מדוע אחרי התלבטות קשה, אתמוך בגנץ, במקום בלפיד.

$(function(){})


ו... מדוע לא איכפת לי ממי שלא מרוצה מהחלטתי ולא אנסה לשכנעם. ובעיקר כמה מידידיי הטהרנים משמאל, אלו שרואים בגנץ מועמד ראוי ללינץ' (!).

ארכיון

קוראי טור זה זוכרים מן הסתם כי לא הסתרתי מעולם את דעותיי, גם כשהיו שנויות במחלוקת והתגאיתי להצהיר שוב ושוב למי אצביע.

ובכן, האמת היא שעד הערב הייתי בחזקת מתלבט...

ולא, לא אתמוך בנתניהו... עשיתי זאת פעם אחת בעבר, כשם שב- 77 הצבעתי לבגין/ מהפך. (אלא שעל ההצבעה לבגין עודני גאה ובשניה לעולם אמשיך להתבייש).

אבל בהחלט התלבטתי בין לפיד לגנץ, עת השכל אמר לפיד והרגש אמר גנץ...

ההחלטה שלי הבשילה רק אחרי שהשתכנעתי כי אין סכנה ש"כחול לבן" לא יעברו את אחוז החסימה.

אני פוגש מצביעי כחול לבן רבים מהמערכה הקודמת, במעגלים שונים. ונוכחתי כי אלו שנשארו עם גנץ לא מרעישים יותר מדי ואולי אפילו מעט נבוכים.. אבל הם רבים ואני מעריך אותם בכ20 אחוז לפחות. שזה עשוי להביאו ל6  מנדטים. כן...

ועכשיו לדעת רבים מידידיי בחיים ורבים עוד יותר מ"חבריי" בפייסבוק, אני אמור להתגונן מפהי האשמות בבגידה כמעט... וכן להגן עליו ולהצטדק בשמו ולנתח כיצד ומדוע כשל בזמנו וכי לא שיקר ולא "גנב" את קולותינו ולא יילך שוב עם ביבי... ועוד ועוד תרוצים והסברים, נכונים תמיד ונכונים לשעתם.

אבל, אתם יודעים מה?  מי שלא מרוצה, יש לו בעיה..

כי אין לי כוונה לגלוש לדיון עקר ומיותר שכזה. אך אומר רק שהגעתי למסקנה שלאחר כל הניתוחים והפרשנויות ה"מלומדות" – די ברור שההצבעה הינה עבור מרביתנו, בראש ובראשונה פעולה וחויה רגשית ואנו רואים זאת שוב ושוב.

הבחירה בלפיד מייצגת עבורי את ההגיון. ראשית, בזכות האמינות שלו כלפינו הבוחרים.  ושנית, היום, בניגוד לעבר – אני בהחלט סבור כי "הבשיל" ויהיה ראש ממשלה טוב, אם רק יידע לבחור יועצים טובים וחשוב מכך – צוות שרים איכותי, כולל כאלו שאולי יאפילו עליו פה ושם.

ואילו גנץ, אותו הזדמן לי להכיר אישית ולכן התרשמותי ממנו אינה דרך מסך.. , עדיין מייצג עבורי – גם לאחר כל שגיאותיו והן כה רבות, את "ארץ ישראל היפה" שהיתה וכנראה איננה עוד. את הערכים וסדרי העדיפויות שאנו כה רוצים לשמר, גם אם לא אחת מדובר בהונאה עצמית ואשליה..

ותתפלאו, אני דווקא מאמין לו שלמד את הלקח משגיאותיו, חוסר נסיונו והחלטותיו הגרועות. והכי חשוב – אני מאמין לו שעשה את שעשה מתוך אמונה מוטעית שזו הדרך הנכונה.

אין בכך הצדקה, ממש לא. אבל לפחות יש בסיס למחילה ובסיס לתקווה שעתה יידע לעמוד בפרץ ולחסום את ביבי, אם רק תטיל עליו ההיסטוריה את התפקיד.

תהרגו אותי, אבל כך אני חש ומאמין, גם אם זה לא הגיוני.

ומן הסתם לא אצליח לשכנע אתכם.  לא נורא. כל עוד אם לא תבחרו בגנץ, תבחרו בלפיד...

 

 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה