מדינה בהפרעה .. קוים לדמותו של עם היסטרי !

$(function(){setImageBanner('66cd2243-caed-40be-8674-0b7dc16daae1','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

הבעיה האמיתית שלנו השבוע איננה רק הפיגועים ואף לא הקיטוב המחמיר בתוכנו בעקבותיהם. הרבה יותר מפחידה אותי ההיסטריה ואוירת הפחד של בני הדור שלא ידע את מלחמת יום הכיפורים, שכח את טרור האוטובוסים ומתנהג כאילו כולנו תחת איום יומיומי.
תפסיקו לפחד, מלבד מהפחד עצמו !

ויקיפדיה
בתמונה: טרור האוטובוסים בשעתו. פיגוע בחיפה. זוכרים?
מצטער, אך אני מסרב לפחד ויוצא מדעתי כמעט מרוב תסכול, כשאני שומע על הודעות הווטסאפ ההיסטריות  בקבוצות ההורים וקורא את הפוסטים המטופשים של ישראלים שפויים בדרך כלל המתייחסים ל3 פיגועים, קשים ככל שיהיו כאל איום קיומי על כולנו, בכל מקום.
ואני מקלל השכם והערב את מנהלי החדשות בשלושת ערוצי הטלויזיה ועורכי העיתונים והאתרים המובילים שמחטטים בכפית בתוך הפצע ומייצרים עוד ועוד דיווחים היסטריים ומקרינים סירטונים בלופ אינסופי כש"כתביהם" כמעט מאלצים מרואיינים אקראיים לספר עד כמה הם פוחדים... 
אני מניח שאני מדבר בשמם של מאות אלפי בני גילי ומבוגרים מאיתנו, כל מי שלחם בה, או חווה כאזרח בוגר את מלחמת יום הכיפורים, כל מי שחש באמת מהי סכנת קיום אמיתית לעם ולמדינה. ומי שזוכר את תקופת ההמתנה שלפני מלחמת ששת הימים, את הפחד המוצדק, אך גם את הלכידות והמשך חיי השיגרה ככל שניתן היה.
ואני מתחנן לפני התקשורת כולה, די, תרגיעו. תפסיקו להטריף את המדינה ובעקיפין אף לעודד לאוייבינו הטרוריסטים להמשיך בטרור מתוך ראיה עד כמה הטרור משיג את מטרתו ופוגע במירקם חיינו כאן. זיכרו כי האוירה הזו מקשה על ההנהגה, ללא קשר לזהותה, הנהגה כלשהי, לתפקד באורח שקול ורגוע והיא הופכת לנגררת במקום ליוזמת.
 
ברגעי תסכול כאלו אני תוהה מה היה קורה אם, חלילה, הייתה פורצת עתה מלחמה בסגנון מלחמת יום הכיפורים, מה היה קורה?.
למעשה, אנו תחת סכנה גרועה בהרבה. כי ביום הכיפורים אלפי הנפגעים היו בחזיתות ואם תפרוץ מלחמה אזורית יירד עלינו מטר טילים ורקטות בכל מקום ולא נוכל למנוע זאת, גם אם נחריב את לבנון ועזה גם יחד. 
ומה תעשו אז, חלילה, אתם, ההורים המייללים עתה מדוע אין צלפים על גגות בתי הספר... ?  או אלו הקוראים לגרש את הפועלים הערביים משכונותיהם...
גם הדרכונים הזרים שכה רבים מביניכם אימצו, לבושתנו, לא יועילו לכם כשנתב"ג יהיה תחת אש. לכל היותר תוכלו לנסות לטפס על גגות השגרירויות הזרות, כמו בוויטנאם בשעתו, או אפגניסטן לא מכבר ולקוות שיבואו לחלצכם..
תסתכלו על האוקראינים איך הם מתמודדים בגבורה ונחישות בכובש הרוסי, למרות שהרוסים לא פלשו כדי להשמידם ולזורקם לים, אלא כדי לחסל את הדמוקרטיה שם ולהכפיפם להוראותיהם.
תרגיעו בבקשה, גם הרוג אחד ובוודאי אחד עשר זה כואב וזה אסון למשפחות, אבל יש כאן 8.5 מליון בני אדם החיים במדינה גדולה וחזקה שצריכה להמשיך ולחיות כרגיל, נקודה.
בואו לא נשלה את עצמנו. זה לא הפיגוע האחרון.  ולדאבוני, עוד נמשיך לקבור את מתינו. אתם יכולים להאמין ולקוות שיש פיתרון מדיני מחד או פתרון כוחני מאידך. אבל כך או כך, זכותכם וחובתכם להטיף לעמדותיכם בתקווה שתתקבלנה ותיושמנה, אבל אסור לכם לזרוע פחד ולטפח פאניקה. 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה