ברגל ימין: ניהול מדינה זה עסק רציני ! מאת דן נחמן ומושיק קוברסקי

$(function(){setImageBanner('a56d4213-dd4c-49e9-9c60-15c8f6e735be','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

"ברגל ימין" הטור המשותף של שני אנשי הימין תומכי נתניהו, דן נחמן ומושיק קוברסקי, חוזר לאתר:
קובעים: ניהול מדינה זה עסק רציני ובשנה האחרונה נוכחנו מה קורה כאשר המשימה מוטלת על צמד חובבנים, בנט ולפיד. הגיע הזמן להחזיר את המדינה למסלול ולהחזיר את הצוות המוכח שהביא לעשור הטוב בתולדות ישראל תחת הנהגתו של בנימין נתניהו.

פרטי

ל ק ו ר א י נ ו :

אני שמח לשוב ולפרסם באתר - במקביל עם העיתון המודפס "כל נס ציונה" - את הטור הבא ולתת במה גם לתומכי נתניהו מוצהרים.

אבי בן דוד

בשבוע שעבר דיברנו על האתגרים המהותיים שעומדים בפני מדינת ישראל. אלא שאי אפשר מבלי להסתכל גם אחורה, לשנה האחרונה, ומבלי לנתח כיצד "טיפלה" הממשלה הנוכחית בענייני המדינה, הדברים שמעניינים את האזרח הקטן.

אולי הסממן המעצבן ביותר להיעדר הטיפול באזרח ובבעיותיו הוא משרד הפנים. היו ימים רחוקים בהם נאלצנו לעמוד בתורים בשש לפנות בקר מול הדלת הסגורה של המשרד, לרשום את שמנו בעט על דף נייר מלוכלך, ולחכות שעות. דווקא משרד הפנים בניהולו של השר דרעי הפך את קבלת הדרכון ותעודת הזהות לחוויה חיובית. זימון תור טלפוני, המתנה של רבע שעה כולל ההנפקה, ואתה בחוץ. והנה, בממשלת השינוי חל אכן שינוי מהותי. חברי הטוב, שנזקק לחידוש דרכון, נאלץ לנסוע עד קצרין שבגולן כי שם יכול היה להשיג תור תוך 30 יום, במקום למעלה מחצי שנה. אומרים לנו ש"נוצר לחץ בעקבות החזרה מהקורונה" אלא שבעוד הקורונה הייתה אירוע לא צפוי, היציאה ממנה הייתה צפויה מאד, ומי שלא התכונן לכך מראה על אזלת יד ניהולית קיצונית. אולי השרה שקד, שכל זה קרה במשמרת שלה, הייתה טרודה בכאבי הבטן הפוליטיים שלה, ושכחה שיש לה משרד לנהל.

ומכאן, לאחר השגת הדרכון המיוחל, נעבור לנתב"ג. גם שם הופתעו מאד מכך שיצאנו מהקורונה ותחת ניהולה המזהיר של מירב מיכאלי התורות והתורים פורחות ופורחים. כאילו שאי אפשר היה להיערך בזמן עם כמות מספקת של כוח אדם. את זמנה היא השחיתה על תוכנית רפורמה בתחבורה הציבורית שהעלתה בצדק את חמתו של ח"כ מיכאל ביטון על כי פגעה אנושות בשכבות החלשות בפריפריה. במקביל, נמלי היובל החדשים שהשאיר השר כץ סבלו במשך שנה מבעיות תפעול קשות והתוצאה: פקקי ענק בנמלים והפסדים אדירים ליבואנים שגולגלו אלינו, הצרכנים.

שרת האנרגיה, קארין אלהרר, קטעה בחוסר הבנה בסיסי את חיפושי הגז מתוך כניעה למקסם השווא של אנרגיות מתחדשות כאן ועכשיו – דבר לא מציאותי בעליל. רק משהסתבר לכולנו ששוק הגז נמצא במשבר רציני היא נסוגה מהחלטתה ההזויה ועדיין, למשק נגרם נזק אדיר.

השר אלקין נכנס לתפקידו כשר השיכון עם הכרזות מפוצצות אך כל מה שהצליח לעשות היה להעלות בצורה דרסטית את מחירי הדיור (כ-15% בשנה אחת בלבד – דבר שלא קרה בכל העשור הקודם).

קשה להאמין אבל גם הקורונה, שאף אחד כבר לא מדבר עליה, הדגישה את אזלת היד של הממשלה הזו. 4640 איש נפטרו במשמרת שלה, וזאת כאשר נמסרה לה מדינה מחוסנת, עם נהלים ברורים ומסודרים, ועם הליכי טיפול משופרים בהרבה. רופא בכיר סיפר לנו שהמצב בבתי החולים רחוק מלהיות טוב. משרד הבריאות לא מאשר פתיחת מחלקות קורונה למרות מספר החולים הגבוה, והם נמצאים בצמוד לחולים רגילים, כאשר הצוות איננו ממוגן. הכל כדי לשמור על מראית עין של שגרה ו"הצלחה". הכלת המתים שהגברת שקד סיפרה לנו אכן מתבצעת.

גם במשרד לביטחון פנים נרשמים כישלונות. למרות הצהרות חגיגיות על הקטנת האלימות במגזר הערבי, מספר הנרצחים עולה, והוא זהה למספר בשנה הקודמת. במקביל, מתפתח משבר בשורות המשטרה המלווה בגל עזיבה משמעותי הנובע, בין היתר, מהיעדר גיבוי ומתסכול מול הענישה המקלה על פושעים ועבריינים.

בדבר אחד הממשלה התעלתה על עצמה: עשרות מינויים פוליטיים ושחיתות מנהלתית. מונתה יועצת משפטית, מקורבת של השר סער, ללא כל ניסיון פלילי, וזאת למרות שיו"ר הוועדה, השופט גרוניס, לא המליץ עליה. במשרד החוץ בראשות לפיד בלטו במיוחד המינויים הפוליטיים ובראשם השגרירה לצרפת שלא יודעת צרפתית והניסיון הכושל לשלוח את הח"כית רינאווי-זועבי למשרד הקונסול בשנחאי.

ומעל לכל המחדלים הניהוליים הללו ריחפה רוחו של שר האוצר ליברמן שנכנע לפקידי משרדו, עיכב במשך חודשים ארוכים את מענקי הקורונה לעצמאיים שנפגעו מהסגר הבלתי רשמי בתקופת האומיקרון, הביא בחוסר הבנה ואטימות לגל התייקרויות חסר תקדים, וגרם לגל של שביתות במשק שפגעו בכל תחומי החיים. ליברמן קיבל כלכלה מזנקת ויציבות מחירים עקב הניהול הכלכלי המצוין של הממשלה הקודמת, ובחוסר מקצועיותו הביא לאינפלציה דוהרת ותחושה של אובדן שליטה.

כאמור, ניהול מדינה זה עסק רציני ובשנה האחרונה נוכחנו מה קורה כאשר המשימה מוטלת על צמד חובבנים, בנט ולפיד. הגיע הזמן להחזיר את המדינה למסלול ולהחזיר את הצוות המוכח שהביא לעשור בטוב בתולדות ישראל תחת הנהגתו של בנימין נתניהו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה