נתניהו עוצר את המתקפה בדרום כי "השתכנע" שבריק צודק והצבא לא מוכן. אבל מה הרקע?

$(function(){setImageBanner('85ae676c-bed0-467c-9006-8279070ce5c8','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45931,'Image','');})

לתשומת לב המגוייסים המבקשים לשעוט אלי קרב. נתניהו עוצר בגופו ובסמכותו את המהלך הקרקעי, כי אימץ לעצמו "אורים ותומים" חדש. את אלוף מיל. יצחק בריק. מי שכביכול "חזה הכל" ויודע יותר טוב מ כ ו ל ם.
האם בריק אדם ישר ומודאג? כן. האמנם בריק צדק תמיד בכל תחזיותיו? ממש לא. האם כשהוא טוען שבצבא "שולטת תרבות השקר" חייבים להסכים איתו?
מה שברור הוא שכאשר נתניהו אימץ את בריק אל חזהו כמוצא שלל רב והוא כנראה נסמך עליו כדי לדחות את ההחלטה, כפי שהוא נוהג תמיד, לדחות ולדחות. הוא לא רק חשב על כמות הנפגעים בצה"ל.
לא ברור אם נתניהו אכן מסכים איתו. מה שברור זה שבריק מסייע לו בלי כוונה לכסת"ח את עצמו.

ארכיון

האמת, אין לי טענות לאלוף במיל. יצחק בריק. גיבור אמיתי מימי מלחמת יוה"כ  וללא ספק מומחה לקרבות שריון ולטקטיקה צבאית. 

גם נכון שהוא כתב דוח"ות עבי כרס על מה שהוא מכנה "חוסר המוכנות של צה"ל למלחמה" . אלא שאלו נבדקו ע"י רמטכ"ל אחד אחרי השני (ע"ע גנץ ואייזנקוט) ורק חלקים קטנים מתוכם אומצו.

למעלה מכך, לפי דעתו, אסור היה לפרק אוגדות שריון במילואים והסד"כ של צה"ל קטן מדי למלחמה כוללת. אם הדבר היה תלוי בו, צה"ל היה צריך לכלול היום עוד 600 טנקים וכו'. גישה זו גרמה שלא מעט בכירים לעגו לו והיו שאף התייחסו אליו כ"הזוי". משהו שהוא כנראה לא שכח...  

אלא שאחרים ובהם ראשי ממשלה, כולל נתניהו, הסכימו שוב ושוב לתפיסה הבטחונית לפיה לאור רמת הסיכון למלחמה כוללת עם צבאות סדירים, אין טעם בכך ויש לסגור את אותן יחידות ולמקד מאמצים בכיוונים אחרים. כי הם הבינו  שלא עוד טנקים יכריעו את המלחמה הבאה. הם קבלו החלטות ותעדפו נושאים וזה תפקידם וסמכותם. כי לא לכל סיוט אפשר להיערך. 

אך זה רק חלק קטן מנבואות הזעם שניפק במשך השנים, מלבד זו האחרונה לפני 3 חודשים לפיה חמאס מתכונן למלחמה. נבואה בה צדק כמובן, אך לא בחלקיה הנוספים, כאשר טען כי ערביי ישראל יחסמו כבישים, מחנות צה"ל יותקפו על ידם וצה"ל לא יוכל להניע כוחות לקו החזית..

ייתכן וצדק בחלק מנבואותיו  וימים יגידו. אך גם אם צדק, חכם הוא בוודאי לא היה, עת טען שוב ושוב כי "תרבות השקר והטיוח שולטת בצה"ל." ולטעמי הוא גם נסחף, כי עובדה היא שהוא לא חשף בפומבי מעולם קצין בכיר שיתמוך בדבריו מבין "הרבים" שחלקו עימו לדבריו את המידע החיוני הזה. כולל כאשר כבר השתחררו מצה"ל ויכלו לדבר ללא חשש...

איכשהו נדמה לי שהתחלפה לו "תרבות של ראש קטן ויישור קו עם הממונים" ב"תרבות שקר וטיוח" וההבדל גדול !

ולא שאני יודע או קובע שאכן היתה תרבות כזו. להיפך. אך דעתי האישית אינה רלבנטית. מה שרלבנטי הוא שאף שר ביטחון ואף רמטכ"ל ואף אלוף במיל. אחר, גם לאחר שפרשו ויש שהופרשו אפילו יואב גלנט כאשר הפסיד את הרמטכלו"ת והיתה לו בטן מלאה, ובכל השנים בהן היה "במדבר" - מעולם לא העלו טענות כאלו או אפילו דומות להן.

אז כולם משקרים וטועים?

או שבריק טועה ולא במקרה כי כפי שאמר לו אמש אלון בן דוד, הפרשן הצבאי של ערוץ 13 - תודעתו נצרבה באותה מלחמה, כאשר קיבל פקודות חסרות הגיון ממפקדים יהירים וזחוחים שלא ידעו מה קורה באמת. (התאור שלו) ומאז הוא 0 ניסוח שלי, לא של אלון) במסע צלב נגד אוייב דמוני אך דמיוני.. 

למעלה מכך. באמירות כה בוטות אלו, גם אם נניח כי היו נכונות בחלקן ולשעתן, הוא  קומם נגדו אנשים הגונים רבים מבין בכירי צה"ל וגרם להם לאטום אוזניים לדבריו, כולל כאשר קיטרג על רמת המשמעת המבצעית בצה"ל ובכך ברור עתה כי צדק.. 

ועתה, הוא יצא בקמפיין לדחיית הכניסה לעזה. הוא מתרוצץ בין הערוצים ומספר מה המליץ לנתניהו. ובערוצים 14 ו"טוב" מחבקים אותו...

נימוקיו נכונים וברורים מבחינה טקטית גרידא  ובמצב דברים אידיאלי הוא בוודאי צודק. אלא שהדברים אינם פשוטים כל כך וזה ש"בריק אמר" עדיין לא יגרום לשעון החול המדיני לעצור מלהתרוקן, לא יציל את הכלכלה הנשחקת וגם לא יגביר את תחושת הביטחון בעם, אף לא ימנע את התסכול בצבא. חמור מכך, דבריו אמש בערוץ 12 גרמו ללא ספק לרבבות אמהות לחרוד לגורל בניהם ה"לא מוכנים" כביכול. אמירה ממש מיותרת. 

וזה מה שמדאיג את כל הבכירים המשוכנעים להבנתי ששום דבר טוב לא יצמח מהמשך ההמתנה.

מי צודק איננו יודעים.  אך מה שברור הוא שכאשר נתניהו אימץ את בריק אל חזהו כמוצא שלל רב והוא כנראה נסמך עליו כדי לדחות את ההחלטה, כפי שהוא נוהג תמיד, לדחות ולדחות. הוא לא רק חשב על כמות הנפגעים בצה"ל.

צר לי, אך די ברור כי נתניהו גם מנצל את בריק כדי "להכניס" לבכירי צה"ל, לשר הביטחון ואף לגנץ ואייזנקוט, להציג עצמו מחדש כמנהיג ולמחוק מעליו את כתמי המחדל. 

איך אני כל כך משוכנע בכך? 

כי ברשת עובדים תומכיו המגוייסים והבוטים שרכש דווקא עתה בהון עתק, שעות נוספות לפמפם את המסרים של בריק ולהזכיר כיצד כביכול הוא טען "תמיד" שבכירי צה"ל כושלים ומכשילים.

(אגב, חסידיו החדשים של בריק אולי לא שמו לב שהוא היה בעד ההתנתקות... ולא יוכלו להשתמש בו בטיעון החדש מבית היוצר הרעיל- בכל אשמים הסכמי אוסלו, רבין ופרס )

לו נתניהו היה אמיתי. היה מכנס מסיבת עיתונאים. כן, יש דבר כזה... ואומר בקולו לעם "אני מעדיף שבניכם ואחיכם יתאמנו עוד ועוד ושחיל האויר יכתוש עוד ועוד, גם אם נשלם מחיר כלכלי ומדיני ובלבד שנשלם כמה שפחות בדם. "

אבל, הוא מעדיף לתכך ולסכסך להאשים אחרים ולהמשיך בציניות ובאטימות נוראיים להראות עד כמה אין לו יכולת  מנהיגות אמיתית מינימלית .

מה חטאנו שהעונש הזה ששמו נתניהו עדיין חל עלינו? 

קיראו גם :

מעראפאת בביירות עד סינוואר בעזה !

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה