$(function(){})

אין לי שמץ של מושג מי צודק בויכוחים המקצועיים על הקורונה, הבדיקות וכל היתר, אומר אבי בן דוד בטורו זה
אבל....אני משוכנע כי המערכת הממשלתית כולה, מלבד איי מצויינות פה ושם, פשוט איבדה דרך ואיבדה כיוון.

מדעת

לצד הספקות המנקרים בי, לאור כל הויכוחים והזיגזוגים, בנושא הקורונה, מנקר בי כמובן גם חשש טבעי לשלומי ושלום היקרים לי  וגם כאשר אני מתנגד לסגר העכשווי, על כל החורים שבו, עדיין אציית לו.

לכן אני כועס, מאוד, על מכחישי הקורונה וכל החכמים בעיני עצמם.  וכל העצלנים או הפחדנים שלא אכפו בבתיהם ובסביבתם את כללי הזהירות. את אלו שהוכיחו כי למרות שלא "כולנו אשמים", עדיין "רבים מאיתנו אשמים".

עד כאן באשר לבריאות., בה איני מתיימר להכריע או להציע. אבל יש לי שמץ מושג בנושאים כלכליים והיכרות רבת שנים עם המנגנונים הממשלתיים.

ואני חייב לומר לכם שלדעתי המערכת הממשלתית כולה, מלבד איי מצויינות פה ושם, פשוט איבדה דרך ואיבדה כיוון.

לא רק השרים.

בעיניי המחדלים של הפקידות הבכירה במ. הבריאות איומים ונוראים. וכמה שזה "סקסי" להאשים בכל את ליצמן, לא נראה לי שהוא הורה להם לא לעשות כלום כמעט עם תקציבי הענק שקבלו, בכיוון של גיוס צוותים רפואיים ושחרור תקנים.

קחו לדוגמה את המחדל המטורף של תכנון מעון ראש הממשלה "בלי לדעת" שייבנו מולו 15 מגדלים... מחדל המצביע על כישלון מבני עמוק ודרגי ביניים פקידותיים אדישים עד רשלנים.

הנושא כבר הרבה יותר מפוליטי. למרות שהכל מתחיל בשיטת הבחירות ועוד רעות חולות מהרקע הפוליטי כמו מינויי מקורבים.

נראה לי שיותר ויותר מערכות חורקות כבר מזמן, ללא קשר לשרים המתחלפים בקצה הפירמידה וכנראה שהן התנהלו תוך כדי חריקות, אך מכוח ההתמדה, עד פרוץ המשבר.

אפילו הצבא כבר לא משדר יעילות מוחלטת, מכל מיני סיבות והראיה הסובייקטיווית לכך, הינה הקלות בה מותחים עליו מכל עבר ביקורת. המשטרה מזמן לא שם.. ומערכת בתי המשפט?  מוטב שלא נעסוק בה, במטרה הנייחת הזו .

וכך כרגע אנו במצב שבו יותר מדי אנשים כמהים אך ורק לפיתרון אחד . ל"פריש מיש" , או ל"צריך לסגור את המדינה ולפתוח מחדש".

 והאמת היא שחוסר האונים והיעדר היכולת להנהיג ולהוביל כבר מאפיינים לכאורה את כולם בצמרת כמעט. ואילו חוסר האמון בהם, מלבד בנתניהו כמובן.. משותף לחלק ענק בעם

אז מה יהיה?

מי שלמד היסטוריה יודע מה השלב הבא. ומי שלומד מנסיונם של אחרים, יודע שמסוכן לומר זאת..

אבל, אני אשים נפשי בכפי ואומר כאן בפה מלא : אנחנו בדרך לדיקטטורה ! אבל לא נתניהו יעמוד בראשה. הוא רק סולל את הדרך... ומרחיק את כל גדרות ההפרדה.

זה יקרה אחריו. כי כל עוד הוא בראש, הוא אישית לא יעשה את ה"אקסטרא מייל" אל התהום ויסתפק בשלטון יחיד פסבדו-דמוקרטי. כאשר תומכיו הרבים ימשיכו להעריצו.. גם ללא כתר מלכות לראשו

אבל אחריו? כשתתחיל מלחמת הדיאדוכים בליכוד,   אז עלול כל גורם סיכון משמעותי, כמיתון מעמיק או מלחמה בצפון, לפריצת זרם המצולות העכור. כאשר הניתוק והניכור שחש חלק גדול יותר ויותר בציבור לעומת הנבחרים, הוא  שיותיר רבים רבים ביציע, אדישים בעוד הביוב גואה ברחובות ומציף..

ואז יופיע לפתע מישהו סמכותי, נחוש ומשרה ביטחון, ש"יציל" אותנו . הוא ייבחר בבחירות דמוקרטיות, לאחר שאחוזי ההשתתפות בהן יצנחו לתהום ולא מעט מהתמימים שכיום מתוסכלים מנתניהו, יצביעו עבורו "כדי שיהיה סוף סוף סדר במדינה"..

. ואחר כך יתחיל להשלים את המלאכה, מלאכת הרס שרידי הפרדת הרשויות והדמוקרטיה.

הלוואי ואתבדה.

שתהיה לנו שנה טובה יותר...

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה