מי פה מתחמק מאחריות? נציג נס ציונה בהנהגת ההורים הארצית, בני בוחניק- בטור נוקב על מחדלי המיגון של הממשלה בבתי הספר

$(function(){setImageBanner('2a77c04b-9cb1-4848-8706-439417a25ec5','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45931,'Image','');})

בני בוחניק מסכם עבורכם (בשיתוף עם מאיה פז) את המחדל המתמשך של הממשלות לדורותיהן בנושא מיגון מוסדות החינוך ואת הדיון בנושא אמש בועדת החינוך בכנסת.
זכרו: לא כל בתי הספר מוגנים. גם כאלו המוגדרים אדום או צהוב. שטח המיגון קטן בלפחות 25% מהנדרש, מסתבר, שהתקן של פיקוד העורף לא עודכן מאז שנת 1997. כן, כל השנים שיש איום מעזה, התקן לא עודכן. 8,000 גני ילדים ו- 2,200 מעונות יום לא מוגנים. מעל 50% ממעונות היום הפרטיים פועלים ללא מיגון.
ומה קבעה הועדה שלשום? "מיגון הוא עניין של חירום ולא נושא תקציבי. ראשי רשויות מקומיות לא יוכלו להתחמק מבניית מיגון במוסדות חינוך. זאת חובתם."
‏מבינים? הממשלה, שזה תפקידה, יכולה להתחמק אך הרשויות, שלרובן כח תקציבי מוגבל וקורס מריבוי תחומי אחריות ומנגד הלאמת ארנונה לעסקים - לא. אין אבסורד זועק יותר מזה.

1
2
לקוראינו:
דווקא על רקע הדיון במועצת העיר עליו דיווחנו, בנושא תוכנית החומש למיגון מוסדות החינוך, ראו מה קרה בכנסת באותו יום ובאותו נושא.
מסכם- בני בוחניק
ביום ג' 26/12/23התקיימה וועדת חינוך בכנסת ישראל בנושא *פערי מיגון והנגשה במוסדות החינוך*.
המסקנות שהוועדה הגיעה אליהן, חשוב לציין - ללא כל התנגדויות או ספקות, צריכות להטריד כל הורה ששולח ילד לגן או לביה"ס במדינת ישראל.
‏כולנו בטווח האש. כולנו כיום בהגדרה ״בג"צ אדוארדו 2023״. הורים לילדים במע' החינוך? הכירו את הפרטים.
(תודה ל Maya Paz שעזרה לפרק ולהרכיב מחדש במסודר)
.
הנחת היסוד:
לא כל בתי הספר מוגנים. גם כאלו המוגדרים אדום או צהוב. שטח המיגון קטן בלפחות 25% מהנדרש, לא כולל צוותים חינוכיים ולמשה"ח אין נתונים על ילדים מגיל לידה ועד גיל 6. זה 'בליינד ספוט', גם ביום ה80 ללחימה. מרכז השלטון המקומי מסר כי יש צורך ב-10 מיליארד שקלים להשלים את הפערים.
איך הגענו למצב הזה אתם שואלים?
מסתבר, שהתקן של פיקוד העורף לא עודכן מאז שנת 1997. כן, כל השנים שיש איום מעזה, התקן לא עודכן. 8,000 גני ילדים ו- 2,200 מעונות יום לא מוגנים. מעל 50% ממעונות היום הפרטיים פועלים ללא מיגון.
.
מדינת ישראל אחראית לתקצב מוסדות חינוך. הרשויות המקומיות תפקידן לצפות צרכים, להעביר בקשות, לנהל את הפרוייקטים, לתחזק ולשפץ לפי הצורך. למעשה רק התחזוקה צריכה להיות משולמת מהארנונה שלנו. ומה אמרו בוועדה היום?
.
"מיגון הוא עניין של חירום ולא נושא תקציבי. ראשי רשויות מקומיות לא יוכלו להתחמק מבניית מיגון במוסדות חינוך. זאת חובתם."
‏מבינים? הממשלה, שזה תפקידה, יכולה להתחמק אך הרשויות, שלרובן כח תקציבי מוגבל וקורס מריבוי תחומי אחריות ומנגד הלאמת ארנונה לעסקים - לא. אין אבסורד זועק יותר מזה.
.
עוד מסיכום הוועדה - "הוועדה מביעה תמיהה שאין למשרד החינוך שום נתונים על צרכי המיגון בגני הילדים."
זה מפעים כל פעם מחדש, איך אנשים מגיעים לעבודה שלהם כבר 80 יום ועדיין מעיזים להביע תמיהה כשהם ישנו בעמידה.
.
"הוועדה מביעה תמיהה שאמות המידה של פיקוד העורף לבניית מיגון במוסדות חינוך, שווה בכל הארץ, ללא התחשבות בזמן ההגעה למרחב מוגן, והכללים לא השתנו משנת 1997. הוועדה מבקשת לקבל בכתב את אמות המידה, תוך שבועיים."
.‏
הבנתם את זה? מה שלא עשו 26 שנה, יעשו בשבועיים. בהצלחה לנו.
.
הם ממשיכים לדבר בשיח היסטורי. המצב הנוכחי הרבה יותר מדאיג. אדום/ירוק/כתום זה שיח היסטורי ממש. ההתייחסות הזו לצבעים מטשטשת ולא נכונה. אנחנו פסע מהמלחמה ״הבאה עלינו לטובה״ וכל הצבעים מתערבבים.
‏אין משמעות לצבעים.
‏אז מי שלא לומד מהעבר, פועל בהווה - העתיד שלו מאוד שחור.
‏תבחרו צבע?
וכמאמר השיר:
הירוק היום ירוק מאוד
‏והאפור היום אפור מאוד
‏וקצת שחור ואין לובן בעיר
‏והנסער היום נסער מאוד
‏והעבר היום - עבר מאוד
‏קצת עתיד, ואין הווה באוויר.
מספר מקורות :
* שידור הועדה והנתונים שהוצגו : https://main.knesset.gov.il/.../CommitteeTVarchive.aspx...
* דו״ח בנוגע לפערי המיגון במוסדות החינוך - הוכן ע״י מממ (מרכז המחקר והמידע של הכנסת) - https://fs.knesset.gov.il/.../Commi.../25_cs_mmm_3793097.pdf
בג״ץ ווסר אדוארדו - שעסק בדיוק בנושא ״ילדים, שימו ידיים על הראש ותתכופפו מתחת לשולחן״ בעוטף - מבליט היום שוב את התפיסה של ״יהיה בסדר״ - וכיום, 17 שנים אחרי - עדיין לא הבינו שכל הארץ זה צבע אחד גדול - https://bit.ly/4aA4Uw8
סיכום הועדה (מצורף כתמונה וקישור גם) :
הכנסת. ועדת החינוך, התרבות והספורט
‏2023/096318
יום שלישי ,י"ד בטבת תשפ"ד
26 בדצמבר 2023
לכבוד
יואב קיש חיים ביטון ח"כ יואב גלנט משה ארבל בצלאל סמוטריץ חיים ביבס
שר החינוך שר במשרד החינוך שר הביטחון שר הפנים שר האוצר יו"ר המש"מ
מכובדיי,
הנדון: פערי מיגון והנגשה במוסדות חינוך
לא כל בתיה"ס מוגנים, גם לא בכל הרשויות המקומיות המוגדרות, בימים אלה, אדומות, או צהובות. התקן למרחב אישי מוגן לתלמיד, קטן משמעותית, מהתקן לאדם במקלט ציבורי. גם אינו מתחשב בצוות החינוכי. ב-15% ממוסדות החינוך אין מיגון כלל, בעיקר בכפרי בדואים ובחינוך חרדי. שטח המיגון החסר הוא 25% מהשטח הנדרש, בעיקר בירושלים ובחיפה. למשרד החינוך אין נתונים על צרכי ופערי המיגון בגני הילדים – גילאי 3-6, וגם לא על גיל לידה עד 3.
מרכז השלטון המקומי מסר כי 8,000 גני ילדים אינם מוגנים. 2,200 מעונות יום לא מוגנים. יש צורך ב-10 מיליארד שקלים להשלים את פערי המיגון. מעל 50% ממעונות היום הפרטיים פועלים ללא מיגון.
יש גם פערי נגישות במוסדות החינוך. יש מוסדות חינוך בהם לומדים תלמידים עם צרכים מיוחדים ואין בהם נגישות. משרד החינוך מממן 100% הנגשה לרשות מקומית שמבקשת הנגשה, כזו או אחרת. זה לוקח זמן התארגנות.
פתרון הבעיה תלוי במשרדי ממשלה רבים –חינוך, אוצר, ביטחון – פיקוד העורף ,פנים, ומרכז השלטון המקומי. למשרד החינוך ברור שבשנה הקרובה, 2024, צריך לתעדף ולבנות מיגון במוסדות החינוך.
מסקנות הוועדה :
1. הוועדה מודה לכל המשתתפים בדיון.
2. הוועדה שולחת תנחומים למשפחות הנופלים, איחולי החלמה מהירה לכל הפצועים, ומקווה ומתפללת לשיבתם המהירה לשלום של כל החטופים והחיילים.
3. כל התלמידים שווים, בכל המגזרים ובכל סוגי הפיקוח, כולם זכאים לאותו מיגון ונגישות. לא יתכן שיהיו תלמידים ללא מיגון או נגישות. בלי מיגון , אין לימודים.
4. המדינה צריכה לממן הנגשה של מוסדות חינוך.
5. מיגון הוא עניין של חירום ולא נושא תקציבי. ראשי רשויות מקומיות לא יוכלו להתחמק מבניית מיגון במוסדות חינוך. זאת חובתם.
6. על המדינה להעביר , מיידית, מימון למיגון למוסדות חינוך לכל רשות מקומית שמוגדרת כעת אדומה, או צהובה.
7. הוועדה קוראת למשרד החינוך למפות את צרכי המיגון במוסדות החינוך, ולהעביר לה אותה, תוך שבועיים.
8. כל מוסד חינוכי חדש, וגם אלה שנבנים בימים אלה, חייבים להיבנות עם פתרון מיגון והנגשה, ובאמות מידה עכשוויות.
9. הוועדה מביעה תמיהה שאין למשרד החינוך שום נתונים על צרכי המיגון בגני הילדים.
10. יו"ר הוועדה יקיים ישיבה עם יו"ר ועדת הפנים, להחיל את החלטת הממשלה 639 על מעונות היום הפרטיים.
11. הוועדה מביעה תמיהה שאמות המידה של פיקוד העורף לבניית מיגון במוסדות חינוך, שווה בכל הארץ, ללא התחשבות בזמן ההגעה למרחב מוגן, והכללים לא השתנו משנת 1997. הוועדה מבקשת לקבל בכתב את אמות המידה, תוך שבועיים.
12. הוועדה קוראת: למשרד החינוך, משרד האוצר, משרד הפנים, משרד הביטחון- פיקוד העורף, ומרכז השלטון המקומי, לתכנן, במיידית, תכנית חומש להשלמת פערי המיגון. הוועדה מבקשת להגיש לה את התכנית תוך 3 חודשים.
13. הוועדה מבקשת לקבל תשובה, ממשרד החינוך, תוך שבועיים, מי אחראי על צרכי המיגון של הפזורה הבדואית בנגב בכפרים הלא מוכרים.
14. הוועדה פונה לשר הפנים לתת היתרים להתחדשות עירונית, במהירות, ברשויות מקומיות המוגדרות אדומות, או צהובות, כמו, אשקלון. זה ייתן פתרון מהיר וזול לתוספת מיגון, גם לבתיה"ס, בעלות נמוכה מאוד לממשלה.
15. הוועדה מודה למ.מ.מ. על המסמך שהגיש לוועדה . הוועדה מבקשת גם נתונים על פי פילוח לרשויות מקומיות.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה