על סימטריה שאיננה ותובנות עצובות...

$(function(){})


אבי בן דוד בכמה תובנות על הפרעות בערים המעורבות ובכלל על המצב. וגם כמה הצעות...

פייסבוק

אחים שלי ושכנים שלי.

אני בהחלט עושה הפרדה בין אחים ושכנים, גם כאשר האחים רעים ופוגעניים והשכנים נשמות טובות. ועדיין... בל ניתמם, קשר הדם ושותפות הגורל גורמים לנו תמיד לחשוב תחילה על האח.

אלא שאחרי שאמרתי זאת, אודה שכבר כמה וכמה ימים אני לגמרי מבולבל, מאוכזב ועצוב יותר מכל. עצב המחלחל בנשמה וגורם לדיכאון וייאוש שקט. וזאת בשל  מה שקרה בינינו לבין הערבים תושבי הארץ.

עוד רבות ידובר בנושא וכולי תקווה שאף ייחקר ברצינות. כך שאין לי תובנות חדשות להציע..

אבל אומר רק זאת, גם אם דבריי יקוממו כמה מידידיי הטובים בשמאל.

אין סימטריה בין הפשעים שביצעו ערבים כלפי יהודים, לבין הפשעים שביצעו יהודים כלפי ערבים.

 

את זאת רואה ואמור להבין כל בר דעת. אין סימטריה בהיקף, באופי וכן בדבר אחד יסודי: פורעים ערביים, מיעוט למזלנו, אך בהחלט משמעותי,  שרפו והשחיתו רכוש ציבורי כולל מערכות חשמל שנועדו לשרת גם אותם... מה שמלמד על חוסר יחס מוחלט מצד הפורעים אל הארץ הזו כביתם, יצעקו הם ככל שירצו על שאיפותיהם הלאומיות וקיפוחם הכלכלי. ונצעק אנו, לפחות שוחרי הטוב שבינינו ככל שנצעק, על הרקע וההסתה נגד הערבים ובן גביר וסמוטריץ' וכו' וכו'.

והכי מדאיג הוא שאין גם סימטריה בין אופי התגובות של מנהיגים ערביים, ברובם, לבין אופי התגובות של מרבית המנהיגים ומובילי הדעה מבין היהודים. גם בעובדה זו לא ניתן לכפור. ראו איך חמקו המנהיגים הערביים כולם מלהתבטא כאשר המשטרה מסרה כי משליך בקבוק התבערה ביפו הינו כנראה ערבי...

ועתה, את הדברים הבאים לא יאהבו הימניים מבין מכריי...

מה ש"מותר" לתושב השטחים - אסור בתכלית על אזרח ישראלי

בואו לא נייפה את העובדות: צודקים במניעינו ככל שנהיה, עדיין בשטחי יהודה ושומרון/ הגדה המערבית אנחנו שילטון זר הנשען על צבא כיבוש. (כך גם בירושלים המזרחית, מנקודת הראות של תושביה הערבים, לא שלי כמובן. )

 

מנקודת ראותי אין לי טענות מוסריות כלפי צעיר מג'נין שמפגין נגדנו, זורק אבנים או אפילו אוחז בנשק. אני אירה בו בלי הנד עפעף אם ינסה לפגוע בי ובני עמי , אך אם ינסה לפגוע בחיילים ולא באזרחים - אני מוכן מאז ומתמיד להתייחס אליו כשבוי מלחמה (כן, יצאתי מדעתי...)

אבל, כשאזרח ישראלי  מבצע פשעי שינאה כלפי יהודים, או "רק" פוגע במדינה ותשתיותיה - הרי שהוא עבורי  ס כ נ ה  ק י ו מ י ת .  ואין לי כל כוונה "להכיל" את זה.

ולכן אני אומר לאותם פורעים ערביים: אם אתם לא רואים במדינת ישראל את מדינתכם ומוכנים לפגוע בה, יש לכם שתי אפשרויות:

או לעזוב אותה, או לוותר על אזרחותכם ולהפוך להיות "תושב זר " עם אשרת שהיה ועבודה בלתי מוגבלת. ואני יודע שמצב חוקי זה לא קיים עדיין, אך לדעתי יש לחוקק זאת מיד.

לא, לא מדובר בגירוש, או טיהור אתני חלילה. מדובר בדרישה פשוטה - לבחור עם מי להזדהות ולמי לשמור אמונים ולא לרקוד על שתי החתונות....

למעלה מכך,  אשמח אם את האופציה הזו ינצלו גם שונאי המדינה מהשוליים החרדיים או משולי השמאל הקיצוניים. אלו גם אלו מוזמנים ...

ועתה לתובנה נוספת:

כבר ב2004 תוקן חוק העונשין ונקבע בו הסעיף הבא: העובר עבירה מתוך מניע של גזענות או של עוינות כלפי ציבור מחמת דת, קבוצה דתית, מוצא עדתי, נטייה מינית או היותם עובדים זרים, דינו – כפל העונש הקבוע לאותה עבירה או מאסר עשר שנים, הכל לפי העונש הקל יותר.

שאלה: מתי ובכמה מקרים הוטלו עונשים חמורים שכאלו על פשעי שינאה בישראל?

ואם לא תפנים המערכת המשפטית שעליה להתגייס לזירוז הליכים והפעלת  החוקים הקיימים במהירות ובתקיפות, לא תהיה לנו תקומה. 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה