עדות לפיד במשפט נתניהו- גול עצמי מפואר של הפרקליטות.

$(function(){setImageBanner('fbda081b-a3f5-43c9-85eb-276a1d138515','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45931,'Image','');})

אחרי שצפיתי בה, שמעתי וניסיתי לצאת מהפוזיציה ולהיות עניני, המסקנה ברורה: העדות של לפיד רק הועילה לנתניהו.

נתניהו ולפיד. צילומי מסך מערוץ הכנסת

וואללה, אני מניח שרבים מחבריי לא יאהבו את הטור הזה..

אפתח ואומר שכבר מזמן הולך ומתקבל הרושם שהפרקליטות , למרות ההשקעה העצומה והצוות הענק, נפלה לפעמים בתיק. אולי מדובר בלהיטות יתר או שהם עשו "כמיטב יכולתם" ויש בעיה עם ה"מיטב"...

העדות של לפיד היתה פשוטה וברורה ונעזוב רגע את נסיונות ההכפשה וההצגה של לפיד כשקרן ע"י עוה"ד חדד נטול הרסן. זה לא הנושא וזה שלפיד השיב לו כאוולתו, לא משנה את העובדות הברורות:

א' לפיד העיד במשטרה ובמשפט שנתניהו שוחח איתו על חוק מילצ'ן פעמיים, בשיחת מסדרון. שאל מה קורה ואמר ש"זה חוק טוב". ולפיד בעצמו אמר שהתרשם שנתניהו בסל הכל "רצה לסמן וי"...

ב' לפיד אישר שהיו פניות אליו ואפילו ניאות - שלא כמקובל- לפגוש בביתו בלילה את עו"הד פיני רובין בשם מילצ'ן הגם שדאג לנוכחות אשת מקצוע מטעמו.

בשורה התחתונה, לו אני השופט- המסקנה ברורה: לטייקונים יש נגישות למוקדי הכח "קצת יותר" מאשר לי. אלו החיים. ונתניהו הבטיח לבדוק עם לפיד ואכן בדק.. לא יותר מזה. לא "התאבד" על החוק כמו שהוא יודע...

וכשהוא טוען שהציגו לו את הרעיון כחוק שיסייע להשיב יהודים טובים ועשירים ארצה עם ההון שעשו בניכר ולכן "בדק" - אין בעדותו של לפיד בכדי להפריך זאת. לפחות לא ברמה הנדרשת במשפט פלילי, להבדיל ממשפט הציבור. 

לטעמי, העדות הזו רק הועילה למאמצי ההגנה למשוך את המשפט עד אין קץ. מטרה שלצערי נראה שהשופטים אף הם די שותפים לה, במחדל גם אם לא במעשה.   הם יכלו ויכולים כל רגע להורות על ביטול עדויות רבות ולקבוע בשלב הזה מה כבר הוכיחה לטעמם ולכאורה הפרקליטות - ולכן אין צורך בעדים נוספים לגבי כך. בהצהרה אמיצה כזו גם יסייעו לצדדים להגיע להחלטות חדות ומהירות לגבי עיסקת טיעון, כן או לא, במקום להמשיך למסמס ולגרור כשהמדינה וכולנו משלמים את המחיר. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה