כך מוחק גפני מהתודעה את שטיסל !

$(function(){setImageBanner('41185f80-dd18-4a6f-98b1-7bd732f07806','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45931,'Image','');})

את מה שעשתה הסידרה הנפלאה "שטיסל" למען קירוב לבבות בין החילונים לחרדים- "הצליח" אמש בראיון אחד להרוס חה"כ המתוסכל גפני מ"דגל התורה"
ולעומת זאת - רב חרדי ידוע פסק שאין להתאבל כלל על רב נערץ שנפטר מקורונה - מאחר והפר ביודעין הנחיות ונדבק בחתונה ההמונית של נכדתו ..
ומה הקשר בין מצב הציבור החרדי למאמר חז"ל: "אין חבוש מתיר עצמו מבית האסורין".
לאבי בן דוד יש תובנות לא שגרתיות מהמצב.

צילומי מסךקשה להיות חרדי בימים אלו. 

כמי שמעורה בקהילה עדיין, יחסית לכותבים אחרים לפחות... (גדלתי בה) אני יכול להעיד ממקור ראשון כי התסכול והמבוכה שם עצומים.

מצד אחד, הנטיה הקלאסית והכמעט פבלובית של "לצופף שורות" ולתקוף חזרה כל מי שמעז "להכליל"- אך זאת מבלי להעז ולומר מילה לציטוט מחוץ לגדר הקהילה כנגד אותם שמפרים את ההוראות ואף עושים זאת בהתרסה רבתי.

ומצד שני, התסכול והזעם. כי בניגוד לרבים בציבור הכללי, אין כמעט משפחה חרדית שבמעגל ההיכרויות שלה אין נפטרים וחולים קשים ושאינה יודעת מהיכרות אישית על הפרות חצופות ובוטות. 

למעשה, היחס לקורונה קורע משפחות ויוצר תהומות, גם אם הכל קורה "בפנים" וכלפי חוץ עדיין מדקלמים אותם מסרים מקוממים, כפי שאתמול דיקלם גפני.

אבל, מה שאני בטוח שלא שמעתם עליו הוא שהשבוע, לאחר שנפטר מקורונה רב ידוע ביותר, הרב ווזנר, הרי שלאחר שפורסם כי הפר הוראות והשתתף בחתונה רבת משתתפים, בלי לשמור מרחק וכו'- נפל דבר !

רב ידוע אחר, הרב שפירא מבית שמש, העז לפרסם פסק הלכה נוקב לפיו אין להתאבל עליו וכמובן אין לומר על המנוח את ברכת "ברוך דיין האמת". וכי מי שבירך- ברכתו לבטלה ולמעשה קבע שהוא ודומיו "רוצחים אחרים בהבל פה" (מטאפורית כמובן)  וכך עוד ועוד- ראו קטע מצולם...

פרטי

אמנם לאחר מכן הוא חזר בו, אבל לא מהפסיקה העקרונית, אלא השתכנע שהמנוח סבל מאלצהיימר וממילא אין להלין על התנהגותו... 

נשוב לגפני:

ניתן היה אתמול לכעוס עליו ולהביאו כדוגמה לשחצנות מקוממת במיוחד  ולאור התבטאויות קודמות שלו ("אתם צופפתם אותנו"...) הוא יהיה ראוי לכך. אבל אני ראיתי מולי על המסך אדם מתוסכל שנמצא בדיסוננס מטורף בין דעותיו האמיתיות, לדעות עליהן הוא חייב להגן..

"חייב" כי אולי אצלנו הוא "תותח" עם השליטה בועדת הכספים וכו' אבל שם, בין החרדים הליטאים, לעולם יהיה "עסקן" ולא "בן תורה" אמיתי.. אמנם עסקן בכיר והם יחלקו לו כבוד רב ועדיין.. הוא תמיד יהיה "שלוחא דרבנן", השליח של גדולי הדור בכנסת. לנכד של הרב קנייבסקי תהיה השפעה רבה משלו בשאלת פתיחת תלמודי התורה ולא רק בה.

שם אין "פריימריס" ולא "ועדה מסדרת" ואם יסור חינו בעיני 2-3 רבנים (או כך יטענו הגבאים והנכדים..)  והם ירמזו זאת... תם ונשלם. 

אז מה עושים?

בהנחה שגם אתם עדיין דוגלים בנסיון לקרב לבבות? למרות הכל? ובידיעה שכמאמר חז"ל "אין חבוש מתיר את עצמו מבית האסורין" דהיינו החלק השפוי בקהילה החרדית מצפה שיצילו אותו, גם אם הוא משמיע קולות אחרים, כלפי חוץ..

לדעתי יש פיתרון אחד ויחידי, סביבו על המפלגות שאינן חרדיות להתאחד ולהצהיר עליו. הצהרה לפיה מקפיאים את נושא חוק הגיוס והסטטוס קבו יימשך בנושא זה עוד 5 שנים. 

כן, לא השתגעתי. כי יותר מאי פעם ברור לכולנו שאי אפשר לגייסם בכח.. ויש בעיה יותר דחופה, בעיית השתלבותם הכלכלית ועתיד ילדיהם. 

לכן, כל בר דעת חייב להתאחד סביב חקיקה שתמנע סיוע כספי והכרה כלשהי למוסדות חינוך שלא מלמדים בהם לימודי ליבה לפחות בביה"ס היסודי .

לימודי הליבה הם ליבת הבעיה ורוב החרדים, להבנתי, ישמחו לאכיפתם. ואכיפה שכזו תפלג את החרדים בין שני צידי קו ברור ותחום. בין הרוב המבקשים להשתלב, אם כי בדרכם.  לבין המיעוט שיתבדלו לחלוטין ומבחינתי - שיצטרפו ל"נטורי קרתא" ודומיהם בגישת ה"אנטי מדינה" שלהם. 

מצב כזה גם ייצור בינם לבינם פילוג פוליטי שבסופו גם תפחת השפעת הרבנים על הפוליטיקה לפחות במחנה הרוב ואו אז יהיו להם גם אישי ציבור ומנהיגים בזכות עצמם, ללא כפיפות לרבנים בלבד.   

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה