מה חשב על "עילת הסבירות" איש האצ"ל והשופט העליון מאיר שמגר ז"ל

$(function(){})

מאיר שמגר ז״ל היה לוחם באצ״ל, נכלא יחד עם לוחמי האצ״ל ולח״י באפריקה, שימש כפרקליט הצבאי הראשי, יועץ משפטי לממשלה, שופט עליון ונשיא בית המשפט העליון .
אזהרה: יתכן ובמושגים של רוטמן ולוין מדובר בעוד שמאלן.

פייסבוק
כך אמר השופט העליון מאיר שמגר כבר ב-1975 (בג״ץ דקה נגד שר התחבורה), 20 שנה לפני מה שנהוג לכנות ההפיכה החוקתית של אהרון ברק:
"... בדרך-כלל מתבטא חוסר-הסבירות בתופעות שיש להן גם קיום עצמאי כעילות העלולות, בנסיבות נתונות, לפגום בתקפה של תקנה; כוונתי לכך שחוסר-הסבירות מתבטא תדירות באפליה פסולה, בהבאה בחשבון של שיקולים הזרים לענין, באי-הבאה בחשבון של שיקול מטריאלי וכדומה ... אולם ... יכולה אי-הסבירות גם להתגלות כאשר היא בגפה: לדוגמא, יכול שייווצרו נסיבות בהן לא נשקל על-ידי הרשות המיניסטריאלית שיקול זר, והובאו בחשבון אך ורק שיקולים שהם רלבנטיים לענין, אולם לשיקולים הרלבנטיים השונים יוחס משקל בפרופורציה כה מעוותת ביניהם לבין עצמם, עד שהמסקנה הסופית הפכה מופרכת מעיקרה ובשל כך לבלתי-סבירה לחלוטין."
תת אלוף מאיר שמגר ז״ל היה לוחם באצ״ל, נכלא יחד עם לוחמי האצ״ל ולח״י באפריקה, שימש כפרקליט הצבאי הראשי, יועץ משפטי לממשלה, שופט עליון ונשיא בית המשפט העליון בשנים בהן חוקקה הכנסת את חוק כבוד האדם וחירותו.
(ותודה לעמית לבני שפירסם זאת לראשונה)

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה