כשהמשטרה חיה בסרט... ומח"ש סובלים מטירוף מערכות.

$(function(){})

שתי הערות על מקרה אחד, ארוע הדקירה אמש בשער שכם ומה שקרה בעקבותיו.
מתוך הטור:
שום כתבת שירות דרמטית עם המפכ"ל דוהר בחולות על רכב שטח עם דני קושמרו וחג בהליקופטר מעל, עם איזכורים לעברו כלוחם נועז ומעוטר, לא תשכנע אותנו שהוא גם מנהל יעיל שמצליח לשנות דברים במערכת הכבדה והמסורבלת שהוא אמור לנהל בראש ובראשונה ולא להוביל כמצביא על סוס בשדה הקרב.

דוברות המשטרה

נפתח במח"ש:

זימון לוחמי מג"ב לחקירה באזהרה לצד הודעות התמיכה והשבח מראש הממשלה ומטה, הינו הדבר הכי מטומטם שעשתה מח"ש מאז היווסדה ופגיעה קשה במוטיבציה של הלוחמים.

כי מי שהורה לזמנם מיד לחקירה לא באמת הוטרד מהחשש שמא הם ירו בדם קר במחבל,  אלא בסך הכל רצה להוכיח כי אינו מושפע מהודעות התמיכה. אולי בשל הטראומה מהאדישות המוזרה שלהם למקרה המוות של אהוביה סנדק המנוח. ארוע שעד היום לא ברור מה אירע בו ולא במקרה.

מדוע אני משוכנע בכך? כי אחרי הודעות תמיכה כאלו, גם ללא קשר לתוכן הברור של הסירטון, ידע גם ידע מראש אותו בכיר במח"ש שאין לו סיכוי להגיע לא רק להרשעה, אלא אפילו לכתב אישום.  ומדוע הורה לזמנם, מלבד להפגין בכך עצמאות? 

אלא שבכך אותו גורם רק סיפק תחמושת למי שטוענים שמח"ש מחפה על המשטרה ה"כחולה" וזורק לכלבים את מג"ב הירוקים ובעיקר למי שימהרו לטעון שמדובר ב"אליטות" מול נערי פריפריה לוחמים.. עיין ערך ליאור עזריה.  

ונעבור למשטרה ויחסה לכותרות:

קטונתי מלדעת עד כמה המשטרה אכן פועלת בנחישות ובמאמצים משמעותיים כיום נגד הפשיעה במיגזר הערבי והבדואי ואני מאמין שמעבר להשקעה מטורפת ביחסי ציבור, יש גם מאמץ אמיתי.

אלא שראשי המשטרה והמפכ"ל שבתאי לא קולטים שכאשר הם מגזימים ביח"צ הם רק פוגעים באמינותם. 

שום כתבת שירות דרמטית עם המפכ"ל דוהר בחולות על רכב שטח עם דני קושמרו וחג בהליקופטר מעל , עם איזכורים לעברו כלוחם נועז ומעוטר, לא תשכנע אותנו שהוא גם מנהל יעיל שמצליח לשנות דברים במערכת הכבדה והמסורבלת שהוא אמור לנהל בראש ובראשונה ולא להוביל כמצביא על סוס בשדה הקרב.

אבל, כשקבלתי אמש את ההודעה לעיתונות הבאה מדוברות המשטרה הארצית/ מרכז  התחלתי לצחוק, אם כי אולי הייתי אמור לבכות.

קיראו בעצמכם:

דוברות המשטרה (מרכז וירושלים):

המשטרה עצרה במהלך פעילות מבצעית ממוקדת באזור גינתון, תושב המשולש החשוד בהסעת המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בירושלים

בהמשך להודעה בדבר פיגוע דקירה היום בשער שכם, ערכה המשטרה פעילות מבצעית מוגברת, תוך הפעלת יחידות ואמצעים שונים, במטרה לאתר את החשוד בהסעת המחבל אל זירת הפיגוע בירושלים.

כאמור, במהלך הפעילות אותרה המונית בתנועה באזור גינתון, כאשר כוחות משטרה רבים, בהם שוטרי תחנת לוד, מתנ"א ויס"מ מחוז מרכז, ניהלו מעקב נחוש עד למעצרו של נהג הרכב.

המשטרה עצרה את החשוד - תושב המשולש בשנות ה - 40 לחייו , לצד חיפוש ברכב, וכעת הוא מועבר לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

עד כאן.

ועל כך יש לי רק לומר כי מההודעה הזו יש רק שתי מסקנות אפשריות ושתיהן גרועות...

1. המשטרה אכן השקיעה כח אדם ומאמצים בסדר גודל מטורף כדי ללכוד נהג מונית שנמצא בנסיעה וחשוד בהיותו סייען, לא מחבל מתאבד...ומגזימה בתיאור ההרואי של לכידה פשוטה למדיי.

2. מסקנה יותר הגיונית, - בדוברות כבר איבדו פרופורציות בהגזמה.. ובשימוש בסופרלטיבים מנופחים וממילא רק מחריפים בכך את משבר האמון במשטרה.

ובמילה אחת- ת ר ג י ע ו !

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה