מה להם ולבית"ר? גילי כהן בא חשבון עם הפורעים היהודים ומצטט דווקא את הרב קוק

$(function(){})

כאשר אתם מתייחסים לערבי ישראל כמכלול בגלל קומץ מחבלים, תזכרו שגם לנו יש קומץ כזה, גם לנו יש "שועלים קטנים מחבלים כרמים", גם לנו לבושתנו יש את "לה פמליה."

"שאוף אשאף להדר בכל הרהורי, בכל ניבי שפתי, בכל מעשי כי בן מלכים אנוכי".
זהו הסעיף החמישי בנדר של תנועת בית"ר,

את הנדר הזה ואת ההוד וההדר הביתר"י פראי האדם האלה דורסים ברגל קלגסית ובזויה ובכך מבחינה מוסרית שווים הם לכפויי הטובה ולמחבלים שפוגעים במרקם החיים בינינו לבין ערבי ישראל - דווקא כשכבר חשבנו שיכול לעלות שלב נוסף.

מסך
בפרעות תרפ"ט. כאשר ערביי חברון טבחו בשכניהם היהודים, האופטימיות של הרב התחלפה בחששות, בזעם גדול ובקריאה ברורה לא להירתע ולשוב לחברון: "אם פושעים ורשעים גמלו לנו רעה תחת טובה, אין לנו אלא תשובה ניצחת. חברון היהודית תשוב ותבנה". הרב פנה לתלמידיו בקול רועד:
"אלה מכם שחשים עצמם בעלי כוח, יצטרפו למגינים הנלחמים בהמון הפרוע. אין זמן. מי שיכול - לרובים. ומי שאינו יכול - לתהילים".

עם זאת, הרב קוק דבק, אפילו אז, בעמדתו העקרונית שיש להבדיל בין הפורעים לבין כלל הערבים. "סוף דבר", אמר :
, "יודע אני בבירור, שהעם הערבי בכללו, וגם החלק היותר גדול מערביי ארץ ישראל עצמה, הוא מלא צער ובושה מהמעשים הרעים אשר עשה החלק הקטן מהם באשמת מסיתיו, ואנחנו מקווים שאותה המסורת של דרכי שלום והדדיות... תנצח את כל מזימות השקר והמרמה, הטומאה והזדון, אשר מחרחרי ריב ואנשי דמים רוצים להפיץ בקרב הארץ לרעתה ולחרפתה".
על פי עדות של הסופר "רבי בנימין" (יהושע רדלר־פלדמן), ממייסדי אגודת "ברית שלום", הראי"ה תרם אישית צדקה לאורך השנים גם לערבים שפנו אליו בבקשת עזרה. בפעם אחרת, כך מתברר, סירב הרב קוק להמלצה שלא לרכוש תרנגולים לכפרות מערבים לאחר מאורעות תרפ"ט והרב פילבר מסביר את גישתו של הרב קוק לערבי ישראל:
"הרב קוק סבר שלנוכרי הזה יש אומה וארץ אבות, אשר יש לו עליהם געגועים וחיבה, ובגלל זה הוא 'גר' בארצנו ועל אף זאת עלינו להכירו גם בתור 'תושב' לעניין 'קירוב הדעת וחופש וזכויות הראויות לאדם. ולא יקחך לבך להכחיד ממנו את רגשותיו הטבעיות לעמו ולארצו, עד שיהיה רק תושב, כי אם 'גר ותושב וחי עמך'" (לשון הרב קוק).
"שאוף אשאף להדר בכל הרהורי, בכל ניבי שפתי, בכל מעשי כי בן מלכים אנוכי".
זהו הסעיף החמישי בנדר של תנועת בית"ר,
את הנדר הזה ואת ההוד וההדר הביתר"י פראי האדם האלה דורסים ברגל קלגסית ובזויה ובכך מבחינה מוסרית שווים הם לכפויי הטובה ולמחבלים שפוגעים במרקם החיים בינינו לבין ערבי ישראל - דווקא כשכבר חשבנו שיכול לעלות שלב נוסף.
אם ננסה למצוא את נקודת האור הטהורה היחידה הקיימת ב"לה פמליה" זו תהיה אולי הגאווה הלאומית והכוונה הטובה להגן על אחיהם. איני מקבל חלק גדול מדעותיו של ישעיהו לייבוביץ וניתן אף לומר כי אני כופר בעיקרה של גישתו אך גם אצלו ישנה נקודת אור ממנה ניתן ללמוד והיא טענתו כי לאומיות לא מבוקרת עשויה להפוך ללאומנות ולפשיזם.
"חובתו של אדם למולדתו" כמובן של חובה מוחלטת לא-מבוקרת, היא מושג פאשיסטי מובהק".
כפי שהתבטא בראיון לעיתון הארץ מסביר לייבוביץ כי בדרכנו לבטא את הלאומיות הבלתי מרוסנת ע"י המוסר האלוקי אנו עשויים להגיע אל החייתיות:
"המשורר-ההוגה גרילפארצר בדבריו על "הדרך המובילה מן האנושיות דרך הלאומיות אל החייתי
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה