ניצחון הצרכנים ? מקסימום שתיקת הכבשים ! לאן נעלמו מפגיני הצמתים כאשר מדובר ביוקר המחיה ?

$(function(){setImageBanner('9af84807-d03d-4dd6-82ed-d5c13ba9ee29','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

שפיר קמר כועס... וקובע:
עוד ניצחון כזה ואבדנו. השמחה הבלתי מובנת על 'התקפלות' יצרני המזון ודחייה חלקית של עליית המחירים חשפה את כל מה שאבסורדי בחברה שלנו. השאלה הגדולה - לאן נעלמו מפגיני הצמתים שידעו להשמיע את קולם בכל סוגיה. חוץ מזו שנוגעת בעיקר לביטחון התזונתי של העשירונים התחתונים.

https://pixabay.com שתיקת הכבשים

זה לא ניצחון ולא הפסד - זו תבוסה צורבת לדמוקרטיה ולמשק החופשי 

בחסות ממשלת השינוי עוברת מדינת ישראל צונאמי של התייקרות מחירים. מדובר בעיקר במוצרי יסוד, מחיר החשמל ומחירי הדלקים. אחר כך תגיע, באופן טבעי התייקרות מחירי התחבורה הציבורית ועוד. 

בימים האחרונים הכריזו בזה אחרי זה יבואנים ויצרני המזון על העלאת מחירים ( זה יקרה! ) לאחר פסח. ככה בשקט בלי חקירה של רשות התחרות, כמו בהכרזה הקודמת שהובילה את ראשי הענף לחדרי החקירות של הרשות להגבלים עסקיים. ואני, בתור אחד שעאלק מבין משהו ישר חושב על הנקודות הבאות: 

  1. התערבות הממשלה במחירים של הסקטור הפרטי שלא באמצעות חקיקה או סובסידיות היא חזרה לכלכלה קומוניסטית, אנטי דמוקרטית, אנטי משק חופשי. היא מתאימה למדינות בולשביקיות. לא לכלכלה הישראלית מודל 2022. 
  2. חברות המזון ראו כי טוב - הממשלה מעלה מיסים מגזריים, מקצצת בתקציבים מגזריים ומכשירה אג'נדה אנטי חברתית ואנטי סוציאלית. ואת מי לא שומעים ? את אנשי המחאה החברתית, זו שפעם קראו לה מחאת הקוטג'. חושבים שתראו אוהלים ברחוב רוטשילד ? מפגינים עם שלטי אח"י ארנק?  .....ממש. 
  3. היצרנים והיבואנים הכשירו עליית מחירים, שתגיע לכיס של אחד מאיתנו. המועד כבר ידוע - אחרי פסח מחירי המזון יתייקרו. אף אחד לא יוכל לפתוח את הפה. הריי השרץ הוכשר כבר עכשיו, בחסות ממשלת השינוי.
  4. איזו ממשלה ?  זו שלא יוזמת היתרים ליבוא מקביל מוזל כבר עכשיו. מציפה את השוק ביבוא מקביל של מוצרי יסוד - וגורמת לחובבי עליות המחירים לחשוב פעמיים.  
  5. אחרונים חביבים הם מפגיני הצמתים. אלו שיודעים להפגין נגד כל עוול חברתי, מדיני ופוליטי שמתחיל ומסתיים במילה ביבי. בשם דאגה שלומה של הדמוקרטיה המדינה ועוד כמה סיסמאות נבובות. בכל מה שקשור להתייקרות המחירים, המצאת מיסים, רמיסת החקלאות והעצמאים - הם שותקים. לא תשמעו אותם. הס הושלך בצומת. לא יורים במעבר חציה, אין דגלים שחורים ואין שלטים עם ארנקים טובעים. 
  6. עליות מחירים ? זו סוגייה חברתית ? מה פתאום! אפשר להאשים את ביבי ? לא. אז לא.
  7. שתיקת הכבשים. כבר כתבתי בכותרת. 
  8. ( וזה לא שהממשלה הקודמת הייתה אידיאלית לשכבות החלשות ). 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה