יעקב קורץ (קורצי) מספר על: לפיד לשבת - יאיר לפיד שלא הכרתם.

$(function(){setImageBanner('94d7fb1c-af07-41a3-981e-f7a86680c7d7','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

הנציג הבכיר של "יש עתיד" בנס ציונה מספר על עשור במערה, לצד יאיר לפיד ומדוע הוא לא מקבל את הטיעון כי לפיד השתנה לאחרונה...

פרטי

השבוע כשברשתות התקשורת אנחנו שומעים איך יאיר לפיד פתאום השתנה לפיד ועשה מהלך פוליטי מיוחד במינו, אני משלים כמעט 10 שנים איתו.

בתחילת הדרך תמיד אמרנו שאנחנו כאן לטווח ארוך, אפילו את הסיסמא ״יש עתיד באנו לשנות״ שיפצנו קצת ויחד עם תמי נשיא שמלווה את יאיר לפיד על כל צעד ושעל המצאנו את ״יש עתיד באנו לשנים״... הריצה למרחקים ארוכים היא חלק מהסוד.... לקחנו זאת בחשבון שהמסע הפוליטי יהיה ארוך, חלק מהפעילים שהיו בהתחלה עזבו אבל מי שנשאר במסע הפך להיות חלק ״ממשפחת יש עתיד״, יש עתיד זו קבוצה מלשון לקבץ אנשים ולא מפלגה מלשון לפלג בין אנשים. קבוצה מגובשת שהציבה מטרה לשנות, לשנות את החלוקה בנטל, לשנות את השיח הישראלי, לשנות את סידרי העדיפויות, להחזיר את האדיבות, ההקשבה וליצור בישראל חברה טובה יותר שיכולה ללא ספק להיות אומה מובילה בעולם.

המסע של לפיד הפך להיות מסע המוני של אלפי ורבבות פעילים במעל ל-200 מטות ויישובים, לבועז טופורובסקי תושב העיר יש הרבה קרדיט על זה כראש מטה השטח ביש עתיד ולא סתם אומרים שבנס ציונה יש המון פעילים שרק צריך לקרוא להם לדגל ולעשייה הציבורית.

יאיר לפיד יודע להיות ישראלי כזה מהחברה ללא אגו, יודע לוותר כשצריך, לשתוק כשצריך ולרדת למדרון אחורי כשצריך וכך התגלה כמנהיג חכם שיכול לסחוף אחריו הרבה מאוד אנשים מכל חלקי העם, אנשים שמה שמאחד אותם היא אותה סיסמא "באנו לשנות".

בתחילת הדרך וגם היום מקפיד יאיר לפיד לפגוש כמה שיותר אנשים, הולך ברגל, מגיע לכנסים ומפגשים שמעולם שלא עשה פוליטיקאי ישראלי קודם לכן, הכנסים נעשו בקצב, מאות אנשים בכל כנס  - בהיכל התרבות בנס ציונה 750 מקומות היינו צריכים לבקש מאנשים ללכת הביתה כי גם על המדרגות כבר לא היה מקום - בכנס אחר באולמי גאיה התחלנו באיחור לאחר שדיווחו לנו על פקק תנועה שהחל כבר לפני הרמזורים בכניסה לאיזור גני הארועים שהכיל באותו ערב כ-1500 משתתפים - כנסים, ואפילו שחלק מהאנשים כבר שמעו או פגשו את יאיר לפיד, היו מקור למפגש שהפיח המון תקווה וראיית עתיד טוב יותר. בכל כנס היה יאיר לפיד אוסף את עשרות הפעילים המקומיים לשיחה פתוחה, מעודד את כולם עונה לכולם ונשאר עוד זמן רב כי הוא אוהב אנשים. תמיד מפיח תקווה באנשים, ישראלים צריכים תקווה ולא פחדים.

בפגישות הרבות מצאתי מולי אדם רהוט וקשוב (באידיש קוראים לזה מנטש). מנהיג חדור מוטיבציה וכמו שחקן שחמט מתכנן את הצעדים הבאים, מעולם לא היה שחקן פוקר. לפיד נוהג להקשיב לתת תשובה מדודה ושקולה וכמובן לספר איזה סיפור קצרצר על משהו מתוך האלבום האישי שלו.

יאיר לפיד מסתכל אלינו בגובה העיניים ולעיתים אפילו נמוך קצת מתחת לגובה העיניים, אני זוכר שבכנס הראשון בשפיים כולם רצו להצטלם איתו ואז עמד יאיר לפיד על הבמה והמצטלמים איתו עמדו 20 סמ נמוך יותר על הדשא. יאיר לפיד תמיד אופטימי, סלחן, מכיל את מי שמולו ומשרבב בשיחה איזה סיפור מוזר ומבדח. בדיחה כמו סיפור פיטוריו מהממשלה שבה היה שר האוצר.

תקווה כבר אמרתי, אני מאמין שביום ראשון 13 ליוני נתחיל משהו חדש, משהו שיחבר בין כולם, משהו שיביא יותר סובלנות כאן בארץ הלחוצה גם ככה.

יודע כבר אמרתי, אני יודע שיש לפיד בראש המסע.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה