ניקי שמעון עשור: אני אזרח סוג ב' - אבל מרגיש סוג א' + בדרוג האשראי של החיים

$(function(){setImageBanner('26abf3a4-476e-4f1b-94cb-c2abd3bad3d9','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

איש התקשורת בן מרוקו שגדל בקרית שמונה
אני מתעב את המונח ישראל השנייה - אני "ישראל השלישית" - מזרחי שלא מוכן לתמוך בהגמוניה - של משפחת המיליונרים הקבצנית - מקיסריה ורחביה - שהחוק הכי חשוב להם זה חוק המתנות, אלא רוצה בהנהגה של מזרחים שיביאו כבוד - ששברו את תקרות הזכוכית, למשל הרמטכ"לים לשעבר גדי איזנקוט ושאול מופז, למשל פרופ' יפעת ביטון מקרית מלאכי, ד"ר הני זובידה והיריעה תקצר - שכן יש הרבה מזרחים ובני העדה המרוקאית שאינם מתבוססים ברחמים עצמיים, שנלחמים על זכויותיהם - שמנהיגים ושוברים את תקרות הזכוכית..

פרטי
אני אזרח סוג ב' - אבל מרגיש סוג א' + בדרוג האשראי של החיים
במחזור שלי בקרית שמונה - לכאורה בימים הכי קשים של קטיושות ומחבלים שחדרו ליישוב - גדלנו, למדנו וצמחנו - היינו בסיירות בצנחנים וקצינים במודיעין.
בנותיי - אחת מהן הייתה בין 120 המצטיינים ביום העצמאות בבית הנשיא, השנייה מפקדת חמ"ל במילואים גם היום בגיל 38.
נפתלי חברי הטוב ביותר - שיחד גדלנו בשכונת שיקום בקרית שמונה - הוא קצין בכיר במיל' ואבא לשני טייסים (אלק אליטיסטים) בחיל האוויר, שכנתי - תא"ל במיל' יהודית גריסריו (פרץ) גדלה בבלוק מהקשים בשכונה - פריבילגית ידועה, אישה מדהימה ביכולותיה. בן דודי רס"ן אורי אזולאי ז"ל שנהרג בלבנון - בוגר סיירות שמשון וסיירת מטכ"ל - יועד להיות רמטכ"ל, אבא שלו דוד שלי משה אזולאי יבדל"א פריבילג שנולד במרוקו - מופת לכולנו למשפחה ולחברה בקרית שמונה, צנחן שנפצע בכיבוש ירושלים... כולנו משכונת עוני, שהוגדרה כאחת משכונת שיקום השכונות הכי קשות במדינה - לכאורה אזרחים סוג ב' אבל בפועל סוג א'.

היום זה לא היה קורה! למה? כי ש"ס והליכוד החזירו את העיר מאה שנים אחורה - כל העיר "כוללים" - אין מועדונים, כמעט אין תרבות. העיר מזדקנת הצעירים עוזבים - נשארים החלשים.
במחאה למען הדמוקרטיה - השתתפו כתף אל כתף כמו בשדה הקרב: טייסים, צנחנים, גולנצ'יקים (איזנקוט - למשל פריבלג ידוע ממשפחת עולים ממרוקו), אנשי מודיעין וגם טכנאי מטוסים. כולנו רוצים מדינה דמוקרטית. וכן, גם מדינה יהודית.
כמעט 50 שנות ליכוד - ש"ס בשלטון - הפריפריה הגאוגרפית והחברתית, עדיין סוג ב' - לא בגלל המחאה אלא בשל כך שמערכות החינוך הציבוריות נחלשו (קיש רוצה להפריט ולתת ואוצ'רים לחינוך פרטי), מערכות הבריאות והרווחה נחלשו, דיור ודיור ציבורי - חבל על הזמן.
אזרחים סוג ב' - צריכים להילחם בשלטון, שרוצה להשאיר אותם בורים ובלי אפשרות לצאת ממעגל העוני. השלטון יודע ומבין כי אם הם יצאו ממעגל הנחשלות - הם יתחילו לחשוב כמו אזרחים סוג א' - וירצו דמוקרטיה - ללא רגשי נחיתות.
אני מתעב את המונח ישראל השנייה - אני "ישראל השלישית" - מזרחי שלא מוכן לתמוך בהגמוניה - של משפחת המיליונרים הקבצנית - מקיסריה ורחביה - שהחוק הכי חשוב להם זה חוק המתנות, אלא רוצה בהנהגה של מזרחים שיביאו כבוד - ששברו את תקרות הזכוכית, למשל הרמטכ"לים לשעבר גדי איזנקוט ושאול מופז, למשל פרופ' יפעת ביטון מקרית מלאכי, ד"ר הני זובידה והיריעה תקצר - שכן יש הרבה מזרחים ובני העדה המרוקאית שאינם מתבוססים ברחמים עצמיים, שנלחמים על זכויותיהם - שמנהיגים ושוברים את תקרות הזכוכית... את הגזענות ממיסים בעבודה, במודעות עצמית ולא ברגשי נחיתות - כלפי משפחה שבזה למזרחים ומזרחיות.
בתי הקברות הצבאיים מלאים במזרחים שנלחמו כתף אל כתף עם חבריהם האשכנזים רחמנא לצלן ולהפך אשכנזים שנלחמו כתף אל כתף עם אחיהם המזרחים למען מדינה דמוקרטית ובעיקר למען חבריהם - למען "רעות הלוחמים".
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה