ישראל נחנקת ומופקרת ! מה ומי עומדים מאחרי הפגנות המחאה?

$(function(){setImageBanner('61dff71f-5ece-471d-a62a-063322e97521','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

עוה"ד דניאל חקלאי מסביר מדוע אלפי אנשים מפגינים בבלפור. בת"א. בקיסריה. ובמאות גשרים וצמתים ברחבי מדינת ישראל. לא רק תומכי שמאל ומרכז. גם תומכי ימין שנמאס להם.
 

פרטי

הן גרמניה והן (במיוחד) בריטניה, נשלטות בידי ממשלים שמרניים. ממשלי ימין. לא ממשלים סוציאל-דמוקרטיים.

 

  1. הסיוע לאזרח בגרמניה בתקופת המשבר הכלכלי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, הוא פי 2 מהסיוע לאזרח במדינת ישראל.

 

  1. הסיוע לאזרח בבריטניה בתקופת משבר זו, עומד על מעט פחות מכך: כמעט פי 2 מהסיוע לאזרח במדינת ישראל.

 

  1. מדינת ישראל ממוקמת בימין הכלכלי הקיצוני מבחינות רבות. אבל אני אפילו לא מדבר כבר על תפיסה כלכלית ליברל-דמוקרטית או על תפיסה כלכלית סוציאל-דמוקרטית. אני כבר לא מדבר על פערים אידיאולוגיים בין ממשלי ימין כלכלי לבין משטרים סוציאל-דמוקרטיים.

 

  1. אני פשוט מדבר על מחויבות מינימלית לאזרחים. על אחריות. על הנהגה שרואה את האזרחים ולא את עצמה.

 

  1. אזרחי מדינת ישראל הופקרו לאורך שנים. לכן מערכת הבריאות במצוקה כה איומה. לכן תלמידינו לומדים בצפיפות שאינה מאפשרת למידה ראויה. לכן מערכת הרווחה שלנו קורסת. לכן אנחנו משלמים בלי סוף ביטוחים משלימים. לכן בלתי אפשרי לקנות כאן דירה. לכן התחבורה הציבורית גרועה. לכן אנחנו משלמים המון מס על משכורתנו תמורת עבודה שנמשכת שעות ארוכות, אך שום בן של מיליארדר לא ישלם שקל אחד של מס ירושה גם אם יקבל 4 מיליארד שקלים במתנה מאבא שלו.

 

  1. לכן אתם נחנקים משכר הדירה. לכן אתן נחנקות ממשכנתא עצומה שמשעבדת אתכן עד גיל 65. לכן תשלום הריבית על המשכנתא אינו מוכר לצורך החזר מס. לכן אין החזר מס על תשלום למטפלת. לכן אין חינוך חינם מגיל 0 וגם לא מגיל שנתיים. לכן כה רבים נאלצים לשוב לגור עם הוריהם בגיל 30 ואף בגיל 40. לכן אין ביטחון תעסוקתי. לכן המצוקה האיומה והחרדה הגדולה.

 

  1. לכן אין תחרות במקומות שבהם ראוי שתהיה תחרות. ואין רשת ביטחון במקום שבו יש לפרוש רשת שכזו. לכן מדינת הרווחה התפוררה. לכן משאבי הטבע שלכם נשדדים.

 

  1. לכן אנשים מפגינים בבלפור. בת"א. בקיסריה. ובמאות גשרים וצמתים ברחבי מדינת ישראל. לא רק תומכי שמאל ומרכז. גם תומכי ימין שנמאס להם. לא רק יהודים. גם ערבים (עדיין מעטים יחסית). לא רק חילונים. גם חובשי כיפות וחרדים (עדיין מעטים מדי). לא רק גברים ונשים מבוגרים. גם ובעיקר גברים ונשים צעירים. זו לא ישראל הראשונה וזו לא ישראל השנייה, אלא ישראל הנחנקת והמופקרת.

 

  1. לכן גם אין הנהגה למחאה הזו. היא עממית. גם אם יאיר נתניהו ומדבררי בלפור בתקשורת ינסו לטנף על ישי הדס וגונן בן יצחק כדי להציג אותם כראשי המחאה. הם לא. הם מוחים מרכזיים. אבל לצדם יש עשרות אלפים ברחבי המדינה ובעיקר בבלפור.

 

  1. זו הפגנה מגוונת, עממית, דמוקרטית ואנושית. בלי שום הכוונה מלמעלה. בלי מימון מקרן וקסנר. בלי פיקוד מהקרן החדשה. בלי כל מושאי ההסתה הרגילים.

 

  1. זה לא אהוד ברק. זה לא שמאל אנרכיסטי. זה לא אף אחד ממושאי הכזב של מיקי זוהר ומירי רגב ודוד אמסלם. וזה לא יעזור לנתניהו. לישראלים נמאס.

 

ישראל רוצה שינוי. וישראל תקבל אותו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה