סיכום שבוע נוסף של כאוס. עם מקל, גזר ובעיקר שפנים !

$(function(){setImageBanner('1f5c4904-810b-4316-836f-e3d9a232a7c1','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

מרכזי החיסונים כמעט ריקים ואבי בן דוד קורא לממשלה על כל מרכיביה ובלי פוליטיקה:
אם אתם קוראים לעצמכם ממשלה, תמשלו !
אתם לא מבקשים ממרביתנו לעשות טובה ולהתגייס לצבא וזה בהחלט סכנת חיים.  
ואתם לא מבקשים וממליצים לכולנו לשלם מס הכנסה וזה כואב ויש לזה השלכות...
אז חידלו לבקש ולהמליץ.. ותמשלו !

פרטי

אחרי התלונות הרבות על ההמתנה במוקדים, התורים הארוכים במרכזי ההתחסנות, הקומבינות שצעירים עשו כדי להתחסן, וקבוצות הפייסבוק שנפתחו כדי לדווח על כל בדל חיסון פנוי באיזשהו סניף קופ"ח נידח,  הגענו פתאום לאיזושהי תהפוכה. פתאום לישראל יש יותר חיסונים ממתחסנים !.

ואם היו כאלה שחשבו שמתנגדי החיסונים הם איזה מיעוט זניח, מסתבר שהם לא. הם רבים, מאוד אפילו. נמצאים בכל מקום.

מרכזי ההתחסנות ריקים כמעט לגמרי, וזאת גם אחרי  שפתחו בימים האחרונים את התורים לכל אחד מעל גיל 16.

המתנגדים עומדים על זכותם לא להתחסן, מילא. אבל הם גם מרעישים עולמות ותוקעים בחצוצרות הרשתות כדי להילחם על זכותם להלך אימים על האחרים וכמובן לטייל בכל מקום ולהינות מהחסינות שמתכוונים, אינשאללה, לתת לכל השאר - אלה שהחליטו להתחסן.

הם בשלהם, מכל חלקי החברה וללא חלוקה פוליטית בדרך כלל. אם כי יש מחקר אחד לפיו רובם תומכי ימין דווקא. אבל אני מתרשם  שגם השמאלנים ביניהם רבים.

עכשיו, אם מדובר ב"מכחישי קורונה" או מתנגדי חיסונים מימים ימימה, אין טעם להתווכח איתם. הם מזמן חיים במחוזות הדמיון והקונספירציה. אבל, מכל עבר אני נתקל באמירה "יש מחלה והיא לא פשוטה, אך אני אדון לגופי ולא מוכן להתחסן".

ואלו הטוענים זאת מרגיזים אותי יותר ממכחישי הקורונה ההזויים. כי ברגע שיש סכנה ואתם מודים בה, הרי שאתם אומרים למעשה שאתם אנוכיים ומעדיפים לא לקחת סיכון מינימלי לכאורה לעצמכם וכן לחיות היטב עם הסכנה לאלו שסביבכם. אלו שלדוגמה נמנים על ציבור גדול שלא יכול להתחסן (בעיות אלרגיה, מתחת לגיל 16) ועלולים לחלות בגללכם. ואתם אלו שמונעים סיכוי להדברת הנגיף לחלוטין ובכך מגדילים את הסיכוי הסביר להתפתחות מוטציות חדשות וחוזר חלילה.

וכך אנשים שאין להם שמץ של מושג ברפואה ובביולוגיה , מרשים לעצמם לנהל כביכול "דיון" על הנושא, כאילו היה זה כנס רפואי של מומחים ונשמעים בו דעות שונות ומנומקות.. . הכל כדי לתת רציונליזציה לאנוכיות ולחוסר הסולידריות שלהם.

"דיונים" כאלו היו גם בעבר הרחוק. חיסונים חיוניים ביותר זכו, כאשר פותחו לראשונה, להתנגדות ולעג מכל עבר.  היכן היינו היום ללא החיסון נגד כלבת, אבעבועות שחורות , טטנוס,  דיפטריה,  שיתוק ילדים וכמובן חצבת, שאף החיסון נגדה הפך לסלע מחלוקת מטופש והביא למגיפה.

ואביא לכם דוגמה מהלך מחשבה של מתנגדת חיסונים אחת שכתבה לי בפייסבוק – איך ייתכן שנשים בהריון אומרים להן לא לאכול סלמון (מחשש לכספית) ולא לקחת כדורי אדוויל (חשש לנזק לעובר) וכן ממליצים להן להתחסן בחיסון חדש ולא מוכר עדיין בתוצאותיו...

ה ב נ ת ם ?

זה ה"הגיון" עימו אנו אמורים להתעסק.. כאילו הטירחה שבהחלפת אדוויל באקמול והסבל שבאי אכילת סלמון כמה חודשים- שקולים כנגד הסיכון לחלות בקורונה...

 

וכל הפתיחה הארוכה הזו לא נועדה אלא לבוא ולקרוא לאלו שמתיימרים להנהיגנו, בממשלה, להפסיק לדבר על הסברה ועל "מקל וגזר". הבעיה איננה הגזר ואף לא המקל. הבעיה היא שאתם שפנים !

נתניהו היה צריך מזמן להשתלט כהרגלו על מהדורות החדשות ולהכריז על המדיניות הברורה והעקבית של הממשלה, לטוב ולרע, באשר למשמעות העובדה שאדם מחוסן, לעומת מי שלא מחוסן.

ואני בכוונה לא שוטח את דעתי כאן, כי היא רק דעתי. אבל חייב ראש הממשלה ולאחר בדיקה מעמיקה לקבל החלטות לפי החוק, או ליזום חקיקה , להתייעץ עם מי שהוא רוצה, אבל להחליט.

להחליט האם למורים יש את הפריבלגיה לא להתחסן. להחליט האם מעסיק רשאי למנוע עבודה ממסרב חיסונים. האם למפקד בצבא יש סמכות למנוע חופשות ופעילויות מסוימות מחייל שלא התחסן וכן הלאה.

ותתפלאו. בחוק הקיים יש תשובות ואפילו די דרקוניות. כולל לכפות חיסונים !  ולשלוח לכלא לחודש את מי שיסרב... אלא שמדובר בחקיקה משנות החמישים שלא עמדה במבחן בג,צ ועם חקיקת חוקי היסוד של כבוד האדם וחרותו ועוד, ספק אם יעמדו כיום במבחן.

ולכן, אם אתם קוראים לעצמכם ממשלה, תמשלו !

אתם לא מבקשים ממרביתנו לעשות טובה ולהתגייס לצבא וזה בהחלט סכנת חיים.  

ואתם לא מבקשים וממליצים לכולנו לשלם מס הכנסה וזה כואב ויש לזה השלכות...

אז חידלו לבקש ולהמליץ.. ותמשלו !

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה