מלווה חובה קורונה, או איך התהפכו היוצרות !

$(function(){})

בסוף הכתבה נגלה לכם היכן שוכבים מאות מליוני שקלים שבנק ישראל רוצה לחלק לכם. אבל לפני זה .....מי רוצה לקבל מענק מהמדינה ? כולם ! מי שצועק יותר חזק יקבל יותר גם אם העסק שלו טרום הקורונה לא הציג רווחים או הפסיד . ככה זה במדינה שלנו . לפני ארבעים שנה האזרחים ממנו את מלחמת שלום הגליל באמצעות מלוות בדומה למלווה יום כיפור ונוספים . היום לכולם מגיע מענק בלי הבדלי מס הכנסה מעמ או ביטוח לאומי

Pixabay

ייאמר מייד - יש מי שעבורו מגיפת הקורונה הוא אסון כלכלי קיומי. אין ספק ויש לא מעטים כאלו בחברה הישראלית. כאלו שהיו טרם המשבר הנוכחי על הקשקש. אנשים עובדים שחיו על קו העוני האמיתי ולא על זה הסטטיסטי שקובעים פקידים המשרדי הממשלה. אלו זקוקים לעזרה וסיוע ממשלתי מוגדל בעיקר בימים אלו. 

אזרחים הנכללים במסגרת קבוצות אוכלוסייה מוחלשות נדרשו להוציא הרבה יותר כסף גם אם לא יצאו מהבית. אי אפשר יותר לקנות 3 עגבניות וגבינה לבנה אחת. צריך לאגור לימים קשים. ההוצאות בשמיים. הם קונים יותר מסכות , יותר חומרי חיטוי וכבר לא יכולים ללכת למרכול המוזל. הכל משלוחים והמחיר כמיטב העונה. הם בעיקר לא יכולים לייצר הכנסה. הם בבית מאחורי דלת בריח. הם לא ייצאו משם בקרוב כי בחוץ משתוללת מגיפה ללא תסמינים שיכולה לנצח אותם בלי מאמץ. 

הפגנה לא חשוב על מה רוצים מענק מהמדינה

אבל בתוך הקבוצה הנזקקת יש לא מעטי מפגני צביעות, אופרטוניזם וטמרפיסטים. לפעמים פשוט צריך להכיר את המספרים ואת המציאות. קשה לי להבין איך אנשים גרים במרכז תל אביב , עובדים בעבודות לא יציבות ובכל זאת עומדים ביוקר המחייה בעיר. אבל לא יפה להגיד מילת ביקורת על אמנים או זמרים ושחקנים או כל מיני מובילי דעה כאלה ואחרים. 

עובד בבר שמקבל 2,400 שח דמי אבטלה לא הרוויח יותר מ 5000 שח לחודש לפי התלוש.... תעשו את החשבון לבד. בערוצים השטחיים לא יעשו אותו עבורכם.

עצמאי המשלם אחת לחודשיים דמי ביטוח לאומי ומס הכנסה בסכום כולל של כ 500 שח לא הרוויח הרבה יותר ממנו. או לפחות לא דיווח על יותר מזה. 

ידוען אשר בשנת 2020 נדרש לשלם הפרשי מס לשנת 2018, אומר שאין  לו כסף ומציג את מס הכנסה כגובי מס גולגולת. אז מה - לתת תו פטור ממס על שנים קודמות כי השומה הייתה מאוחרת ? כי הוא לא השאיר בצד כסף לשלם מיסים .....

לשכיר זה לא היה קורה ....הוא משלם מדי חודש על השעון . לפני שהוא מקבל את חלקו, מס הכנסה לוקח את הנתח על פי מדרגות המס השוליות.  סתם ככה שנדע להבחין בין העיקר והטפל . 

פעם הכל היה אחרת . 

המדינה נכנסה לא פעם למשברים כלכליים או יצאה למלחמות ומימנה חלק מהעלות באמצעות מלוות. מלווה יום כיפור, מלווה בטחון, מלווה עלייה ומלווה קליטה. המלווה האחרון היה מלווה של"ג, אחרי מלחמת שלום הגליל. הממשלה לקחה כסף משכירים ועצמאים והתחייבה להחזיר אותו אחרי 30 שנה לערך. 

חלק מהאזרחים ראו בזה השקעה ורכשו באופן וולנטרי מלוות נוספות כמו השקעה באגרות חוב. 

האם כולם קבלו את הכסף בחזרה - ממש לא. בקופת המדינה ישנו עדיין סכום כסף רב , שכבר אינו צמוד למדד מזה כמה שנים , והוא מחכה ליורשים על פי דין וגם למי ששלם את הסכומים ועדיין נמצא כאן בינינו . 

באתר בנק ישראל ניתן לברר בקלות האם יש לכם זכאות לקבלת החזר על מלווה מדינה כיורשים או זכאים. מקלידים 3 פרטים ומקבלים תשובה במקום. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה