מסר לאבישי בן חיים: המרוקאים אינם מייצגים את עדות המזרח, ונמאס לשמוע מהם,.

$(function(){})

הרצל אביב , בן עדות המזרח, שנולד בישראל לפני 70 שנה, להורים שעלו מלוב, אשר חרת על דגלו, שהגיע הזמן להפסיק לדבר על עדות, על אשכנזים וספרדים, אינו יכול להתאפק יותר !

פרטי

ואומר לו: ד"ר אבישי בן חיים, אתה וחברים נוספים שלך, הפכתם לסמרטוט הרצפה של נתניהו, לכלבי השמירה שלו, למפיצי הכזבים, ובדרך אתם הורסים את המרקם העדין עליו בנויה החברה הישראלית..


כבן עדות המזרח, שנולד בישראל לפני 70 שנה, להורים שעלו מלוב, אשר חרת על דגלו, שהגיע הזמן להפסיק לדבר על עדות, על אשכנזים וספרדים, איני יכול להתאפק יותר.
בתוך זמן קצר, עלו בטלוויזיה שלוש סדרות: 1. סלאח כאן זה ארץ ישראל. 2. הצרפוקאים. 3. המרוקאים החדשים. הכל נוצר בתקופתה של השרה המרוקאית המסיתה, חסרת התרבות, המפלגת ומשסעת העם - מירי סיבוני רגב, שליחת הבית מבלפור.
בשלושת הסדרות הללו, עולה סיפורם של העולים ממרוקו, כל אחד מזווית שונה.
תגידו, לא היו עליות אחרות מפוארות, שהגיעו הרבה לפני ועם עולי מרוקו, שצריך וכדאי לספר את סיפורם? מה זה שלקחתם הגמוניה על קהילות עולי עדות המזרח? הגדשתם את הסאה. המרוקאים מייצגים את המרוקאים בלבד. נמאס לשמוע את סיפורכם הבכייני.
כל כך הרבה אנשים נפלאים שעלו ממרוקו, בהם מיטב חבריי, השתלבו, הצליחו, תרמו ותורמים למדינת ישראל. אך אלה, לצערי, קולם לא נשמע. קולם של הצעקנים, הביביסטים, הבכיינים, הוא המוביל. "לקחו לי, שתו לי, מגיע לי וכו' " נותר רק בעולים ממרוקו. תשמע זאת לעיתים רחוקות, אם בכלל, מעולי עיראק, לוב, מצרים, תוניסיה, אלג'יר, איראן, תורכיה, יוון וכמובן לא מן העולים מאירופה ומשאר חלקי העולם. כולנו עברנו קשיים, לאף אחד לא היה קל – החל מסיפור המעברות, אוהלים דולפים, תקופת הצנע, מחסור, ומה לא. סבלנו בשקט, ידענו שהקמת מדינה כרוכה בקשיים, אך הורינו עלו מתוך ציונות, תמימות, מורשת, אהבת מולדת, במצוות קיבוץ הגלויות של דוד בן גוריון.
שכנינו במעברות, במגורי הפחים, בשכונות שהוקמו, נמנו על כל העדות, כולנו חיינו עם המעט שהיה, אך עם אהבת חינם, היינו מאוחדים, גם אם החיים היו קשים מנשוא. וכן, עבדנו קשה, הקמנו כולנו מדינה לתפארת. משפחתי המורחבת, כמו רוב המשפחות בישראל, מכילה אנשים נפלאים שמוצאם מ 24 ארצות. התערבבנו לנו, נכדינו לא מבינים מה זה אשכנזי או ספרדי.
ואיך שהוא, היחידים שמעלים כל פעם מחדש את השד העדתי, הם העולים ממרוקו, ובעיקר נציגיכם בכנסת. אמור לי מי נציגך ואומר לך מי אתה. הם אינם נציגיי. שניים או שלושה דורות אותם חלקים מעולי מרוקו נשארו עם הרגשת הקיפוח, ואינם מוכנים להיפרד ממנה. הטביעו להם וצרבו בתודעתם, שמפא"י ודוד בן גוריון דפקו אותם. היי, צאו מזה - 40 שנה הליכוד בשלטון. מה הוא עשה עבורכם? כלום. להיפך. טוב לליכוד ולאנשי ש"ס, להשאיר אתכם מאחור. אינני גזען, אך עושה רושם שאתם משמשים את עתודת הבוחרים המובטחת לליכוד ולש"ס. נציגיכם בכנסת, מקוששי הקולות הצבועים, פעילי השטח – מקבלי הג'ובים, יתמידו להשתמש בנושא הקיפוח, כדי לוודא שתצביעו להם, גם אם בראש הליכוד עומד אשכנזי, עשיר, שקרן נכלולי, המשכתב את היסטוריית עם ישראל בארצו.
ורק להזכירכם, בין 1948 ל 1953, עלו כ 28 אלף עולים ממרוקו בלבד, מתוך כ 650 אלף שעלו באותה תקופה. העלייה של עולי מרוקו, היא המאוחרת ביותר מכל עולי המזרח, והתפרסה בגלי עלייה שונים. כ 88% עלו משנת 1955 והלאה. חצי מן העולים ממרוקו (כ 260 אלף בסה"כ), עלו בין השנים 1961 ל 1971. רובכם לא עבר את סיפור המעברות, ותקופת הצנע בשנים הראשונות, בהם אכלנו כולנו קש. ערי הפיתוח הכילו לא מעט אנשים מעדות שונות, החיים שם עד היום. למי שלא מכיר את סיפור עלייתכם, יש את הרושם שאתם הסובלים, המייצגים אותנו, בני עדות המזרח. ולא היא.
אל תכלילו את כולנו בסיפור שלכם. איננו חלק מכם, שמרו אותו לעצמכם, ותנו לנו שקט. יש לנו עם נפלא. אין לכם זכות להרוס את שנבנה פה, בדם יזע ודמעות.
די לנו מסיפורי האפליות, די לנו מתוכניות הטלוויזיה העוסקות בכם. די לנו מהבכי והנהי. אל תלכו שולל אחרי משכתבי ההיסטוריה. קחו אחריות על חייכם.
ולך ד"ר אבישי בן חיים, כמו חברים נוספים שלך, אתם הפכתם לסמרטוט הרצפה של נתניהו, לכלבי השמירה שלו, למפיצי הכזבים, ובדרך אתם הורסים את המרקם העדין עליו בנויה החברה הישראלית. אין שום טוב בהגדרותיך על ישראל השנייה, ובהתעסקות שלך ושל חבריך בעולים ממרוקו, ובמרוקאים החדשים. מבחינתי אתה תירשם לדיראון עולם, כצבוע, מסית. אתה משתמש בתואר הד"ר שלך, בקשריך בכנסת ובתקשורת, כדי לפגוע ביתר העולים מעדות המזרח, עליהם אני נמנה, שאינם שותפים למשחק המטופש שלך. אנחנו במקום אחר. אל תחזיר אותנו לאחור.
והלוואי ונראה ימים טובים יותר.

הרצל אביב פרדס חנה כרכור 22.07.2020

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה