כלים חד פעמיים ובניה בלתי חוקית "כשרה". המכנה המשותף !

$(function(){setImageBanner('e66ffecb-551c-4d14-85ec-3e930d29fa32','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45931,'Image','');})

מה משותף לזעם החרדי כנגד הכוונה לייקר את הכלים החד פעמיים לבין השערוריה של הבניה הלא חוקית ומסכנת החיים ביישובים חרדיים.

לאבי בן דוד יש כמה מסקנות, עגומות.

צילומי מסך

צילום מסך

אמש ראיתי בערוץ 13 כתבה  מ ח ר י ד ה.  

כתבה בה ראינו איך הבניה הלא חוקית של תוספות ואפילו קומות שלמות על בניינים קיימים הפכה לנורמה בבני ברק, בית"ר עילית ועוד יישובים חרדיים והעיריות מיתממות ועוצמות עיניים.

ראינו בריונות בה לא מדובר בסככת אבטיחים על שטח חקלאי אלא בחשיפת יסודות בניינים וסיכון יציבותם כדי לבנות "דירות" בחללים התתקרקעיים וגם בניית קומת מגורים מעל ראשה של אישה בודדה שתקרת דירתה צנחה כמעט על ראשה עקב כך.

והכי חמור?

ראינו שבעקבות סכסוכי שכנים שנגרמו עקב כך מטבע הדברים - נחלץ "בית הדין" של ביתר עילית וקבע נהלים ברורים ו"מחירון" לפיו על הבונים לפצות את שכניהם. כשב"מחירון" יש הבחנה מובנית בין בניה חוקית ללא חוקית !..

ראו צילום מסך של ה"מחירון"

ה ב נ ת ם  ?  בית הדין לא רואה בעיה בבניה לא חוקית אלא בסכסוכים סביבה ומצא פיתרון מקורי...

אגב, למי שלא מכיר את המיגזר החרדי: אם יש פסיקה ומחירון לפיצוי, אני מרחם על מי שיעז לפנות לרשויות החוק. 

הייתי מצפה ששרת הפנים החדשה הגב' שקד שתקים מיד צוות משימה לנושא, מגובה בצוותי חקירה משטרתיים כדי לבדוק בראש ובראשונה מי הם הבכירים בעיריות שהעלימו עין ולהעמידם לדין.

אבל אני מעריך שאשאר לצפות לכך עוד זמן רב...

------

ונעבור לכלים החד פעמיים ולייקורם הצפוי

אפתח ואומר כי אם השרה זנדברג והשר ליברמן אכן רוצים בטובת הכלל- הרי שלפחות חלק מן ההכנסות הנוספות ממיסוי החד פעמיים מפלסטיק, יש להקצות גם לפעילות הסברה ראויה ובעיקר לסבסוד חד פעמיים מתכלים, הקיימים אך יקרים מאוד.

אבל, בלי קשר לכך, אני המום מההתייחסות של רבים בתקשורת החרדית כאילו מדובר בעוד "גזירה" נגדם שך ליברמן, אוייבם. מאחר והסקטור החרדי הינו הצרכן הגדול ביותר של חד פעמיים בשל המשפחות הגדולות וכו'

מתי יעזו שם להתחיל ולהפנים שאיכות הסביבה אמורה להעסיק גם אותם? שלא כל החלטה חשובה נועדה לפגוע בהם, גם אם השפעתה עליהם רבה יותר  ושאם הם אכן חרדים לעומס הנוסף שיוטל על נשותיהם, מותר גם לגברים חרדיים לרחוץ כלים לפעמים !...

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה