התגובה למתנגדי החיסונים: לא פוליטיקלי ולא קורקט...

$(function(){})


בעקבות הטור הקודם שלי והעניין שעורר בקהילת נס ציונה - תשובה לאלו שחושבים שנושא החיסונים הוא על ד ע ו ת  וניתן לקיים עליו דיבייט כשהקהל מוחא כפיים מהיציע..

למיטב הבנתי ההתנגדות לחיסונים איננה דעה מנומקת והגיונית אלא אמונות ורגשות המוסווים בעטיפה פסאודו מדעית מתובלת בהרבה קונספירציות ושקרים סתם... וכך יש להתייחס אליהם.
וכן, יש לי בעיה וצריכה להיות גם לכם בעיה, עם מי שלא רק מטיפים לאמונות הללו  אלא נסחפים להאשמות איומות !  כמו מי  שהגדירה ח י ס ו ן - כ ח י ס ו ל !
 כאן זה כבר חציית קו מוחלטת וכל אדם שפוי חייב להתנער מהאמירות ואומריהן ולהבדיל בינם, בין המסיתים לבין מי שבחרו בעיוורונם לא להתחסן וניתן רק להצטער על כך, להשקיע בהסברה ולקוות שעיניהם תיפקחנה.

לקוראי הטור האישי הזה:

נס ציונית שאני מעריך בדרך כלל את דעתה, שלחה לי הודעה בזו הלשון " אני מסכימה איתך בנושא החיסונים, אבל למה היית צריך לתקוף אישית את חגית שרעבי. היא לא אשת ציבור ואתה עשית לה שיימינג. היא זכאית לדעה שלה. לא לעניין !"

(ראו הטור המקורי- http://bit.ly/3jopx46)

והנה מה שעניתי לה... ואני משתף אתכם בו.

 ואף אשמח לתגובות. כאן או בדף הפייסבוק של "כל נס ציונה"

.... יקירתי .

ראשית, לעניין ה"שיימינג" כביכול:

הגב' שרעבי עומדת בראש פורום משמעותי בחיי העסקים בעיר. היא צברה אלפי עוקבים ברשתות והיא הוגדרה רק לאחרונה כאחת מ14 נשים "מובילות דעה" בנס ציונה, הגדרה שלא נעשתה בניגוד לרצונה..

בעיניי מי שנהנה ממעמד ציבורי כזה, חייב להיזהר כפליים בדבריו.

ולנושא עצמו: הבעיה מתחילה בזה שאת מתייחסת למה שהיא כתבה כ"דעה" ובתור שכזו היא לגיטימית בעינייך, גם אם את לא מסכימה לה.  זו הבעיה האמיתית של עולמנו החדש הכבול מרצונו בכבלים מטופשים של "פוליטיקלי קורקט" וכביכול שיח פתוח והוגן...

בעולם המושגים שלי "דעה" נגזרת מ"ידיעה".  וגם אם אנו נוטים לחוות דעה על נושאים שאיננו באמת יודעים את כל העובדות עליהם, עדיין הדבר קביל בעיניי ואף אני חוטא בכך, כאשר מדובר בנושאים שיש לנו בהם מידע מסויים ואנו גוזרים ממנו הנחות וציפיות. 

לכן לא אתקוף דעה פוליטית ואדם שמביע אותה, כל עוד היא בגבולות הקונצנזוס כפי שהינו אצלי אלא אתווכח איתו. יחד עם זאת בהחלט אביע את מה שמכונה דעתי - לגבי מה יש לעשות באלף ואחד תחומים בחיינו, בעוד שזו למעשה עמדתי, שאיפתי, הצעתי, או אמונתי.

אולם, אם אתייעץ ברופא ולא אשתכנע מתשובתו או עצתו, לא אדמה בנפשי שדי בהגיון שלי וכי יש לי הבנה מספקת ברפואה כדי להגיע לדעה שונה, אלא אתרגם למעשה את תחושתי לפיה ייתכן ויש דעה מקצועית אחרת ואצא לחפשה.  

וכשלא איהנה מיצירת אמנות, קטע שירה או ספר, אביע ואף אשתף את תחושתי ואת תגובתי הסובייקטיבית, אך לא אתיימר להביע דעה מקצועית מבוססת בתחום שאני בו הדיוט.

ונשוב לעילת הדיון - ההתנגדות לחיסונים בכללה ולא רק לקורונה.

למיטב הבנתי והתרשמותי מההתבטאויות שראיתי עד כה של מתנגדי החיסונים, אין להם גיבוי מתועד וממוסמך לטענותיהם ולמרביתם כלל אין השכלה מדעית. ולכן, בעיניי ההתנגדות לחיסונים איננה דעה מנומקת והגיונית אלא אמונה ורגשות המוסווים בעטיפה פסבדומדעית מתובלת בהרבה קונספירציות ושקרים סתם... וכך יש להתייחס אליהם.

לעומת זאת, בצד תומכי החיסונים נמצאים כמעט כל העולם ואשתו ולא אטרח לפרט, כי הדברים ידועים. 

ועם זאת, כמובן שאני מקבל את זכותם של המתנגדים לסרב להתחסן נגד קורונה או לחסן תינוקות ואני מבין שהם חוששים מהשלכות החיסון ו מ א מ י נ י ם שהוא עלול להזיק.

ואף כי אני משתעשע מדי פעם ברעיונות בוסר לפיהן יש לשלול מהמתנגדים זכויות מסוימות , כמו לא לטפל בהם אם יחלו בקורונה (..) – אני ממהר להזכיר לעצמי כי אני מעשן בידיעה שזה מסוכן לבריאותי וכך גם התזונה שלי ומשקלי העודף ובסופו של יום כולנו זכאים לטיפול רפואי הולם, גם אם אנו אשמים בבעיותינו הרפואיות, למרות שאני לא מטיף לאחרים לעשן כמו קטר ולצרוך רק פחמימות ושומנים...

ושיהיה ברור: אני מקבל את זכותה של הגברת שרעבי ודומיה להכריז מעל כל גבעה רמה ובכל רשת חברתית בה ירצו: "אני לא מאמין/ה למידע שמערכת הבריאות מציגה. אני חושש/ת מהשלכות לא ידועות ותופעות לוואי ולכן אני לא אתחסן !"

 וגם אם יקראו לאחרים שלא להתחסן, לא אוהב את זה אבל זו זכותם !

אבל כאשר היא כותבת  ח י ס ו ן = ח י ס ו ל  ובסאב טקסט האשימה את מאות אלפי המנהיגים, המומחים והמדענים ועובדי הציבור בשותפות לרצח עם מתוכנן, כאן זה כבר חציית קו מוחלטת וכל אדם שפוי חייב להתנער מהאמירות ואומריהן. כך גם כאשר היא ייחסה לצה"ל מזימה איומה ושקרית לכפות חיסונים על חייליו ומטיפה כנגדה, זו הסתה.

(אגב, אני כן הייתי כופה עליהם. לחיילים אין חופש בחירה ברוב תחומי חייהם ולא נראה לי שדווקא בנושא בו יושפע בטחוננו מהתחלואה שלא לומר סיכוני ההדבקה המוגברים בגוף נטול יכולת בידוד כמעט)

דעה עניינית על נושא החיסונים מביא בתגובתו לטורי המקורי: מוטי קלינמן

החיים מסוכנים, כי אף אחד עוד לא יצא מהם בחיים. אין חיסונים, תרופות ואפילו מזון, שאין בהם סיכון. יש נפגעים אפילו מאקמול. המידע ידוע למי שמתעניין. זה העניין, צריך לרצות וללמוד, ומדעים לא מסתדרים כל כך עם לייקים בפייסבוק. כשלוקחים תרופה, לוקחים גם החלטה. ההחלטה היא שקלול אישי של תועלת מול נזק. אנחנו סומכים בדרך כלל על המומחים שתומכים ביעילות התרופה, כי אין לנו די מידע ללמוד משנה א' את כל מה שהם יודעים, ואת כל הידע המדעי שנצבר לפניהם. אז העניין הוא, בעצם, חוסר סקרנות, וזה במקרה הטוב. במקרה הפחות טוב, שהוא המקרה של מתנגדי החיסונים ככל הנראה, מדובר בבורות. אינני יודע מי מתייחס אליהם ברצינות, אבל למקרה שיש כאלה, הבורות שלהם עלולה לסכן אנשים. אני מבקש מהכותבת לקרוא ולהעמיק, לשאול ולהתייעץ, כי אני מאמין שדעתה תשתנה וההגיון יגבר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה