נשיא המדינה הרצוג, תתפטר ! רק אתה יכול לחסום את ההפיכה המשטרית !

$(function(){})

נשיאנו יצחק הרצוג , לאחר סברה ושתילה איים הנשיא נבון ז"ל בהתפטרות פומבית וכפה על בגין ז"ל ועדת חקירה ממלכתית. אתה ניסית להשיג פשרה אבל הם לא סופרים אותך... עתה העת לכפות באיום התפטרות את עצירת ההפיכה ודיון מסודר בועדה ציבורית שאתה תקים.
ואם לא יסכימו? אז מה יש לך לחפש שם? להירשם בהיסטוריה יחד עם הדיקטטור? התפטר ותן להם שימנו את שרה נתניהו לנשיאה..
נזכיר לך כי: וּמִי יוֹדֵעַ אִם לא לְעֵת כָּזֹאת הִגַּעַתְּ לַמַּלְכוּת...!

להלן מאמר נכון במיוחד שפירסם ב"הארץ, פרופ' (אמריטוס) מיכאל דוד, אוניברסיטת תל אביב

ההפגנות המתקיימות מדי מוצאי שבת במהלך השבועות האחרונים אינן משיגות את מטרתן. בנימין נתניהו ויריב לוין שועטים בדרך להשלמת החקיקה של ההפיכה המשטרית. להזכיר, הפגנות המונים דומות התקיימו באוגוסט 1982, לאחר הטבח בסברה ושתילה, אך ממשלת בגין לא נענתה לדרישה להקמת ועדת חקירה אלא רק לאחר התערבותו של הנשיא יצחק נבון, שנפגש עם בגין במשכן הנשיא, תבע להקים ועדת חקירה ממלכתית ואיים שאם לא תקום —יתפטר. בגין, שחרד לשמה הטוב של מדינת ישראל, הסכים, והוקמה ועדת כהן.

1

באחרונה, עם גבור המחאה, הגיש הנשיא הרצוג הגיש לנתניהו הצעות פשרה, אולם נענה בסירוב. "לא תהיה הקפאה אפילו לדקה", צוטט לוין. אם זה המצב, על הרצוג לעשות מעשה נבון, ולהודיע לנתניהו כי יתפטר אם לא ייעצר מרוץ החקיקה ההרסנית ותוקם ועדה נשיאותית המייצגת את כל חלקי הציבור.

יש לקוות כי עדיין נותרו בנתניהו קורטוב של יושרה ציבורית וטיפת אכפתיות בנוגע לשמה ולעתידה של ישראל. יש להניח כי לא ירצה להירשם בדפי ההיסטוריה כמנהיג שזקנתו הפוליטית ביישה את בחרותו. הוא לא ירצה כי ייכתב שבשנות שלטונו האחרונות גרם לבוקה ומבולקה במדינה, ולהפיכתה למדינה פסאודו־דמוקרטית ותיאוקרטית.

אם הנשיא הרצוג ייענה בהתעלמות, אזי עליו להגיש התפטרותו בנאום לאומה. הנשיא הוא ה"אזרח מס' 1" במדינה. הוא העומד בראש מוסד שמבטא את אחדות העם. לדבריו ולמעשיו של הנשיא יש משמעות מוסרית עצומה.

תגובה ערכית אמיצה של הרצוג למצב הכאוטי שלו גרם נתניהו תעורר הד אדיר במדינות הדמוקרטיות במערב בכלל ובעולם היהודי בפרט.

כבוד הנשיא, אם יקום הצורך, עזוב את משכנך ורד אל העם כדי להוביל את התנגדותו למהפכה המשטרית. רק אתה יכול!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה