מה צריך על מנת להילחם בבירוקרטיה – חלק ראשון  

$(function(){setImageBanner('f41dee31-e365-4cd4-8913-d5e5b94afe02','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45931,'Image','');})

מאת: היזם, איש העסקים והאקטיביסט החברתי מני שני
_______________________________________________________

הממשלה ה-35 של ישראל, היא ממשלת אחדות שקמה כ "ממשלת חירום לאומית."
בקווי היסוד של הממשלה החדשה אין אף לא סעיף אחד לקידום חקיקה למלחמה בשחיתות – או בבירוקרטיה מה שהיה הדגל המרכזי של כחול לבן.
תנועת שקוף הכינה תוכנית עבודה בדיוק בשביל זה.

מערכת

בקווי היסוד של הממשלה החדשה אין אף לא סעיף אחד לקידום חקיקה למלחמה בשחיתות – או בבירוקרטיה מה שהיה הדגל המרכזי של כחול לבן.

תנועת שקוף הכינה תוכנית עבודה בדיוק בשביל זה.

מי זו שקוף?

"שקוף" הוא גוף התקשורת של הציבור – כלי התקשורת הראשון בישראל שנמצא בבעלות מלאה וישירה של הציבור, ופועל בהכוונתו. אין פרסומות, אין בעלי הון, אין כסף מקרנות או מהממשלה – כל המימון, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע כולו מאנשים פרטיים בסכומים קטנים. התומכים הקבועים (בכל סכום חודשי) הם המו"לים והם אלה שקובעים את נושאי התחקירים ותחומי הסיקור.

המייסד הוא העיתונאי תומר אביטל

שקוף כמו דמוקרט TV והעיתונאית אורלי בר לב. הם ז'אנר עיתונאי חדש עצמאי ובלתי תלוי!

תוכנית עבודה של שקוף מסודרת לשנים הקרובות, עם כל הפרצות שצריך לסגור והחוקים שיש לחוקק כדי לשנות את המצב. החוקים האלו לא יעלו אגורה ואינם קשורים לסוגיות שמאל-ימין.
חוקים אלה ישנו לא רק את התפאורה, אלא את ההצגה כולה. זה קריטי משום שבמצב הנוכחי נבחרי ציבור עלולים לשרת את עצמם, את המקורבים שלהם הלוביסטים והטייקונים – ולשכוח את הציבור שמממן את שכרם.

המאמר מתבסס על

מה אנחנו רוצים מהממשלה

  • שקיפות בדיונים

לפרסם את הפרוטוקולים ותיעודי ההצבעות מכל הפורומים הלא מסווגים, לרבות ישיבות הממשלה וועדת השרים לענייני חקיקה. כיום אנחנו תלויים בהדלפות של גורמים אינטרסנטיים ומקבלים חלקיקי מידע שיצאו החוצה רק מתי שלמישהו היה אינטרס בכך.
אין סיבה שישיבות הדירקטוריון של מדינת ישראל בהן מתקבלות החלטות שנוגעות לכולנו – יתנהלו באפלה.
מה צריך בתכלס לעשות כדי שזה יקרהלשנות את תקנון הממשלה ולחייב פרסום ושקיפות של הישיבות. השינוי הזה יכול להתבצע בהצבעה בודדת בישיבת ממשלה.

  • שקיפות בלו"ז השרים 

הגיע הזמן לפרסום יזום של יומני השרים, ללא פגישות אישיות או רגישות  פרסום כזה ישקף את קשרי השרים ומידת השקעתם בתחומים שונים, כך שנוכל לנתח ולבקר את פעילותם הציבורית. שקיפות כזו גם תאפשר לשרים להשוויץ בפועלם ואף תגביר את אמון הציבור.
צריך לאשר בתקנון הממשלה פרסום רבעוני של יומני השרים באתר רשמי. על היומנים להיות מפורסמים בפורמט ניתן לחיפוש

  • שקיפות חלקית בהון השרים 

הגיע הזמן גם לפרסום קבוע באתר מבקר המדינה של סטטוס ותאריך הגשת הצהרות ההון של השרים. זאת, לצד פרסום ההפרש בין כל הצהרה לזו המוגשת בשנים שלפניה (בניגוד לתוכן הצהרת ההון עצמה)
השרים מרכזים בידיהם כח עצום: הם חולשים על תקציבי עתק ומשאבים אדירים השייכים לציבור. ככל שמידע על עבודתם והשפעתו על נכסיהם מוסתר, האפשרות לפעול באופן מושחת או בניגוד עניינים מפתה יותר.
על מנת שזה יקרה צריך בתכל'ס שמבקר המדינה יוכל לקדם את השינוי הזה.

בשבוע הבא נמשיך ונחבר את כל זה למלחמה בבירוקרטיה וגם.... למלחמה בשחיתות!

 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה