על הכוונה לשווק ביטוח באמצעות חברות האשראי

$(function(){})

בימים האחרונים מתחוללת סערה במסדרונות הכנסת בעקבות החלטת המפקח על שוק ההון והביטוח (בתמיכת שר האוצר הנכנס ישראל כץ), לאפשר לחברות האשראי לשווק ללקוחותיהם גם מוצרי ביטוח.

עידוד התחרות או ניצול מאגרי מידע 

לצד תומכי המהלך בטענת "עידוד התחרות" שתיטיב עם הצרכנים, קם קול צעקה מצד סוכני הביטוח ותומכיהם הטוענים את ההפך הגמור וננמק:
חברות האשראי מחזיקות במידע רב אודות הלקוחות הפוטנציאליים, הרגלי הצריכה והבילוי שלהם ועוד. מידע זה עלול להיות מנוצל לרעת הלקוחות ולאפלייתם, או העדפת חלק מהם, על בסיס המידע הזה שאמור לחסות תחת הגנת הפרטיות שלנו. 


טענה נוספת הינה הקשר התלותי בין הלקוח שזקוק למסגרת אשראי/הלוואה -לבין הניסיון שמיד יצוץ של אותו גוף לשווק לו עוד ביטוח קטן נוסף... 
והטענה העיקרית מצד סוכני הביטוח הינה תנאי הסף הנוקשים הנדרשים מהם, הכוללים לימודים ברמה אקדמאית גבוהה, מבחנים של הרשות לניירות ערך ועוד.

ובאותה נשימה מאשר המפקח על הביטוח הקמת "חוות ענק" לשיווק ביטוחים, ע"י מוקדנים צעירים, המתחלפים כל הזמן, כאלו שבוודאי לא עברו את ההכשרה המייגעת לה נדרשים סוכני הביטוח ואין להם את היכולת (או הרצון) לזהות את צרכי הלקוח. ובכך מתמלא השוק והצרכנים במוצרי ביטוח כפולים ומיותרים, והדבר האחרון שמתרחש הינו "תחרות הוגנת וטובת הצרכנים"....
 
לובי טוב כבר אמרנו?

האחים אנשי הביטוח הנס ציונים טל ואוהד שירן


צילום עצמי
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה