך מוכר במגזר החרדי. במשך שנים רבות הוא כתב ספרים רבי מכר שהפכו לפופולריים במיוחד. הוא אף כתב טור קבוע בעיתון ׳יתד נאמן׳ ושידר פינה שבועית ברדיו החרדי ׳קול חי׳.

כאן במדור התגובות הפלא ופלא, היו רק כאלו שספדו לו...

אגב, באתר זה, בעל האוריינטציה הימנית פלוס, ציטטו בהתלהבות את הרב שמואל אליהו בהזדמנויות שונות, כולל לפני שבועיים כאשר תקף את מפכ"ל המשטרה בנושא מותו של אהוביה סנדק ז"ל...

ולסיום- מילים כדורבנות: 

פייסבוק/ טויטר

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה