משהו מקומי בנס ציונה לשם שינוי: ההתנגדות המאוחרת והמגוחכת להקמת מתחם "ביג"

$(function(){})

ייתכן שהמתחם מיותר וייתכן שהוא פוגע בנוף, בסביבה וברגשות גם..
אך זה אינו הנושא, אלא איך תושבים מפונקים ישנים בנחת במשך 7 שנות תכנון ודיונים, למרות הפירסום המוקדם ומתעוררים עם דרישות הזויות לביטולו, רק אחרי הנחת אבן הפינה...
המתחם תוכנן בגירסתו הראשונה עוד לפני כמעט 7 שנים.
איפה הייתם אז ומאז?

ארכיון

משהו מקומי בנס ציונה לשם שינוי: ההתנגדות המאוחרת והמגוחכת להקמת מתחם "ביג"

עם פירסום הידיעה על הנחת אבן הפינה למתחם "ביג" החדש, החלה ברשתות החברתיות קשקשת אוילית העוסקת בפרוייקט וזכות קיומו.

ולא הייתי מתייחס לבעלי/ות השאיפות הפוליטיות שהחלו לדוש בנושא, כולל התוקפים הקבועים שהחלו להפריח האשמות על שוחד וכו' .  אך הבחנתי שגם אנשים רציניים בדרך כלל החלו לעסוק בנושא. ולכן אני מגיב. 

ושיהיה ברור. הטור הזה לא עוסק בנחיצות הפרוייקט לעירנו, או בהשפעתו על ערכי הטבע בסביבתו, על התחבורה, על השכונה הסמוכה ועל חיי המסחר בעיר, או כל טענה אחרת שתעלו נגדו. 

אותי מטרידה ולא בפעם הראשונה, האדישות המפונקת של תושבים משכילים ממרומי הסולם הסוציו אקונומי, כמו אלו שלפתע מוחים עתה ודורשים, ככה בקלילות, לעצור את הפרוייקט... כאילו שזה מעשי ללא פיצויים של עשרות אם לא מאות מליונים. 

ובכן, רבותיי - הגיעה השעה שתפנימו שאזרחות טובה ואיכפתית,  פירושה להתעניין כל העת בנעשה בעיר, בכל התחומים. לצרוך מידע שוטף ולא חסרים מקורות, מלבד זה שבו אתם קוראים עתה.

כי אם הייתם, אתם המתנגדים עושים זאת, הייתם קוראים על הפרוייקט לראשונה לפני 6-7 שנים, עת כתבתי עליו בעיתון המודפס "כל נס ציונה", ושוב ושוב במשך השנים , כולל 3 כתבות באתר הזה. 

והכי אירוני הוא שב2/22,  עת פורסמה התוכנית להתנגדויות ע"י הועדה המחוזית, הדבר פורסם בכל המדיות באזור ויכולתם להתארגן ולהגיש התנגדויות. 

.https://nessziona.net/חדשות/מתחם-בילוי-ופנאי-חדש-ייבנה-בדרום-נס-ציונה-בהשקעה-של-כ-2-מליארד-ש-ח-498338

אגב, ב3.22 בדקה האחרונה לפני המשוכה האחרונה לפני אישור הפרוייקט, מחה יו"ר האופוזיציה שחר רובין נמרצות, אך בעיקר סביב השאלה "מי הגה את הרעיון"... וגם הציג הסתייגויות לחלק מהיבטי התוכנית, אך לא התנגד לעצם קיומה...

המסקנה שלי הינה פשוטה:

או שנבחריכם, כולל אלו מהאופוזיציה, יודעים ומבינים יותר מכם בנושא על כל מורכבויותיו ולכן תמכו בו בגירסה זו או אחרת, או שהם לא מבינים.. ומשתמע מכך שאתם פשוט לא יודעים במי לבחור, כשם שאתם לא טורחים להתעדכן.

כך או כך, זה לא מחמיא לכם. 

כמה קל לטעון טענות חסרות בסיס - 2 דוגמאות:

טענה שראיתי:
נכון , היזם עשה כברת דרך ואף השיג היתר בנייה , השקיע כסף וכ'ו, אך זה לא צריך לבוא על חשבון הציבור הרחב - מעט מאד אנשים בקצה אחד של המשוואה נהנים ע"ח כלל הציבור בעיר.
אגב, גם בפלמחים בכח דעת הקהל והתנגדות הציבורית נעצר תהליך בנייה שכבר החל ! היזם קיבל 1/100 מהכסף שתבע - פיצוי על הוצאותיו בפועל.
המציאות:
בפלמחים  מדובר במקרה חריג, שבו המדינה יצאה לשיווק קרקע המיועדת לבנייה, ולאחר זכיית היזם במכרז, החליטה לבטל את התוכנית ולאסור בנייה על הקרקע, בשל לחץ ציבורי והשינוי/ תיקון של חוק החופים.  ולכן נוצרה בעיה משפטית מסובכת, כאשר השופט אף קבע כי נעשה עוול ענק ליזמים, אך האינטרס הציבורי קודם ומצד שני היתה לכאורה הפרת חוזה מצד היזמים, בכל הקשור ללוח הזמנים לבניה..
ולמרות מה שנכתב בציטוט שהבאתי, למיטב ידיעתי נושא הפיצויים עוד לא הוכרע כלל והתביעה הינה על סך 176 מליון ש"ח !. 
טענה שראיתי:
בשכונת ארגמן נעצר לגמרי הסופר של יוחננוף , היה לו כבר אישורים לסופר מפלצתי בשכונה לא גדולה. יש תקדים
המציאות:
בארגמן לא נעצר כלום ולא היה נעצר, לולא היתה הסכמה של הבעלים, איתן יוחננוף, אחרי שהוצע לו ע"י העיריה בשעתו, להמיר זכויות לשטח מסחרי לזכויות בניה למגורים והוא נענה. למרבה האבסורד, הועדה המחוזית התעקשה שישמור גם על זכויות המסחר וגם על המגורים.. העיריה התכוננה לקרב משפטי והוא בחר שלא להתעמת ו"הסתפק" ב8-9 קומות מגורים.. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה