ימי הבלבול והטילטול "אישית לוחצת " המדור האישי מיום 3.7.2020

$(function(){setImageBanner('58d8f713-058e-4934-a428-a2a5780e72d9','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

והפעם אישית לוחצת במיוחד עם אבי בן דוד !
ביבי מול גולדה: אחזקה יקרה פי 22 ! 88 משכורות חודשיות ממוצעות לשנה - מול 4...
ועוד כמה נושאים שעל סדר היום.

חל"ת ללא תנאים הפיאסקו של פוקס ומה כל זאת עושים על מנת לחזור לשגרה

האמת, אין לי שמץ של מושג עד כמה אכן חמורה סכנת הקורונה ואני, כמו רובנו, נע בין תאוריות הפוכות ו"מומחים" המשנים דעתם שוב ושוב, מבולבל לחלוטין ולמרות זאת משתדל לציית להוראות.
מציית גם כאשר הידיעות החוזרות ונשנות בחדשות מטלטלות אותנו בזעם ותסכול, על הרפיון, הטמטום, האדישות וחוסר השליטה המרכזית שבהם אנו נתקלים מכל עבר.

אך אם ברפואה ואפידימיולוגיה אין לי שמץ של מושג, הרי שבחשיבה כלכלית ציבורית דומני שאני כן מסוגל ולו לנסות לעסוק...

ואם נסכם את המצב כרגע, הרי שהגענו לשלב בו החסכנות והקמצנות של האוצר הפכו לבלבול לצד פזרנות חסרת הגיון, שאת מחירה נשלם כולנו וגם בנינו אחרינו.
ראינו את הפיאסקו של המענק ל"פוקס" וכעסנו. אבל מדוע לא היו תנאים נלווים למענק, כמו איסור משיכת דיבידנד למשך שנתיים. למה בארצות אחרות כן עשו זאת.
ראינו אישור גורף להוצאה לחל"ת של עובדים, בלי קשר לעד כמה המעסיק אכן נפגע מהמשבר. ולא ראינו פיצוי למי שכן השאיר את העובדים.
ועתה ממשיכים את האישור לחל"ת עד אמצע אוגוסט, מה שיעלה פלוס מינוס עוד מיליארד וחצי ₪ ועדיין לא מציבים שום תנאים למעסיקים וגם לא למובטלים. 
הבה נהיה ריאליים: יש ענפים שלעולם לא יחזרו להיקפם הקודם ויתכווצו משמעותית .

אז מה עושים?
הממשלה צריכה "לשפוך" הרבה כסף. אבל...
הכסף הגדול צריך ללכת לתשתיות, גם פיזיות, שזה פשוט. עוד כבישים, רכבות, מרפאות (שתוחכרנה לקופות החולים) , בתי חולים ובתי ספר.

אבל, נוצרה הזדמנות נדירה גם להשקעה בהון האנושי בהשמה של רבבות מובטלים למקצועות העתיד וללוות זאת בדרישה חד משמעית בעבודה של 3 ימים בשבוע בענפים הקורסים מהיעדר כח אדם, כמו סיעוד, בניה ועוד.
נראה לי שמפועל במה רווק בן 28 שלעולם כבר לא ישוב לעסוק בתחום זה , או מתלמיד במכללה לשפים... ניתן לצפות שבמקום להפגין או לשבת בבית ולקבל אבטלה- יתפוס עצמו בידיים ויחפש ללמוד מקצוע חדש. ואם כדי לקבל כל חודש סכום ראוי למחייתו יהיה עליו גם ללמוד וגם לעבוד 3 ימים בעבודה "קשה" – שיתכבד ויעשה זאת. או שלא יהיה זכאי לשום תמיכה.

יכולתי להרחיב בדוגמאות. אבל כעיקרון, ההזדמנות קיימת. הבה נקווה שהשר כץ יבין שאם יהיה קשוח ועקשן, יהיה זה לטובת כולנו.

מלווה חובה כמו מלווה שלום הגליל 

ונקודה נוספת אני רואה לנכון להעלות.
"חצי מדינה" לא נפגעה כלל מהמשבר, כלכלית. רבים אפילו חסכו יותר מכרגיל, בהיעדר בילויים, טיסות וחוגים.
איני מצפה לקצץ משכרו של איש. אך כן סבור כי ניתן להטיל "מלווה חובה" לחמש שנים שסכומו 7-8 אחוז מהשכר והגימלאות ששולמו לעובדי המשק הציבורי, במהלך הרבעון האחרון.
סכום זה שיצטבר ישמש אך ורק להלוואות לעסקים קטנים וכו' ולמעשה ייחשב כ"בק טו בק" מבחינה תקציבית. הממשלה לוותה והלוותה. זוהי המשמעות של ערבות הדדית..

ביבי מול גולדה צניעות והחזר מס לראש ממשלה 

העיתונאי חיים לוינסון חשף השבוע 2 מסמכים מעניינים. תשובה הולמת לביביסטים ולקיסר..הטוענים כי ראשי ממשלה קודמים לא חוייבו במס הכנסה על הוצאותיהם האישיות...

מסתבר שב 1969 עת גולדה מאיר ז"ל היתה ראשת הממשלה, קיבלו סוכנות הבית בירושלים ובדירתה הפרטית בתל אביב, אשר עסקו בכל הנדרש- כולל נקיון (!) קופת "דמי מחזור" – ממנה רכשו את כל הנדרש למזון, חומרי נקיון וכו' והגישו חשבוניות לתשלום.
סכום הקופה היה 500 לירות ומתוכה, כך נקבע, היה על גולדה לממן סך של 150 לירות מכיסה, מדי חידוש הקופה. למעלה משליש !
והכי מדהים זה המכתב שבו צירפה מזכירתה צ'ק של 150 שח נוספים כי באותו חודש יולי 69 גולדה אירחה אורחים פרטיים רבים וסברה שזה לא הוגן שהציבור ישלם זאת !! המשך הכתבה לאחר התמונה 

הלאה: ההוצאה בפועל לחודש נתון היתה 289 לירות, זאת בתקופה בה היה השכר הממוצע לשכיר 588 לירות. כך שניתן להשוות זאת לכ4,500 ₪ בימינו הוצאה חודשית ל2 הדירות.... ומתוכן שליש על חשבונה.
נכון, גולדה היתה לבדה וכאן יש לנו ארבעה פיות להאכיל, (בהנחה שתפקידנו לממן את הבנים...) אבל, לארח גולדה אירחה ועוד איך .. (בני גילי זוכרים את "המטבח" שהתכנס בביתה כל העת) וגם הצוות שלה אכל וכו'.
תעשו איזה חישוב שתרצו וראו לאן תגיעו. כמה היתה אמורה להיות ההוצאה הסבירה לחודש במעון פלוס כל מקדם אפשרי ובכמה צריך לחייב את נתניהו בקיזוז משכרו בפועל. לא רק במס על השווי....
ואז תשוו להוצאה האמיתית שהיתה לפי דו"ח מבקר המדינה ב2012 (מאז לא פורסמו נתונים...) על מזון והזמנת ארוחות בלבד, 384,000 ₪ לשנה.וזה לא כולל שרותי נקיון בסכומים הזויים, שהמבקר מחה עליהם, כמעט 22,000 ₪ לחודש בבלפור ו 8,166 ₪ לחודש רק למעון הפרטי בקיסריה !!! (שעלות אחזקתו כולה נאמדת בכ20 אלף ₪ לחודש)
ובמונחי שכר ממוצע, כ88 משכורות חודשיות ממוצעות עלו לנו מדי שנה רק הנקיון והחמגשיות... וזה במחירי 2012. כאשר גולדה ז"ל הוציאה בערך 6 משכורות חודשיות מדי שנה ושליש מימנה מכיסה, כך שעלתה לקופת הציבור כ4 משכורות חודשיות !

גולדה מאיר זל מימנה שליש מעלות אחזקת ביתה

קיצור תולדות גרסת הנחקר, החשוד והנאשם נתניהו:  (ותודה לעו"ד איתי לשם)

לא יהיה כלום כי אין כלום * התיקים ייסגרו * ההמלצות לא יתקבלו * הכל יקרוס בשימוע * רוצה חוק חסינות * לא לוקח חומרים * מבקש לדחות השימוע * מבקש לשדר בלייב * מבקש מהכנסת חסינות * מטיל סגר יום לפני פתיחת המשפט * מבקש לא להגיע למועד הדחוי * מגיע ומבקש שנה דחייה * מבקש מהיועמ"ש אישור להלבין הון לשלם שכ"ט * מקבל ברקס וטוען להפיכה שלטונית...!

מחאת הכיסאות

תחשבו איזה מתסכל זה אם אתה נותן לחבר שלך לשמור לך על 10 מיליון שקל שהרווחת בעיסקאות מפוקפקות ולא יכולת להפקיד בחשבון הבנק שלך ואז בסוף החוק מפריע לו להחזיר לך כמתנה...


דברים בשם אומרם: עם: דן מרגלית ביבי שור הבר

ביבי משתולל כמו שור הבר. הוא מסתער על היועץ המשפטי ד"ר אביחי מנדלבליט. הוא רוצה כסף. עוד כסף. עוד כסף. כסף וכסף וכסף. תנו לו עוד קצת כסף. עוד הרבה כסף.

ביבי לא דיווח במועד וכחוק על 16 המיליונים, שיושב ראש התנועה לאיכות השלטון ד"ר אליעד שרגא שאל אותו - ולא השיב - מניין וכיצד צמחו בכיסו? (וגם המס עליהם שולם בידי בן דודו, שביבי מציגו כיותר נדיב מהברון אדמונד דה רוטשילד.)

ביבי הסתיר מצבאנו ורמטכ"לנו ושר הביטחון שלנו ומפקד חיל הים שהסכים כי גרמניה תבנה צוללות חדישות למצרים. למה, ביבי, למה? ביבי, אין לך תשובה. אין לך סוד. שיקרת כאילו חשפת את הסוד למנדלבליט וליעקב עמידרור וליעקב נאגל. הבג"ץ של התנועה לאיכות השלטון הוכיח שזה שקר.

גם שיקרת למשה (בוגי) יעלון (פעמיים) שלא הבעת בפני הגרמנים הסכמה לבנות בעבור מצרים צוללות חדישות עד שהעיתונאית קרן מרציאנו - בראיון שצריך להילמד בבתי ספר לתקשורת - הוציאה מפיך הודאה כי אכן הסתרת מצה"ל שההיתר ניתן על דעתך בלבד (האם כחוק?) אז שיקרת או לא?
זה לא נחקר. זה ייחקר. מזה אתה פוחד יותר מאשר מכל כתב האישום.

ראה מה אמר היום האלוף במילואים גיורא איילנד על פרשיות הצוללות. אפילו אוהדיך מבינים שאתה, ביבי, מושחת.  אני קורא את הסתערותך על מנדלבליט ומוצא בין השורות תבהלה. חרדה. תחושת מבוי סתום. אתה מבין כבר כי האמת תתגלה והיא תהיה (רק לכאורה) גרועה משלושה כתבי האישום שממתינים לך בבית המשפט המחוזי. אתה שוגה כי נקלעת לסחרחורת. במיליון ה-51 שגזלת עתה מן העם. נפלת גם (כנראה לא ביוזמתך) במעצרו של אמיר השכל.

האדמה רועדת. נשמעים קולות של רעש אדמה. ממרום גילי (יאללה, בוטים של ביבי, שלחו אותי לבית אבות כמנהגכם חסר הנימוס) אני חש כך: 35 ח"כים מקורנפים מהליכוד ונפתלי בנט ואיילת שקד ובצלאל סמוטריץ' אינם מעזים לומר לך את האמת שלהם בפניך. אבל אתה חש בתבונתך כי המיתרים מתוחים עד קצה. אתה מבין כי אחד מהם ייקרע היום או מחר, או מחרתיים, בקרוב. "את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק". ואז יהיה שטף אפילו בליכוד. אז אפילו מיקי זוהר יברח ויואב קיש שחזר בזנב מקופל לחסות בצילך יצטער על הזיג-זג שלו.

כיצד אני יודע? כי צפיתי באירועים הקודמים. תמיד יש אחד שגונח וקודח ומותח וצורח, אבל לבסוף מתעשת, ואחריו באים גם האחרים. יש שכר לבני האור ויש עונש למושחתים.

ולסיום ,  כמה עצוב לראות שעירנו נותרה כמעט ללא בתי קפה !
שלושה מבין בתי הקפה הידועים - "קקאו" "רוטשילד" ו"ללוש" כבר סגרו כאמור ואחרים מתנדנדים.
ליבנו ליבנו להם ורק מקוים ש"נס ציונים קונים בנס ציונה" תהיה עבור כולנו לא רק סיסמה- אלא נוהל מחייב !

300250 קונים בנס ציונה מובייל טלויזיה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה