נ כ ש ל ת י ! עו"ד אריה קוקס בטור פסימי.

$(function(){setImageBanner('79194ed6-4f70-4d96-b591-cf0f9946904e','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45931,'Image','');})

בימים אלה אני "סוגר" שנה של כתיבה בשבועון "כל נס ציונה" ובאתר "נס ציונה נט"  לתומי סברתי כי במסגרת הטור , אצליח לשכנע בטיעונים הגיוניים ומבוססים, כי המשך נוכחותה של משפחת נתניהו (האב, הבן ו-"רוח הקודש") בזירה הפוליטית בישראל, היא בגדר סכנה קיומית ליציבותה של הממלכתיות הישראלית. לצערי אני נאלץ להרים ידיים ולהכיר בעובדה שנטלתי על עצמי משימה סיזיפית וחסרת תוחלת.

פרטי

                   

נ כ ש ל ת י ! עו"ד אריה קוקס בטור פסימי.

הגעתי למסקנה קשה זו דווקא בשיח שאני מקיים מול חברים ומכרים בעלי השכלה  אקדמאית, בעלי עסקים ומקצועות חופשיים, אשר בכל תחום אחר בחייהם, התנהלותם המקצועית היא ברמה גבוהה וללא דופי, אנשים שמסוגלים לבחון בעיות במחשבה עצמאית ומתוך ביקורת עצמית. ואולם ככל שמדובר ביחס למשפחת נתניהו, הם נכנסים "לבלוק" מחשבתי, אשר בעיניי אין לו כל הסבר רציונאלי. ככל שהטיעונים הנטענים מבוססים ונתמכים בעובדות מוצקות יותר, כך הם "מתקפדים" ומתבצרים בעמדתם וכופים על עצמם נוקשות מחשבתית בלתי מתפשרת. אני מגדיר אנשים אלו – "ביביסטים נאורים" ואני מתנצל על הסתירה הפנימית בהגדרה זו.  

ודוק היטב - אין מדובר בהסבת השקפת עולמם של הביביסטים הנאורים מימין לצד השמאלי של המפה הפוליטית. ברי לחלוטין, כי העם בישראל נוטה לעמדות שהן ימינה מן המרכז וזה לגיטימי לחלוטין. הרי ניתן היה בנקל להקים בשנים האחרונות ממשלה בישראל שהיא ימין "על מלא" שלא בראשות נתניהו, אבל כמו הביביסטים האורגינליים מן הפריפריה (אלו שזוכרים שסבא שלהם נעלב משלטון מפא"י), גם הביביסטים הנאורים דבקים בסיסמה "רק ביבי". דווקא הם יודעים מה משמעות השיתוק הפוליטי שכופה המשפחה "המלכותית" על מדינתנו, על שנים של העדר תקציב ועל פגיעה במוסדות המדינה, ולמרות מודעות זו, הם מעדיפים את טובתו האישית של מלאך החבלה על טובת עם ישראל.

נביא מספר דוגמאות כדי להמחיש את חוסר המחשבה האינהרנטי של הביביסטים הנאורים: איני נימנה על אוהדיו של נפתלי בנט ואולם אני סבור כי הוא תיפקד היטב במשך שנת כהונתו, חרף הניסיונות הכעורים של אנשי הימין לזנב בו. כך, על פי המסרים שנרקחו בבית הכזבים של מלאך החבלה ושליחיו, נטען כי בנט שיפץ את ביתו ברעננה בעלות של 50 מיליון ₪. חסידיו השוטים מיהרו להדהד מסר זה. באופן אישי לא אהבתי את החלטת בנט שלא להתגורר בירושלים, אבל רבאק, האם זה רציני? האם אין בנמצא אדם שפוי אחד בימין, שיבצע אריתמטיקה פשוטה, כדי שנבין כי מדובר בטיפשות ממדרגה ראשונה. הרי בסכום של 50 מיליון ₪ ניתן לבנות ברעננה ברווחה גדולה לפחות חמש וילות חדשות לחלוטין, מן המסד עד הטפחות ועוד יוותר עודף – אז זה הסכום שמנסים לשכנע אותנו שהוצא לשיפוץ ביתו של בנט?

כיצד ניתן לטעון כי כל גורמי אכיפת החוק חברו יחדיו, כדי להביא להפלתו של ראש הממשלה המכהן. הרי היועץ המשפטי לממשלה לשעבר (מנדלבליט), היה כמעט בשר מבשרה של משפחת נתניהו, השקפת עולמו נוטה ימינה בבירור, נאמנותו לנתניהו כמזכיר הממשלה לא הוטלה לספק ולו לרגע, שאיפתו להצטרף לביהמ"ש העליון הייתה תלויה בהמשך כהונתו של נתניהו – לפיכך, כיצד ניתן להסביר את ההחלטות שקיבל בהגשת כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן והרי בכך הוא ירה לעצמו ברגל? דברים דומים ניתן לציין כלפי כמעט כל בעל תפקיד שמונה בעת כהונת נתניהו (כמו למשל המפכ"ל אלשיך). כולם מונו מתוך מחשבה כי יהיו נאמנים למנהיג, אך הם ראו מול עיניהם את טובת המדינה בלבד. לו אכן שיקולים של הפלת רוה"מ המכהן היו לנגד עיני גורמי האכיפה, מדוע לא נעשה שימוש בפרשה הקשה ביותר התלויה מעל ראשו של נתניהו – פרשת הצוללות. הרי כל כתבי האישום האחרים ממש מתגמדים ליד פרשה ביטחונית זו, אשר ריח של בגידה קשה נודף ממנה?

כולנו זוכרים את הופעתו הטלוויזיונית האומללה של מלאך החבלה לפני כשנתיים בתוכניתה של קרן מרציאנו ("מה? מה פתאום..."), שבה הוא החל לפלבל בעיניו ולהסתבך בהסברים אינפנטיליים בתשובה לשאלה כיצד אישר לגרמנים מכירת חמש צוללות תקיפה למצרים, מאחורי גבה של מערכת הבטחון ("זה סוד ששר הביטחון והרמטכ"ל לא אמורים להיות חשופים אליו"). במקום להכות בברזל בעודו חם ולהורות מיד על חקירה, הדהים היועמ"ש מנדלבליט בהצהרה לפיה "נתניהו אינו חשוד בביצוע עבירה". האם כך נראית התנהלות גורמי האכיפה להפלת רוה"מ? לביביסטים הנאורים הפתרונים....

ניתן כמובן להפליג באין ספור קושיות, פרכות ותהיות בעמדת מעריציה הסומים של המשפחה חזירית מקיסריה (הדים לעדותה המדהימה של הדס קליין), כמו גם דווקא באין ספור ההנחות, הוויתורים וההקלות שבהן זכתה המשפחה במשך השנים בחקירות ובניסוח כתבי האישום (האם עדותה הראשית של קליין אינה מצדיקה אישום בשוחד ברור?), אבל כאמור אני מרים ידיים, כל הסבר לוגי לא יסיט את הביביסטים הנאורים מעמדתם ולצערי כישלון זה, עלול להיות גם כישלונה של מדינת ישראל.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה