לנו, המוחים נגד ההפיכה המשטרית, נמאס לשתוק!

$(function(){})

מחאת נס ציונה העבירה באמצעות שניים ממארגני המחאה, לחה"כ בועז טופורובסקי מ"יש עתיד" מכתב המיועד לכלל חברי הכנסת של האופוזיציה ובו דרישות אנשי המחאה מראשי מפלגות האופוזיציה.
להלן המכתב:

גלית

לחברי הכנסת כ של "יש עתיד" ו"המחנה הממלכתי"

שלום וברכה,

השיחות בבית הנשיא החלו לפני כשלושה חודשים עם הודעת נתניהו על השהיית החקיקה למשך מושב החורף. מאז, הוארכה ההשהייה (ללא הודעות) בצל מבצע "מגן וחץ", בזמן הדיונים על התקציב, וכעת נוכח בחירת נציגי הכנסת לוועדה למינוי שופטים. סיום תהליך הבחירה נדחה בכחודש, ועלול להדחות עוד. לכשתבחר יעוכב כינוסה והקואליציה תימנע מינוי שופטים.

גנץ, האם לא ברור לך שנתניהו וחבורתו מושכים זמן לצורך התשה?
לפיד, לכמה זמן נוסף תזדקק כדי להבין שמדובר בתרגיל הונאה של הקואליציה?

לנו, המוחים נגד ההפיכה המשטרית נמאס לשתוק! אנו דורשים שלוש דרישות:

1. פרישה מיידית מהשיחות. ברור לכל שהן אינן מובילות לשום מקום! אין שום סיכוי שיוזמי ההפיכה יסכימו להימנע מפגיעה בדמוקרטיה. השיחות נועדו להתיש את מתנגדי ההפיכה בכלל, ואת המחאה העממית נגדה בפרט. הן נועדו למשוך את הזמן עד חגי תשרי ועד לחורף הבא. לא נסכים לכך! אין להירתע מפרישה מהשיחות, שכן תמיד אפשר ליחס לנו המפגינים את הלחץ והאשמה להפסקתן. המשך השיחות משמעו מתן אפשרות לנתניהו ולחבורתו להחזיק בידם את היוזמה ואת קביעת לוח הזמנים לכל פעולה, באמצעות אקדח החקיקה המונח על שולחן הכנסת. הפסקתן תחייב אותו לנטוש את הדחיינות, שכה חביבה עליו, ולקבל החלטות.

2. להימנע מכל פשרה או ויתור. הדמוקרטיה הישראלית מלאת פגמים, שברירית וחלשה. אין בה בלמים ואיזונים. אפילו את חוקי היסוד, אלה שהיו אמורים לעגן אותה, אפשר לשנות ברוב רגיל תוך יום חקיקה יחיד, בהתאם לגחמות כל קואליציה. ויתור כלשהו עלול להמיט עליה מכת גרזן. לכן, אסור להתפשר על מעמד היועמ"שים ושומרי הסף, אסור לצמצם את עילת הסבירות, אסור למנוע פסילת חוקים והחלטות ממשלה כשאלה פוגעים בזכויות האזרח או בתקינות השלטון, ואסור לתת לפוליטיקאים לקבוע מי יהיו השופטים (שופטיהם). כבר כיום מוחלש מעמד היועמ"שים ומוחלשים שומרי הסף. גם ללא החקיקה חושש בית המשפט העליון לפסול חוקים והחלטות לא חוקיות ולא סבירות. כבר כעת יש לפוליטיקאים השפעה רבה מדי על מינוי השופטים.

3. לאחד את האופוזיציה לפעולה משותפת מהלאומנים (סער, אלקין, ליברמן ושותפיהם) ועד מפלגת העבודה והמפלגות הערביות. יש כר נרחב לפעולה משותפת, גם אם קיימים נושאים לגביהם אין הסכמה. התלכדות האופוזיציה כולה סביב בחירותה של קרין אלהרר לוועדה למינוי שופטים, היא התחלה ברוכה של שיתוף פעולה של כל האופוזיציה. יש לנצל שיתוף פעולה זה כנקודת מוצא לשיתוף פעולה רחב הרבה יותר. אסור להיבהל מהמאמצים של נתניהו וחבורתו לזרוע פירוד באופוזיציה. הפאשיסטים הלאומנים הקיצוניים של "הציונות הדתית" ו"עוצמה יהודית" משתפים פעולה עם החרדים האנטי-ציונים. נתניהו יודע להיפגש עם נציגי הציבור הערבי כל אימת שהדבר משרת אותו, אך ראשי האופוזיציה נמנעים מכך. ללא איחוד שורות האופוזיציה אין סיכוי להצליח במאבק ביוזמות הקואליציה.

יש כמובן נושאים חשובים נוספים שראוי לטפל בהם. עלינו להפוך את המחאה נגד ההפיכה המשטרית לנקודת מוצא לשיפור חירויות האזרח, החברה, הכלכלה, הביטחון, החינוך, מערכת הבריאות והרווחה - והעתיד של כולנו. אולם תחילה יש לקיים את הדרישות שלעיל.

במקביל לביקורים ולקבלות הפנים לנציגי הקואליציה, נגיע בקרוב גם אליכם כדי להבהיר דרישות אלה.

בברכה,

מחאת נס ציונה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה